Sygn. akt: KIO 772/19
POSTANOWIENIE
z dnia 08 maja 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 08 maja 2019 r. w
Warszawie odwołania wniesionego w dniu 26 kwietnia 2019 roku przez Wykonawcę WYG
International sp. z o.o. (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 7, 02-366 Warszawa) w
postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny (ul. Minerska 16, 04-506 Warszawa)
przy udziale Wykonawcy Schuessler
– Plan Inżynierzy sp. z o.o. (Al. Jerozolimskie 96,
00-807 Warszawa)
zgłaszającego przystąpienie po stronie Zamawiającego
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku ban
kowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy WYG International sp. z o.o. (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 7, 02-
366 Warszawa) kwoty 13500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych)
st
anowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz.
1986 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: …………………………….
Sygn. akt: KIO 772/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pod nazwą: „Wykonanie
dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa dostępności przejścia
granicznego Terespol -
Brześć, Etap 1- Rozbudowa układu torów o przejście 1520 mm stacji
Terespol".
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 20 grudnia 2018 roku w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem: 2018/S 562209.
Odwołujący WYG International sp. z o.o. wniósł odwołanie, w którym zarzucił
Zamawiającemu naruszenie: art. 7 ust. 1 i ust. 3 ustawy Pzp poprzez naruszenie przy ocenie
i wyborze oferty najkorzystniejszej zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców, zgodnie z którą Zamawiający zobowiązany jest do działania zgodnie z
przepisami ustawy Pzp oraz zapisami Specyfikacji Istotnych Waru
nków Zamówienia, art. 91
ust. 1
ustawy Pzp poprzez: nieprawidłową ocenę oferty Odwołującego na podstawie
kryteriów oceny ofert określonych w siwz tj. zaniżenie liczby przyznanych punktów w
kryterium „Doświadczenie Kluczowego Personelu" oraz poprzez wybór oferty, która nie jest
na
jkorzystniejsza w Postępowaniu, niedokonanie wyboru oferty faktycznie najkorzystniejszej,
spełniającej wszelkie wymagania SIWZ z najwyższą liczbą punktów; tj. oferty Odwołującego.
Odwołujący wniósł o unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, powtórzenia
czynności oceny oferty Odwołującego w zakresie kryterium „Doświadczenie Kluczowego
Personelu",
dokonanie wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej.
07 maja 2019 roku
Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł pismo, w
którym oświadczył, że cofa odwołanie.
Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.)
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.).
Przewodniczący:
……………….………..