KIO 1724/20 POSTANOWIENIE dnia 12 sierpnia 2020 r.

Stan prawny na dzień: 22.10.2020

Sygn. akt: KIO 1724/20 

POSTANOWIENIE 

z dnia 12 sierpnia 2020 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   –   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Packo 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu 

niejawnym  bez  udziału  stron  w  dniu  12  sierpnia  2020  r.,  

w  Warszawie,  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  

24 lipca 2020 r. przez 

wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 

MMK-

INŻ. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi oraz  

Larkbud Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi 

w postępowaniu prowadzonym przez  

Łódzką Spółkę Infrastrukturalną Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą 

w Łodzi oraz Miasto Łódź – Zarząd Inwestycji Miejskich z siedzibą w Łodzi 

spośród  których,  zgodnie  z  art.  16  ust.  1  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych,  do 

przeprowadzenia  postępowania  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  została  wyznaczona 

Łódzka Spółka Infrastrukturalna Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze, 

2.  nakazać  Urzędowi  Zamówień  Publicznych  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień 

Publicznych  na  rzecz 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie 

zamówienia MMK-INŻ. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz Larkbud Spółka 

z  ograniczoną  odpowiedzialnością  kwoty  20 000,00  złotych  (słownie:  dwadzieścia 

tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony wpis. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2019,  poz.  1843 

z  późn.  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  

– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi. 

P

rzewodniczący:      ……………….……… 


Sygn. akt: KIO 1724/20 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Łódzka  Spółka  Infrastrukturalna  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością 

oraz  Miasto  Łódź  –  Zarząd  Inwestycji  Miejskich  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia publicznego na „rozbudowę ul. Traktorowej w Łodzi na odcinku od ul. Rolnej do 

ul. Aleksandrowskiej wraz 

z budową ronda na skrzyżowaniu z ul. Łanową oraz przebudową 

sieci  wodociągowej  wraz  z  przyłączami”  na  podstawie  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1843 z późn. zm.).  

Zgodnie  z  art.  16  ust.  1  ustawy  Prawo 

zamówień  publicznych,  do  przeprowadzenia 

postępowania  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  została  wyznaczona  Łódzka  Spółka 

Infrastrukturalna  Sp.  z  o.o.,  co  wynika  z  §  1  ust.  2  porozumienia  o  wspólnej  realizacji 

inwestycji nr 120/2020 z 12 marca 2020 r. 

Og

łoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 5 maja 2020 r. w Dzienniku Urzędowym Unii 

Europejskiej pod numerem 2020/S 087-205852. 

Wartość zamówienia jest większa niż kwoty 

określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

O

dwołujący  –  wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  o  udzielenie  zamówienia  MMK-INŻ. 

Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  oraz  Larkbud  Spółka  z  ograniczoną 

odpowiedzialnością wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie: 

1.  art.  89  ust.  1  pkt  2 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  poprzez  jego  zastosowanie  

i  odrzucenie  oferty  Odwołującego  pomimo  zaistnienia  przesłanek  do  poprawienia  przez 

Zamawiającego innej omyłki w ofercie Odwołującego polegającej na niezgodności oferty ze 

specyfikacją  istotnych  warunków  zamówienia,  niepowodującej  istotnych  zmian  w  treści 

oferty, 

2.  art.  87  ust.  2  pkt  3 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  poprzez  jego  niezastosowanie  

i niepoprawienie w ofercie Odwołującego innej omyłki polegającej na niezgodności oferty ze 

specyfik

acją  istotnych  warunków  zamówienia,  niepowodującej  istotnych  zmian  w  treści 

oferty, 

3.  art.  89  ust.  1  pkt  6 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  poprzez  jego  zastosowanie  

i  odrzucenie  oferty  O

dwołującego  poprzez  przyjęcie,  że  oferta  zawiera  błędy  w  obliczeniu 

ceny w sytuacji, w której Zamawiający nie wykazał, na czym w jego ocenie błędy te miałyby 

polegać, a w rzeczywistości błędy takie nie wystąpiły, gdyż w ofercie zaistniała jedynie inna 

omyłka w rozumieniu art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, 

4. art. 7 ust. 1 i 3 

ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z art. 3 oraz art. 15 ust. 1 

ustawy  o  zwalczaniu  nieuczciwej  konkurencji  poprzez  prowadzenie  postępowania  

o  udzielenie  zamówienia  publicznego  w  sposób  niezapewniający  zachowania  uczciwej 


odrzucenia oferty Odwołującego, która powinna podlegać poprawieniu na podstawie art. 87 

ust. 2 pkt 3 

ustawy Prawo zamówień publicznych. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu  unieważnienia 

czynności  odrzucenia  oferty  Odwołującego  oraz  powtórzenia  czynności  badania  ofert,  

a także o zasądzenie kosztów postępowania odwoławczego na rzecz Odwołującego. 

Zgodnie  z  oświadczeniem  Zamawiającego  kopię  odwołania  przekazał  on  wykonawcom  za 

pośrednictwem platformy zakupowej 27 lipca 2020 r., termin zgłaszania przystąpień upłynął 

więc  30  lipca  2020  r..  Do  chwili  wydania  niniejszego  postanowienia  nie  zgłoszono 

przystąpień do postępowania odwoławczego. 

12  sierpnia  2020  r.  Z

amawiający  złożył  odpowiedź  na  odwołanie,  w  której  oświadczył,  że 

uznaje  odwołanie  w  całości.  Oświadczenie  zostało  złożone  przez  osoby  umocowane  do 

reprezentowania Zamawiającego. 

Izba  uznała,  że  Zamawiający  uwzględnił  zarzuty  przedstawione  w  odwołaniu  przed 

otwarciem  posiedzenia,  a 

jako  że  nie  zgłoszono  przystąpień  po  stronie  zamawiającego, 

stwierdziła,  iż  zachodzą  przesłanki  umożliwiające  umorzenie  postępowania  odwoławczego  

i,  zgodnie  z  przepisem  art.  186  ust.  2  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych,  orzekła  jak  

w sentencji.  

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  na  podstawie  art.  186  ust.  6  ustawy 

Prawo  zamówień  publicznych  oraz  §  5  ust.  1  pkt  1  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa  Rady 

Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  i  sposobu  pobierania  wpisu  od 

odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania 

(t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972).  

Przewodniczący:      ……………….………