KIO 2501/19 POSTANOWIENIE dnia 19 grudnia 2019 r.

Stan prawny na dzień: 10.03.2020

POSTANOWIENIE 

z dnia 19 grudnia 2019 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:    

Przewodniczący: Piotr Kozłowski 

Protokolant: Aldona Karpińska   

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym 

z  udziałem  stron  i  uczestników  postępowania 

odwoławczego  19  grudnia  2019  r.  w  Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa 

Krajow

ej Izby Odwoławczej 9 grudnia 2018 r. 

przez wykonawcę: Asseco Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie 

postępowaniu  pn.  Świadczenie  usługi  wytworzenia,  rozwoju  i  utrzymania  systemu  iBTM 

(nr  post

ępowania BDG.ZPB.230.37.2019) 

prowadzonym  przez  zamawiającego:  Skarb  Państwa  –  Główny  Inspektorat  Transportu 

Drogowego z siedzibą w Warszawie 

przy  udziale  wykonawcy: 

Sii  sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Warszawie  –  zgłaszającego 

przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego 

postanawia: 

Umarza postępowanie odwoławcze. 

Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Asseco 

Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie kwoty 13500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy 

pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2019  r.  poz.  1843)  na  niniejsze  postanowienie 

–  w  terminie 7 dni 

od 

dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie


U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający Skarb Państwa – Główny Inspektorat Transportu Drogowego z siedzibą 

w Warszawie prowadzi  na podstawie ustawy  z  dnia 29 stycznia 2004  r. 

– Prawo zamówień 

publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) {dalej 

również: „ustawa pzp” lub „pzp”} w trybie 

przetargu  nieograniczonego 

postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  na  usługi 

pn. 

Świadczenie usługi wytworzenia, rozwoju i utrzymania systemu iBTM (nr  postępowania 

BDG.ZPB.230.37.2019)

Ogłoszenie  o  tym  zamówieniu  27  listopada  2019  r.  zostało 

opublikowane  w  Dzienniku  Urz

ędowym  Unii  Europejskiej  nr  2019/S_229  pod poz.  562285. 

Wartość  przedmiotowego  zamówienia  przekracza  kwoty  określone  w przepisach  wydanych 

na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp. 

9  grudnia  2019  r.  Odw

ołujący  Asseco  Poland  S.A.  z  siedzibą  w Rzeszowie  wniósł 

w formie  pisemnej  do 

Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  odwołanie  (zachowując  wymóg 

przekazania  jego  kop

ii  Zamawiającemu)  od  postanowień  specyfikacji  istotnych  warunków 

zamówienia  w  zakresie  szczegółowo  wskazanym  w  uzasadnieniu  tego  odwołania, 

zarzucając Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 pzp, art. 29 ust. 1, 2 pzp, art. 36 ust. 1 

pkt 3, 16 pzp, art. 41 pkt 4 pzp oraz art. 14 i art. 139 pzp w zw. z art.353

kc oraz 354 § 1 i 2 

kc i art. 387 kc. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu  zmiany 

treści  specyfikacji  istotnych  warunków  zamówienia  w  sposób  wskazany  w  uzasadnieniu 

od

wołania. 

Ponadto  w  uzasadnieniu 

odwołania  podano  okoliczności  faktyczne  i  prawne,  które 

według  Odwołującego  uzasadniają  wniesienie  odwołania,  składające  się  na  7  odrębnych 

zarzutów. 

18 grudnia 2019 r. wpłynęła do Izby odpowiedź na odwołanie, w której Zamawiający 

poinformował  o  dokonaniu  tego  dnia  zmiany  treści  specyfikacji  istotnych  warunków 

zamówienia  odnoszącej  się  do  5  spośród  6  zarzutów  sprecyzowanych  w  uzasadnieniu 

odwołania, a także wniósł o oddalenie odwołania w całości. 

19  grudnia  2019  r.  na  posi

edzeniu  z  udziałem  Stron  i  Przystępującego  Odwołujący 

oświadczył, że wycofuje powyższe odwołanie. 

W tych okolicznościach Izba zważyła, co następuje: 


Zgodnie  z  art.  187  ust.  8  pzp  odwołujący  może  cofnąć  odwołanie  do  czasu 

zamknięcia  rozprawy;  w  takim  przypadku  Izba  umarza  postępowanie  odwoławcze.  Jeżeli 

cofnięcie nastąpiło przed otwarciem rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu. 

Od

wołujący  skorzystał  z  przysługującego  mu  uprawnienia  i  skutecznie  wycofał 

uprzednio wniesione odwołanie, co nastąpiło przed otwarciem posiedzenia w tej sprawie. 

Z  tych  względów  –  działając  na  podstawie  art.  187  ust.  8  oraz  art.  192  ust.  1  zd.  2 

ustawy Prawo zamówień publicznych – Izba umorzyła postępowanie odwoławcze. 

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 

8 zd. 2 ustawy pzp 

w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów 

z dnia 15 marc

a 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (t.j.  Dz.  U. 

z 2018 r. poz. 972)

, nakazując zwrot 90% procent uiszczonego wpisu.