KIO 441/19 POSTANOWIENIE dnia 22 marca 2019 r.

Stan prawny na dzień: 17.06.2019

Sygn. akt: KIO 441/19 

POSTANOWIENIE 

z dnia 22 marca 2019 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Andrzej Niwicki 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron w dniu 22 marca 2019 r. w 

Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu w dniu 

13 marca  2019 r.  przez    wykonawc

ę w dniu 13 marca 2019 r. przez  wykonawcę  A. K. 

Starpol  Meble  w  Puławach  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego  - 

Szpital Wojewódzki w Bielsku-Białej  

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze; 

2.  nakazuje  Urzędowi  Zamówień  Publicznych  dokonanie  zwrotu  kwoty  7  500  zł  00  gr 

(słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy) na rzecz wykonawcy A. K. Starpol 

Meble w Puławach poniesionej z tytułu wpisu od odwołania.  

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2018  r.,  poz.  1986  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  -  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Bielsku - Białej

Przewodniczący:      ……………………. 


Sygn. akt: KIO 441/19 

                                                              U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający:  Szpital  Wojewódzki  w  Bielsku-Białej  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia  publicznego  pn.:  Dostawa  mebli  komputerowych,  monitorów  ekranowych, 

artykułów  do  sprzątania  oraz  maszyn  czyszczących  w  ramach  projektu  pn.:  „Poprawa 

warunków  pracy  i  ograniczenie  występowania  zdrowotnych  czynników  ryzyka  w  miejscu 

pracy  szansą  na  długotrwałe  zatrudnienie”  (nr  referencyjny  3/19;  ogłoszenie  o  zamówieniu 

zamieszczono 

w Biuletynie Zamówień Publicznych 15.01. 2019 r. nr 503400-N-2019) 

Odwołujący:  A.  K.  prowadząca  działalność  gospodarczą  pod firmą:  A.  K.  Starpol  Meble  ul. 

Kołłątaja  100,  24-100  Puławy  wniósł  odwołanie  od  czynności  podjętych  przez 

Zamawiającego  w  części  1  zamówienia  „Dostawa  i  montaż  foteli  ergonomicznych 

przeznaczonych do pomieszc

zeń medycznych i biurowych”, polegających na: 

uznaniu,  że  Odwołujący  zaoferował  fotele  do  pomieszczeń  biurowych  tapicerowane 

tapicerką  inną  niż  materiałowa,  a  w  konsekwencji  uznaniu  treści  oferty  Odwołującego  za 

niezgodną z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i odrzuceniu oferty, 

wyborze oferty najkorzystniejszej złożonej przez Biuro Perfekt Sp. z o.o. Sp.k., mimo 

że najkorzystniejszą ofertą była oferta Odwołującego, 

oraz  - 

z  ostrożności  -  także  od  zaniechania  czynności,  do  której  Zamawiający  był 

zobowiązany przepisami ustawy, tj.: 

zaniechania  poprawienia  w  ofercie  Odwołującego  omyłki  polegającej  na  wpisaniu  w 

opisie  oferowanego  produktu  „tapicerowany  tapicerką  zmywalną”  zamiast  „tapicerowany 

tapicerką materiałową”, mimo że nie powodowało to istotnej zmiany w treści oferty. 

Zamawiającemu zarzucił naruszenie: 

 art.  89  ust.  1  pkt  2  ustawy  Pzp  poprzez  bezpodstawne  odrzucenie  oferty 

Odwołującego, 

art. 91 ust. 1 ustawy Pzp poprzez wybór oferty najkorzystniejszej złożonej przez Biuro 

Perfekt Sp. z o.o. Sp.k., mimo że najkorzystniejszą ofertą była oferta Odwołującego, 

 art. 7 ust. 1 ustawy Pzp p

rzez prowadzenie postępowania w sposób niezapewniający 

zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, oraz 

art.  87  ust.  2  pkt  3  Pzp  przez  zaniechanie  poprawienia  w  ofercie  Odwołującego 

omyłki  polegającej  na  niezgodności  treści  oferty  z  siwz,  niepowodującej  istotnych  zmian  w 

treści oferty. 

Wskazując na powyższe zarzuty wniósł o nakazanie: 

unieważnienia  czynności  polegających  na  odrzuceniu  oferty  Odwołującego  i  wyborze 

oferty najkorzystniejszej złożonej przez Biuro Perfekt Sp. z o.o. Sp.k., 


wykonania czynności wyboru  oferty najkorzystniejszej złożonej przez Odwołującego, 

lub - 

z ostrożności - 

unieważnienia czynności odrzucenia oferty i wyborze oferty Biura Perfekt Sp. z o.o. Sp.k., 

 4)  wykonania  poprawienia 

omyłki  polegającej  na  wpisaniu  w  opisie  oferowanego  fotela 

przezn

aczonego  do  pomieszczeń  biurowych  (strona  9  oferty,  punkt  lI.2  tabeli  „Parametry 

jakościowe”,  część  dotycząca  foteli  do  pomieszczeń  biurowych)  sformułowania 

„tapicerowany  tapicerką  materiałową”  zamiast  użytego  tam  sformułowania  „tapicerowany 

tapicerką zmywalną”. 

Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego nie zgłoszono przystąpienia. 

Zamawiający  w  piśmie  złożonym  Prezesowi  Krajowej  Izby  Odwoławczej  dnia  21 

marca 

2019 r. oświadczył, że uwzględnia zarzuty odwołania w całości.  

Stwierdził,  że  unieważnia  czynność  wyboru  oferty  najkorzystniejszej,  dokona  w  ofercie 

odwołującego  poprawienia  innej  omyłki  w  trybie  art.  87  ust.  2  pkt  3  ustawy  pzp,  dokona 

powtórzenia czynności oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie części 1. 

Izba  rozpoznając  przedmiotowe  odwołanie  na  posiedzeniu  z  udziałem  stron  i 

prawidłowo zawiadomionego o terminie uczestnika stwierdziła, że postępowanie odwoławcze 

należało  umorzyć  na  podstawie  przepisu  art.  186  ust.  3  ustawy  Pzp.                                

Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.  

Rozstrzygnięcie o kosztach postępowania wydano na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 2b 

ustawy Pzp oraz  § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 

2010  r.  w  sprawie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  z  2018  r.  poz.  972),  z  których  wynika,  że 

jeżeli  zamawiający  uwzględnił  w  całości  zarzuty  przedstawione  w  odwołaniu  przed 

rozpoczęciem rozprawy, koszty postępowania znosi się wzajemnie. 

Przewodniczący:  ………………………………