KIO 2445/19 POSTANOWIENIE dnia 16 grudnia 2019 r.

Stan prawny na dzień: 31.01.2020

Sygn. akt: KIO 2445/19 

POSTANOWIENIE 

z dnia 16 grudnia 2019 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Ryszard Tetzlaff 

Protokolant:            

Mikołaj Kraska  

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym 

z udziałem stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego w dniu  16 grudnia 2019 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 2 grudnia 2019 r. przez wykonawcę GALAXY Systemy 

Informatyczne  Sp.  z  o.o.,  ul.  Fabryczna  13/1,  65-

410  Zielona  Góra  w  postępowaniu 

prowadzonym  przez  Agencja  Mienia  Wojskowego,  ul.  Nowowiejska  26a,  00-911 

Warszawa 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze;  

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz               

wykonawcy GALAXY Systemy Informatyczne Sp. z o.o., ul. Fabryczna 13/1, 65-410 

Zielona  Góra  kwoty  13  500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero 

groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych 

(t.j.  Dz.  U.  z  27  września  2019  r.  poz.  1843)  na  niniejsze  postanowienie  -  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.  

Przewodniczący: 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 2445/19 

U z a s a d n i e n i e 

Postępowanie  o  udzielnie  zamówienia  publicznego  prowadzone  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego  na: 

„Dzierżawa  urządzeń  drukujących  wraz  z  dostawą  licencji,  usługi 

wsparcia,  usługi  serwisowe  i  dostawy  materiałów  eksploatacyjnych”  (numer  postępowania 

DZP-BP.7720.501.2019); 

zostało  wszczęte  ogłoszeniem  opublikowanym  w  Dzienniku 

Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.11.2019 r. pod nr 2019/S 226-553742 przez Agencja 

Mienia Wojskowego, ul. Nowowiejska 26a, 00-911 Warszawa 

zwaną dalej: „Zamawiającym”

Tego  samego  dnia  została  opublikowana  na  stronie  internetowej  Zamawiającego: 

https://amw.eb2b.com.pl

 Specyfikacja Istotnych War

unków Zamówienia zwana dalej: „SIWZ”  

W  dniu  02.12.2019  r.  (

wpływ  do  Prezesa  KIO  w  wersji  elektronicznej  podpisane 

podpisem  cyfrowym  za  pośrednictwem  elektronicznej  skrzynki  podawczej  -  ePUAP) 

GALAXY Systemy Informatyczne Sp. z o.o., ul. Fabryczna 13/1, 65-

410 Zielona Góra zwana 

dalej: 

„GALAXY  Systemy  Informatyczne  Sp.  z  o.o.”  albo  „Odwołującym”  wniosło  odwołanie 

na w/w postanowienia SIWZ. 

Kopie odwołania Zamawiający otrzymał w tym samym dniu (za 

pomocą:   

https://amw.eb2b.com.pl

Odwołanie  zostało podpisane przez  C.  Z.  ujawnionego 

w załączonym do odwołania wydruku KRS-u i umocowanego do samodzielnej reprezentacji. 

Odwołujący zarzucił: „III. ZARZUTY 

W toku przedmiotowego postępowania naruszono następujące przepisy: 

1.  art.  29  ust.  1  -  3  Pzp  w  zw.  z  art.  7  ust.  1  Pzp  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu 

zamówienia w sposób nadmiernie rygorystyczny i nieuzasadniony obiektywnymi potrzebami 

Zamawiającego  ani  względami  technicznymi,  a  ponadto  utrudniający  uczciwą  konkurencję, 

wskazujący  na  konkretne  rozwiązanie/producenta  bez  realnej  możliwości  zaoferowania 

rozwiązań  równoważnych  i  w  sposób  bezzasadny  ograniczający  zakres  dopuszczalnych 

rozwiązań  i  krąg wykonawców mogących  ubiegać się o udzielenie  zamówienia, w  zakresie  

w jakim: 

a.  przedmiotem  zamówienia  jest  dostawa  licencji  do  posiadanego  przez  Zamawiającego 

Centralnego Systemu Zarządzania Drukiem - CSZD (rozbudowa systemu o 84 licencje) - pkt 

III.1.4 SIWZ, pkt 1 tiret 4 OPZ, §2 ust. 1 pkt 4) wzoru umowy); 

b.  Zamawiający  wymaga,  aby  wykonawca  dostarczył  i  zainstalował  w  CSZD  84  licencje 

Embedded terminals (cloud enabled) do posiadanego przez Zamawiającego systemu MyQ, 

dającym  prawo  do  bezterminowego  użytkowania  dodatkowych  urządzeń  wielofunkcyjnych, 

na  warunkach  licencji  opisanych  na  stronie  http://help.mvq-solution.com/myq-eula-  en.html, 


jak  również  wykonawca  ma  obowiązek  zapewnienia  prawa  do  korzystania  ze  wsparcia 

producenta MyQ w okresie trwania umowy na warunkach wsparcia określonych przez tego 

producenta (pkt 2.4.1 OPZ, 2.4.10 OPZ, pkt 2.5.1 OPZ, pkt 2.5.10 OPZ); 

c.  Zamawiający  opisał,  że  w  ramach  CSZD  wszystkie  urządzenia  powinny  drukować  za 

pośrednictwem  wyłącznie  oprogramowania  MyQ  oraz  wskazał  szczegółowe  funkcje,  które 

maja być realizowane wyłącznie za pomocą oprogramowania producenta MyQ - możliwość 

zablokowania  wykonywania  kopii,  wydruków  z  USB  z  pominięciem  MyQ,  panel  autoryzacji 

MyQ. musi pojawiać się maksymalnie po 1 kliknięciu (...), funkcje panelu MyQ. kompatybilne 

ze  sterowaniem  urządzenia  (...),  monitorowanie  ilości  drukowanych  stron  poprzez  system 

MyQ, konfiguracja dostarczanych urządzeń do pracy w systemie MyQ (pkt 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 

3.7, 3.9 OPZ); 

d.  Zamawiający  zdefiniował  Licencje  jako  oprogramowanie  Embedded  terminals  (cloud 

enabled), którego prawo użytkowania określa dokument dostępny na stronie http://help.mvq-

solution.com/myq-eula-en.html - 

szczegółowo opisane w Załączniku nr 1 do Umowy pkt 2.4 

(§1 ust. 1 pkt 4 wzoru umowy); 

e. wykonawca powinien dostarczyć  Zamawiającemu nieograniczone w  czasie i  przestrzeni, 

niewyłączne  licencje  (84  szt.)  producenta  na  posiadane  przez  Zamawiającego  CSZD  na 

polach eksploatacji opisanych przez producenta oprogramowania dostępnych pod adresem 

http://help.myq- solution.com/myq-eula-

en.html (§8 ust. 1 wzoru umowy); 

f. prze

dmiotem odbioru będą 84 licencje dla systemu MyQ (Załącznik nr 9 do wzoru umowy); 

g.  Zamawiający  wskazał  w  parametrach  opisujących  „Funkcje”  w  zakresie  urządzeń 

drukujących  A4  i  A3  na  kompatybilność  z  systemem  MyQ  -  nie  dopuszcza  się  instalacji 

oprogramowa

nia  MyQ  na nośniku  podłączonym do  dostępnego  z  zewnątrz  obudowy  portu. 

Oprogramowanie  może  być  zainstalowane  na  wewnętrznej  pamięci,  lub  np.  karcie  SD 

wewnątrz maszyny (pkt 2.1.12 OPZ); 

2.  art.  29  ust.  1  i  2  Pzp  w  zw.  z  art.  7  ust.  1  Pzp  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu 

zamówienia w sposób nadmiernie rygorystyczny i nieuzasadniony obiektywnymi potrzebami 

Zamawiającego  ani  względami  technicznymi,  a  ponadto  utrudniający  uczciwą  konkurencję,  

w zakresie w jakim Zamawiający wymaga aby: 

a.  wszystkie  dostarczan

e  Urządzenia  były  urządzeniami  jednego  producenta  (pkt  2.1.4 

OPZ); 

b.  urządzenia  wielofunkcyjne  A4  i  A3  spełniały  parametr  funkcji  ekonomicznych  „możliwy 

druk w trybie ekonomicznym” (pkt 2.1.12 OPZ); 

c. drukarka A4 posiadała następujące języki drukowania „PCL5c, PCL6, Postscript (możliwe 

przez emulacjęj" (pkt 2.1.12 OPZ); 

d. drukarka A4 spełniała parametr max. wymiarów i wagi - 60/50/55 cm oraz 22kg (pkt 2.1.12 

OPZ). 


IV. ŻĄDANIA 

Odwołujący wnosi o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu modyfikacji treści 

Ogłoszenia o zamówieniu, SIWZ oraz załączników do SIWZ, poprzez: 

1. Dopuszczenie w dokumentacji przetargowej możliwości zaoferowania rozwiązania innego 

niż oparte o system MyQ, w tym poprzez: 

a.  zmianę  pkt  III.  1.4  SIWZ,  pkt  1  tiret  4  OPZ  oraz  §2  ust.  1  pkt  4)  wzoru  umowy  w  ten 

sposób, że przedmiotem zamówienia jest rozbudowa systemu wydruku poprzez dostawę 84 

szt. licencji do posiadanego przez Zamawiającego CSZD lub zapewnienie przez wykonawcę 

realizacji przedmiotu zamówienia w oparciu o system CSZD inny niż MyQ poprzez dostawę 

licencji  w  ilości  wymaganej  do  prawidłowej  realizacji  zamówienia  na  137  urządzeniach 

drukujących, tj. 53 szt. posiadanych przez Zamawiającego oraz 84 szt. nowo dostarczonych 

(system  równoważny)  oraz  zapewnienie  wsparcia  producenta  licencji  w  okresie  trwania 

umowy; 

b.  Zmianę  pkt  2.4.1  OPZ,  2.4.10  OPZ,  pkt  2.5.1  OPZ,  pkt  2.5.10  OPZ  w  ten  sposób,  że 

dopuszczone  zostanie,  aby  wykonawca  dostarczył  i  zainstalował  w  CSZD  licencje 

producenta  innego  niż  MyQ  dające  prawo  do  bezterminowego  użytkowania  urządzeń,  na 

warunkach 

udzielenia 

licencji 

określonych 

przez 

producenta 

zaoferowanego 

oprogramowania  oraz  aby  wykonawca  zapewnił  prawo  do  korzystania  ze  wsparcia 

producenta tych licencji w okresie trwania umowy na warunkach wsparcia określonych przez 

producenta oprogramowania; 

c.  Wykreślenie  z  pkt  pkt  3.1,  3.2,  3.3,  3.4,  3.7,  3.9  OPZ  wskazania  na  konieczność 

wykonania przedmiotu zamówienia w oparciu o oprogramowanie MyQ; 

d. Wprowadzone zostanie w treści  OPZ określenie parametrów równoważności w stosunku 

do systemu preferowanego w następujący sposób: 

„Wszystkie  urządzenia  będą  drukowały  za  pośrednictwem  systemu  kontroli  wydruku. 

Urządzenia wielofunkcyjne A3 i A4 będą oferowały podążanie wydruku przy pomocy aplikacji 

dostępnej z panelu urządzeń wielofunkcyjnych wymagających dodatkowej autoryzacji przed 

rozpoczęciem  pracy.  W  przypadku  drukarek  nie  będzie  dodatkowej  autoryzacji  na 

urządzeniu. 

Dla  urządzeń  wielofunkcyjnych  musi  istnieć  możliwość  zablokowania  wykonywania  kopii, 

wydruków z USB z pominięciem autoryzacji dostarczanym systemem. 

Panel autoryzacji oferowanego systemu musi pojawiać się maksymalnie po 1 kliknięciu na 

wybudzonym  urządzeniu.  Aplikacja  na  urządzeniu  musi  być  gotowa  do  wprowadzania 

danych autoryzujących po maksymalnie 5 sekundach od pojawienia się ekranu logowania. 

Funkcje  panelu  oferowanego  systemu  kompatybilne  ze  sterowaniem  urządzenia                         

(w przypadku urządzeń wielofunkcyjnych): 


wybór  dla  skanowania  i  kopiowania,  czy  operacja  ma  się  odbywać  w  kolorze,  mono, 

dwustronnie lub jednostronnie. 

możliwość  pokazania  zaawansowanego  panelu  skanowania  i  kopiowania  prezentująca 

panel ustawień wbudowanych w urządzenie. 

możliwość  zarejestrowania  karty  zbliżeniowej  dla  uwierzytelnionego  użytkownika  poprzez 

czytnik urządzenia" 

e.  Zamawiający  doprecyzuje  jakie  urządzenia  posiada,  a  które  mają  być  objęte 

oprogramowaniem  umożliwiającym  realizację  CSZD  w  ramach  niniejszego  postępowania  - 

producent, marka, model, typ, wersja; 

f. Zmianę §1 ust. 1 pkt 4) wzoru umowy poprzez określenie, że „licencje  - oprogramowanie 

wskazane  przez  wykonawcę  zapewniające  realizację  przedmiotu  zamówienia  w  sposób 

zgodny z wymaganiami Zamawiającego"; 

g.  Zmianę  §8  ust.  1  wzoru  umowy  w  ten  sposób,  że  wykonawca  powinien  dostarczyć 

Zamawiającemu  nieograniczone  w  czasie  i  przestrzeni  niewyłączne  licencje  (84  szt.) 

producenta  na  posiadane  przez  Zamawiającego  CSZD  na  polach  eksploatacji  opisanych 

przez 

producenta 

oprogramowani

dostępnych 

pod 

adresem 

http://help.myq- 

solution.com/myq-eula-

en.html  albo  w  przypadku  zaoferowania  innego  systemu  niż 

preferowany  - 

nieograniczone  w  czasie  i  przestrzeni  niewyłączne  licencje  umożliwiające 

realizację  wymagań  opisanych  w  dokumentacji  niniejszego  postępowania  na  polach 

eksploatacji opisanych przez producenta zaoferowanego oprogramowania; 

h.  Modyfikację  Załącznika  nr  9  do  wzoru  umowy  poprzez  wskazanie,  że  przedmiotem 

odbioru będą licencje dla systemu zaoferowanego przez wykonawcę; 

i.  Zmianę  pkt  2.1.12  OPZ  w  zakresie  urządzeń  drukujących  A4  i  A3  w  odniesieniu  do 

parametru  „Funkcji”  w  ten  sposób,  że  kompatybilność  będzie  określona  następująco: 

„Kompatybilność z zaoferowanym systemem - nie dopuszcza się instalacji oprogramowania 

na nośniku podłączonym do dostępnego z zewnątrz obudowy portu. Oprogramowanie może 

być zainstalowane na wewnętrznej pamięci, lub np. karcie SD wewnątrz maszyny”;   

2.  zmianę  pkt  2.1.4  OPZ  poprzez  dopuszczenie,  aby  objęte  rozwiązaniem  wykonawcy 

Urządzenia mogły być urządzeniami różnych producentów' 

3.  Zmianę  pkt  2.1.12  OPZ  zakresie  urządzeń  drukujących  A4  i  A3  poprzez  wykreślenie                    

z funkcji ekonomicznych parametru „Możliwy druk w trybie ekonomicznym"; 

4.  Zmianę  pkt  2.1.12  OPZ  w  zakresie  drukarki  A4  parametru  „Obsługiwanych  języków 

drukowania” w następujący sposób: „PCL5e, PCL6, Postscript (możliwe przez emulację)"; 

5.  Zmianę  pkt  2.1.12  OPZ  w  zakresie  drukarki  A4  parametru  wymiarów  oraz  wagi                           

w następujący sposób: wymiary maksymalne 60/55/55 cm; waga maksymalna 27 kg.”. 


Zamawiający w dniu 03.12.2019 r. wezwał (na stronie internetowej Zamawiającego: 

https://amw.eb2b.com.pl

wraz  kopią  odwołania,  w  trybie  art.  185  ust.1  Pzp,  uczestników 

postępowania  przetargowego  do  wzięcia  udziału  w  postępowaniu  odwoławczym.  Żadne 

zgłoszenia przystąpienia nie miały miejsca.  

W  dniu  13.12.2019  r. 

(wpływ  bezpośredni  do  Prezesa  KIO)  Zamawiający  wobec 

wniesienia  odwołanie  do  Prezesa  KIO  wniósł  na  piśmie,  w  trybie  art.  186  ust.  1  Pzp, 

odpowiedź  na  odwołanie,  w  której  uwzględnił  zarzut  Odwołującego  wskazany  w  odwołaniu                

z  dnia  2.12.2019  r.  w  pkt  III  ust.  1  w  zakresie  lit.  a,  b,  d,  e,  f 

i g i oświadczył, że w  wyniku 

uwzględnienia  tych  zarzutów  dokona  zmiany  treści  ogłoszenia  o  zamówieniu  (ogłoszenie)                   

i  SIWZ 

w  zakresie  dotyczącym  przedmiotu  zamówienia  poprzez  rezygnację  z  dostawy 

licencji na oprogramowani

e MyQ oraz usług wsparcia, jak i zarzuty Odwołującego wskazane 

w pkt III ust. 2 lit. a-d 

Zamawiający, te uwzględnił w całości, wskutek czego dokona zmiany 

treści ogłoszenia i SIWZ. W zakresie zarzutu Odwołującego pkt III ust. 1 lit. c wnosił o jego 

oddalenie 

z  uwagi  na  bezpodstawność  zarzutu  stawianego  przez  Odwołującego.  Kopia 

została przekazana Odwołującemu. Niniejsza odpowiedź została podpisana przez Dyrektora 

Depa

rtamentu  Prawnego  Zamawiającego  umocowanego  zgodnie  z  pełnomocnictwem                   

z  11.06.2018  r.  załączonym  do  dokumentacji  na  płytce  CD.  Stwierdził  wprost,  że:                            

„I. Zamawiający uwzględnia zarzut Odwołującego wskazany w odwołaniu z dnia 2.12.2019 r. 

w  pkt III  ust.  1 w  zakresie lit.  a,  b, d,  e, f  i  g  i  oświadcza,  że w  wyniku uwzględnienia tych 

zarzutów dokona zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu (ogłoszenie) i Specyfikacji Istotnych 

Warunków  Zamówienia  (SIWZ)  w  zakresie  dotyczącym  przedmiotu  zamówienia  poprzez 

rezygnację z dostawy licencji na oprogramowanie MyQ oraz usług wsparcia. 

II. W odniesieniu do zarzutu Odwołującego wskazanego w pkt III ust. 2 lit. a-d Zamawiający 

uwzględnia  w  całości  ten  zarzut,  wskutek  czego  dokona  zmiany  treści  ogłoszenia  i  SIWZ 

poprzez: 

Rezygnację  z  wymagania  „wszystkie  dostarczane  Urządzenia  muszą  być  urządzeniami 

jednego producenta” oraz zastąpienia go następującym zapisem: 

2.1.4 Wszystkie dostarczane Urządzenia wielofunkcyjne A3 i A4 muszą działać pod kontrolą 

jednego  sterownika  wydruku,  dostarczonego  przez  Wykonawcę,  kompatybilnego                              

z systemami operacyjnymi w wersjach 64 bitowych Windows Sewer 2016, Windows 10 Pro, 

który umożliwia poprawne działanie funkcji: 

a) Automatyczne lub ręczne ustawianie dostępnych opcji urządzenia m.in. możliwość druku 

w kolorze, automatyczny wybór podajnika papieru, separowanie prac; 

b) Wybór drukowania jednostronnie lub automatycznie dwustronnie; 

c) Wybór drukowania mono lub kolor; 

d) Wybór drukowania w formatach A3, A4, A5, A6, B5. 


2.  Wykreślenie  wymagania  „możliwy  druk  w  trybie  ekonomicznym”  dotyczącego  urządzeń 

wielofunkcyjnych A3 i A4. 

3. Zmianę w zakresie parametru drukarki A4 „Obsługiwane języki drukowania” w następujący 

sposób „PCL5e, PCL6, Postscript (możliwe przez emulację) 

4.  Zmianę  w  zakresie  parametru  wymiarów  oraz  wagi  drukarki  A4  w  następujący  sposób 

,,Wymiary max. (szer./gł./wys.) - 60/55/55 cm ”, „ Waga (max.) -27 kg”. 

Zamawiający wnosi o: 

1. oddalenie- 

odwołania w zakresie zarzutów Odwołującego wskazanych w odwołaniu z dnia 

2.12.2019 r. w pkt III ust. J lit a, b, d, e, f i g oraz w pkt III ust. 2 lit. a-

d wobec uwzględnienia 

przez  Zamawiającego  tych  zarzutów  i  rezygnacji  z  zakresu  zamówienia  polegającego  na 

dostawie  licencji  i  zapewnieniu  usług  wsparcia  i  zamiaru  dokonania  wyżej  przywołanych 

zmian treści ogłoszenia i SIWZ; 

2.  oddalenie  odwołania  w  zakresie  zarzutu  Odwołującego  pkt  III  ust.  1  lit.  c  z  uwagi  na 

bezpodstawność  zarzutu  stawianego  przez  Odwołującego  dotyczącego  naruszenia  art.  29 

ust. 1-

3 ustawy w związku z art. 7 ust. 1 ustawy; 

3.  dopuszczenie  dowodów  z  wydruków  korespondencji  e-mail  pomiędzy  Producentem 

oprogramowania  i  Zamawiającym  z  poczty  elektronicznej  Zamawiającego,  przywołanych                 

w odpowiedzi na odwołanie na okoliczności w niej wskazane; 

4.  zasądzenie  kosztów  postępowania  odwoławczego  zgodnie  z  art.  192  ust.  10                               

z uwzględnieniem art. 186 ust. 6 ustawy. (...)”

W  dniu  15.12.2019  r.  (

wpływ  do  Prezesa  KIO  w  wersji  elektronicznej  podpisane 

podpisem  cyfrowym  za  pośrednictwem  elektronicznej  skrzynki  podawczej  -  ePUAP) 

GALAXY  Systemy  Informatyczne  Sp.  z  o.o. 

wycofał  odwołanie  wniesione  w  dniu                

02.12.2019 r. i wnosił o zwrot 90 % wpisu. Wycofanie zostało podpisane przez tego samego 

C

. Z. jak odwołanie.   

W dniu 16.12.2019 r. 

w związku z postanowieniem Izby z dnia 04.12.2019 r. odbyło 

się posiedzenie niejawne z udziałem stron.  

Na  posied

zeniu  stawili  się  jedynie  pełnomocnicy  Zamawiającego.  Z  ramienia 

Odwołującego  nikt  się  nie  stawił,  mimo  prawidłowego  zawiadomienia,  co  miało  miejsce 

09.12.2019 r. - 

dowód zawiadomienia w aktach postępowania. 

Jednocześnie, Izba podkreśla, że zgodnie z jej oceną, z oświadczenia Odwołującego 

o  wycofaniu 

wynika,  iż  mamy  do  czynienia  z  wycofaniem  całego  odwołania,  a  nie  tych 

zarzutów, które Zamawiający nie uwzględnił, o powyższym świadczy wniosek o zwrot 90 % 

wpisu.  W  tym  drugim  wypadku  koszty  znosiłyby  się  wzajemnie.  Izba  podkreśla,  że 

Odwołujący  jako  profesjonalista  doskonale  zna  skutki  prawne  składanych  oświadczeń                         


w  postępowaniu  odwoławczym.  Skoro  więc  oświadcza,  że  cofa  odwołanie  oznacza  to,  że 

chodzi  o  wycofanie  całego  odwołania.  Dodatkowo,  Izba  podkreśla,  że  wycofanie  całego 

odwołanie  ma  charakter  formalny  i  pierwszeństwo  względem  czynności  uwzględnienia 

odwołania w całości lub części, który ma charakter merytoryczny. W przedmiotowej sprawie 

zaistniała  taka  właśnie  sytuacja,  z  tych  względów  mimo  uwzględnienia  odwołania  w  części 

przez Zamawiającego, Izba na skutego późniejszego oświadczenia Odwołującego zmuszona 

jest umorzyć postępowanie, na skutek jego wycofania.    

Wobec 

wycofania  odwołania  przed  otwarciem  rozprawy  w  sprawie  o  sygn.  akt:  KIO 

, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła 

postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 2445/19.  

Postanowienie  zostało  ogłoszone  poprzez  jego  wywieszenie  na  tablicy  ogłoszeń              

w  trybie 

§ 32 Rozporządzenia Prezesa Rady  Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie 

regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań  (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1092 i poz. 

1992).  Na  podstawie  art.  187  ust.  8  zd.  2 

Pzp  oraz  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  rozporządzenia 

Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  

i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (t.j.:  Dz.  U.  z  2018  r.  poz.  972),  Izba  orzekła                       

o  dokonaniu  zwrotu  Odwołującemu  z  rachunku bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych 

90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania. 

Przewodniczący: 

………………………………