Sygn. akt: KIO 858/19
POSTANOWIENIE
z dnia 20 maja 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron w dniu 20 maja 2019 r.,
w Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
10 maja 2019
r. przez wykonawcę
SINMED S
półkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Przyszowicach
w postępowaniu prowadzonym przez
Mazowiecki
Szpital
Bródnowski
w
Warszawie
S
półkę
z
ograniczoną
odpowi
edzialnością z siedzibą w Warszawie
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz SINMED S
półki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Przyszowicach kwoty 15 000
złotych 00 groszy (słownie: piętnaście tysięcy złotych
zero groszy
) stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 1986
z późn. zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego Warszawa – Praga w Warszawie.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 858/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie Sp. z o.o. prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „dostawę sprzętu jednorazowego dla
Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie Sp. z o.o.” na podstawie ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w trybie przetargu
nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 26 grudnia 2018 r. w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej pod numerem 2018/S 248-572695.
Wartość zamówienia jest większa niż
kwoty określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
O
dwołujący – SINMED Sp. z o.o. wniósł odwołanie w zakresie części nr 13 postępowania
„Maska anestezjologiczna” wobec czynności Zamawiającego polegającej na unieważnieniu
postępowania dla części nr 13, zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. zasadę przygotowania
i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji
i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności
i przejrzystości,
2. art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez nieprawidłowe
zastosowanie przesłanki unieważnienia postępowania.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i o nakazanie Zamawiającemu unieważnienia
czynności unieważnienia postępowania dla części nr 13 oraz dokonania wyboru oferty dla tej
części.
Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego informację o wniesieniu odwołania oraz kopię
odwołania przekazał on wykonawcom 13 maja 2019 r.
Do dnia wydania postanowienia nie zgłoszono przystąpień do postępowania odwoławczego.
W odpowiedzi na odwołanie z 15 maja 2019 r. Zamawiający oświadczył, że uwzględnia
w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Izba uznała, że Zamawiający w całości uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu,
zatem
zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego
i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2
ustawy Prawo zamówień publicznych, orzekła jak
w sentencji.
O koszta
ustawy Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972).
Przewodniczący: ……………….………