KIO 3350/20 Sygn. akt: KIO 3350/20 POSTANOWIENIE dnia 30 grudnia 2020 r.

Stan prawny na dzień: 24.02.2021

Sygn. akt: KIO 3350/20 

POSTANOWIENIE 

z dnia 30 grudnia 2020 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  - w składzie 

Przewodniczący: 

Renata Tubisz 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w  dniu  29  grudnia  2020r.  w  Warszawie 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 16 grudnia  2020 r. 

przez 

odwołującego:  S.  P.    prowadzącego  działalność  gospodarczą  pod  nazwą  Zakład 

Elektrotechniczny  ZELTECH  S.  P.  ul.  Brzeska  139,  08-110  Siedlce 

w  postępowaniu 

powadzonym  

przez zamawiającego: Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie ul. 

Wołoska 137, 02-507 Warszawa  

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze  

nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 10.000 

zł  00  gr  (słownie:  dziesięć  tysięcy  złotych  zero  groszy)  uiszczonej  przez  Zakład 

Elektrotechniczny ZELTECH S. P. ul. Brzeska 139, 08-110 Siedlce  

tytułem wpisu od 

odwołania  

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych  (j.t.  Dz.  U.  z  2018  r.  poz.1986  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  

w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia  - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie 

Przewodniczący:  ………………………………….   


Uzasadnienie 

Zamawiający  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  w  trybie 

przetargu nieograniczonego 

na termomodernizację budynku Polikliniki w Siedlcach.  

Postępowanie prowadzone jest pod numerem: CSKDZP- 2375/15/07/01/2020 – o wartości 

szacunkowej poniżej progu określonego w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 

ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych zwanej dalej „ustawą”.   

Publikacja  ogłoszenia  nastąpiła  w  Biuletynie  Zamówień  Publicznych:  598 920-N-2020  w 

dniu 16 października 2020r.   

Odwołanie  wniesiono  od  niezgodnych  z  przepisami  ustawy  czynności  zamawiającego 

polegających na: 

dokonaniu  nieprawidłowej  oceny,  że  odwołujący  nie  spełnił  warunku  udziału  w 

postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej i zawodowej, określonego w pkt 6.2 ppkt 

1)  SIWZ,  a  przez  to  wykluczeniu  o

dwołującego  z  postępowania,  podczas  gdy  -  wbrew 

twierdzeniom  z

amawiającego  -  odwołujący  wykazał,  że  spełnia  ten  warunek,  potwierdził 

należyte wykonanie robót wykazanych w wykazie robót; 

uznaniu  oferty  o

dwołującego  za  podlegającą  odrzuceniu  i  odrzuceniu  jego  oferty  w 

sytuacji, w której brak było podstaw do wykluczenia odwołującego z postępowania. 

II. 

Odwołujący  zarzuca  zamawiającemu  przez  dokonanie  w/w  czynności  naruszenie 

następujących przepisów ustawy: art. 7 ust. 1, art. 24 ust. 1 pkt 12, art. 24 ust. 4, art. 89 ust. 

1 pkt 5, art. 92 ust. 1 pkt 2 i 3. 

III. 

Odwołujący wnosi o: 

uwzględnienie  odwołania  w  całości  i  nakazanie  zamawiającemu  dokonania 

następujących czynności: 

a) 

unieważnienia czynności wykluczenia odwołującego z postępowania, 

b) 

unieważnienia czynności odrzucenia oferty odwołującego, 

c) 

powtórzenia  czynności  badania  i  oceny  oferty  odwołującego,  w  tym  dokonania 

pra

widłowej  oceny  spełniania  przez  odwołującego  warunku  udziału  w  postępowaniu 

dotyczącego zdolności technicznej i zawodowej, 

d) 

wyboru oferty o

dwołującego jako najkorzystniejszej; 

zasądzenie  od  zamawiającego  zwrotu  kosztów  postępowania  odwoławczego  na 

rzecz o

dwołującego według norm prawem przepisanych, w tym: 

a) 

kwoty uiszczonego wpisu w wysokości 10 000,00 zł, 


b) 

kosztów  wynagrodzenia  pełnomocnika  odwołującego,  kosztów  związanych  z 

dojazdem na rozprawę lub posiedzenie KIO - które zostaną przedstawione w późniejszym 

terminie. 

IV. 

Termin  wniesienia  odwołania;  Odwołujący  otrzymał  zawiadomienie  o  wykluczeniu  z 

postępowania  oraz  zawiadomienie  o  odrzuceniu  jego  oferty  w  dniu  11.12.2020  r.  Zatem 

wniesienie  odwołania  do  dnia  16.12.2020  r.  oznacza,  iż  odwołujący  wniósł  odwołanie  w 

terminie przewidzianym w art. 182 ust. 1 pkt 2 Ustawy.  

Tak przedstawiają się zarzuty i żądania odwołania.  

Zamawiający pismem z dnia 28 grudnia 2020r. uwzględnił zarzuty odwołania oraz wniósł o 

umorzenie post

ępowania odwoławczego w całości.  

Do  dnia  20  grudnia  2020r. 

nie  przystąpił  żaden    wykonawca  do  postępowania 

odwoławczego w tym po stronie zamawiającego. W myśl art.185 ust.2 w zw. z art.14 ust.2 

ustawy,  w  sytuacji 

przesłania  kopii  odwołania  wykonawcom  uczestniczącym  w 

postępowaniu  w  dniu  17  grudnia  2020r.,  trzydniowy  termin  przystąpienia  upływał  w 

pierwszym dniu roboczym po niedzieli (20 grudnia 2020r.) to jest w dniu 21 grudnia 2020r.  

W  tym  stanie  rzeczy  Izba  na  mocy  art.186  ust.2 

ustawy  umorzyła  postępowanie 

odwoławcze.  

O  kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy zgodnie z art. 192 ust. 9 i 10 ustawy 

Pzp z zastrzeżeniem art.186 ust.6 pkt 2) lit. b) ustawy i § 5 ust.1 pkt 1) lit. a) Rozporządzenia 

Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania 

wpisu  od  odwołania  oraz  rodzaju  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich 

rozliczania  (j.t.  Dz.  U.  z  2018r.  poz.972)  znosząc  koszty  wzajemnie  i  dokonując  zwrotu 

odwołującemu kwoty uiszczonego wpisu od odwołania w wysokości 10.000,00 złotych. 

Przewodniczący:     ……………………………………..