KIO 1609/19 POSTANOWIENIE dnia 27 sierpnia 2019 roku

Stan prawny na dzień: 18.11.2019

Sygn. akt: KIO 1609/19 

POSTANOWIENIE 

z dnia 27 sierpnia 2019 roku 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Justyna Tomkowska 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  bez  udziału  stron  w  dniu  27  sierpnia  2019  roku  

w  Warszawie 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  

19 sierpnia 2019 roku 

przez Odwołującego - Aspello Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu 

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego:  Muzeum  Narodowe  

w Warszawie

, z siedzibą w Warszawie 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze; 

nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 6 750zł 

00  gr  (słownie:  sześciu  tysięcy  siedmiuset  pięćdziesięciu  złotych  zero  groszy)  stanowiącej 

90%  kwoty  uiszczonego  wpisu  na  rzecz  wykonawcy 

Odwołującego  -  Aspello  Sp.  z  o.o.  

z siedzibą w Opolu 

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  - 

Prawo zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2018  r.  poz.  1986  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  -  w  terminie  

7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący:       

……………………………. 


sygn. akt KIO 1609/19 

UZASADNIENIE 

W dniu 19 sierpnia 2019 roku, do Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie, 

na podstawie art. 179 ust. 1 w zw. z art. 180 ust. 1 oraz art. 182 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 

stycznia 2004 r. - 

Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej „ustawą Pzp”) odwołanie złożył 

wykonawca 

Aspello Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu (dalej jako „Odwołujący”).  

Zamawia

jący:  Muzeum  Narodowe  w  Warszawie  prowadzi  postępowanie  w  trybie 

przetargu 

nieograniczonego 

na 

<<Stworzenie 

serwisu 

internetowego 

wraz  

z  oprogramowaniem  do  publikacji  obiektów  z  wewnętrznego  systemu  -  stworzenie  lub 

dostosowanie  oprogramowania  wraz  z  wdro

żeniem  w  ramach  projektu  pn.  „Otwarte 

Narodowe.  Digitalizacja  i  udostępnianie  zbiorów  Muzeum  Narodowego  w  Warszawie”>>. 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  zamieszczone  w  Biuletynie  Zamówień  Publicznych  pod 

numerem 537144-N-2019. 

O

dwołanie złożono od niezgodnej z prawem czynności Zamawiającego tj. czynności 

wyboru oferty najkorzystniejszej Wykonawcy MobileMS Sp. z o.o. 

Odwołujący  zarzucił  Zamawiającemu  naruszenie  przepisów  ustawy  Pzp  mające 

istotny  wpływ  na  wynik  postępowania  tj.:  art.  91  ust.  1  ustawy  Pzp  w  zw.  z  art.  2  pkt  5  a) 

ustawy  Pzp  oraz  art.  7  ust.  3  ustawy  Pzp  poprzez  wybranie  jako  najkorzystniejszej  oferty 

MobileMS  S

p.  z  o.o.,  pomimo,  że  nie  była  to  oferta  najkorzystniejsza,  gdyż  to  oferta 

Odwołującego  powinna  otrzymać  najwyższą  ilość  punktów  w  ramach  obowiązujących  

w  kryteriów  oceny  ofert,  zgodnie  z  zestawieniem  punktów  uzyskanych  w  ramach 

poszczególnych kryteriów ujawnionym w zawiadomieniu o wyborze oferty najkorzystniejszej 

oraz o ofertach odrzuconych z dnia 12.08.2019r.  

W związku z powyższymi naruszeniami, Odwołujący wnosił o: 

uwzględnienie odwołania w całości; 

nakazanie 

Zamawiającemu 

unieważnienie 

czynności 

wyboru 

oferty 

najkorzystniejszej, 

nakazanie  Zamawiającemu  skorygowanie  ilości  punktów  przyznanych  ofercie 

O

dwołującego w kryterium „Jakość”, 

nakazanie Zamawiającemu dokonania ponownego wyboru oferty najkorzystniejszej. 

Odwołujący  wskazał,  że  ma  interes  w  uzyskaniu  zamówienia,  ponieważ  złożył 

prawidłowo  przygotowaną  ofertę,  która  w  świetle  przyjętych  kryteriów  oceny  ofert  powinna 

być  uznana  za  najkorzystniejszą.  Oferta  Odwołującego  powinna  bowiem  zostać 

sklasyfikowana w rankingu ofert jako pierwsza. 

Odwołujący może ponieść szkodę w wyniku 

naruszenia przez Zamawiającego wskazanych przepisów ustawy  Pzp, albowiem niezgodna 


z przepisami czynność Zamawiającego uniemożliwia Odwołującemu uzyskanie zamówienia 

w ramach prowadzonego postępowania.  

Zawiadomienie  o  wyborze  oferty  najkorzystniejszej  oraz  o  ofertach  odrzuconych 

zostało przesłane Odwołującemu przez Zamawiającego e-mailem w dniu 12 sierpnia 2019 r. 

Zatem 

odwołanie  wniesione  zostało  w  ustawowym  terminie,  kopia  odwołania  została 

prawidłowo przekazana Zamawiającemu, a Odwołujący uiścił wpis w wymaganej wysokości 

na  rachunek  UZP.  Odwołanie  nie  zawierało  zatem  braków  formalnych  i  podlegać  mogło 

merytorycznej weryfikacji Izby. 

Izba ustaliła i zważyła, co następuje: 

Do postępowania odwoławczego nie zgłoszono żadnych przystąpień. 

Odwołujący  w  dniu  27  sierpnia  2019  roku,  przed  terminem  posiedzenia  i  rozprawy 

wyznaczonym  na  28  sierpnia 

2019  roku,  złożył  oświadczenie  o  wycofaniu  odwołania  

w całości. Oświadczenie o cofnięciu odwołania zostało złożone przez osobę umocowaną do 

działania w imieniu wykonawcy.  

Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie pierwsze i drugie 

oraz  art.  192  ust.  1  zdanie  drugie  ustawy  Pzp  postanowił  umorzyć  postępowanie 

odwoławcze  w  niniejszej  sprawie,  ponieważ  oświadczenie  o  cofnięciu  odwołania  uznać 

należy  za  oświadczenie  najdalej  idące  złożone  przez  Stronę,  która  zainicjowała 

postępowanie odwoławcze. 

Orzekając  o  kosztach  postępowania  odwoławczego,  Krajowa  Izba  Odwoławcza 

uwzględniła okoliczność, iż cofnięcie odwołania miało miejsce przed otwarciem posiedzenia  

i  rozprawy,  zatem  za  rzecz  Odwołującego  należało  zwrócić  90%  kwoty  wpisu  uiszczonego 

na  rachunek  Urzędu  Zamówień  Publicznych,  to  jest  kwotę  6  750,00  złotych,  stosownie  do  

§  5  ust.  1  pkt  3a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  roku  

w  sprawie  wysokości  i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  

w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018r., poz. 972).  

Przewodniczący:       

…………………………….