KIO 1499/19 POSTANOWIENIE dnia 8 sierpnia 2019 r.

Stan prawny na dzień: 12.11.2019

Sygn. akt: KIO 1499/19 

POSTANOWIENIE 

z dnia 8 sierpnia 2019 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   –   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Packo 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez 

udziału  stron  w  dniu  8  sierpnia  2019  r.,  

w  Warszawie,  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  

1 sierpnia 2019 

r. przez wykonawcę  

Hollywood Textile Service Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością  

z siedzibą w Sierpcu 

w postępowaniu prowadzonym przez  

Wojewódzki Szpital Zespolony im. Stanisława Rybickiego w Skierniewicach  

z siedzibą w Skierniewicach 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze, 

2.  nakazać  Urzędowi  Zamówień  Publicznych  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień 

Publicznych 

na 

rzecz 

Hollywood  Textile  Service  Spółki  z  ograniczoną 

odpowie

dzialnością  kwoty  7  500  złotych  00  groszy  (słownie:  siedem  tysięcy  pięćset 

złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony wpis. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2018,  poz.  1986 

z  późn.  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  

– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi. 

Przewodniczący:      ……………….……… 


Sygn. akt: KIO 1499/19 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  – Wojewódzki  Szpital  Zespolony  im.  Stanisława Rybickiego w  Skierniewicach  

prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  na  „usługę  prania  wraz  

z  nieodpłatnym  użyczeniem  dystrybutorów  z  odzieżą  operacyjną  oraz  dzierżawę  odzieży 

operacyjnej  (bluza  +  spodnie)

”  na  podstawie  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo 

zamówień publicznych, w trybie przetargu nieograniczonego.  

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  zamieszczone  23  lipca  2019  r.  w  Biuletynie  Zamówień 

Publicznych  pod  numerem  576904. 

Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone 

na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

O

dwołujący  –  Hollywood  Textile  Service  Sp.  z  o.o.  wniósł  odwołanie  zarzucając 

Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych: 

1.  art.  7  ust.  1  i  2  oraz  art.  30  ust.  1  i  ust.  9  pkt  1  poprzez  nieuzasadnione  i  nieadekwatne 

rozszerzenie  parametrów  technicznych,  które  winna  spełniać  dzierżawiona  odzież 

operacyjna  i  określenie,  iż  odzież  ta,  prócz  zgodności  z  normą  PN  EN  13795+Al:2013-06, 

powinna cechować się gramaturą minimalną 150 g/m

i zawartością bawełny minimum 60%  

i  w  efekcie  niedopuszczenie  przez  Zamawiającego  odzieży  operacyjnej  o  składzie 

zawierającym 48% bawełny i o gramaturze 125-128 g/m

, pomi

mo spełniania przez nią norm 

PN EN 13795+Al:2013-

06 i dobrej opinii użytkowników, 

2.  art.  7  ust.  1  i  2  oraz  art.  30  ust.  1  i  ust.  9  pkt  1  poprzez  nieuzasadnione  ustalenie 

wymiarów  maksymalnych  dystrybutorów  zbierających,  eliminujące  z  udziału  w  zamówieniu 

w

ykonawców  dysponujących  maszynami  równorzędnymi,  lecz  o  innych  wymiarach  oraz 

nieuzasadnione  ograniczenie  systemu  pobierania  brudnej  odzieży  do  systemu 

pneumatycznego,  mimo 

iż  system  elektromagnetyczny  również  spełni  stawiane  mu 

oczekiwania 

uniemożliwiając  wyciągnięcie  kompletu  operacyjnego  przez  osoby 

niepożądane. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu  dokonania 

modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez: 

1.  zmianę  punktu  5.1  opisu  przedmiotu  zamówienia  stanowiącego  załącznik  nr  2  do 

specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez usunięcie z jego treści słów „gramatura 

tkaniny min. 150 g/m

, zawartość bawełny min 60%”, 

2.  zmianę  punktu  5.5  opisu  przedmiotu  zamówienia  poprzez  zmianę  parametrów 

d

ystrybutorów  zbierających  w  sekcji  „wymiary  maksymalne”  zawartych  w  wierszu  3., 

kolumnie 2. 

tabeli i nadanie im brzmienia „szerokość 106 cm, wysokość 206 cm, głębokość 

88 cm”, 


d

ystrybutorów  zbierających  zawartych  w  sekcji  „Inne”  w  wierszu  7.  kolumnie  2.  tabeli  i 

nadanie  im  brzmienia  „system  elektromagnetyczny  lub  pneumatyczny  pobierania  brudnej 

odzieży, uniemożliwiający wyciągnięcie kompletu operacyjnego przez osoby niepożądane”, 

4.  z

asądzenie  od  Zamawiającego  na  rzecz  Odwołującego  kosztów  postępowania 

odwoławczego, w tym kosztów zastępstwa prawnego. 

Zamawiający oświadczył, że kopię odwołania przekazał wykonawcom 2 sierpnia 2019 r.  

Do dnia wydania postanowienia nie zgłoszono przystąpień do postępowania odwoławczego. 

W  odpowiedzi  na  odwołanie,  pismem  z  6  sierpnia  2019  r.,  Zamawiający  oświadczył,  że 

uwzględnia  w  całości  zarzuty  podniesione  w  odwołaniu,  zobowiązał  się  do  zmiany 

specyfikacji  istotnych  warunków  zamówienia  zgodnie  z  żądaniami  i  wniósł  o  umorzenie 

postępowania odwoławczego na posiedzeniu niejawnym.  

Zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku uwzględnienia 

przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć 

postępowanie  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  obecności  stron  oraz  uczestników 

postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod 

warunkiem  że  w  postępowaniu  odwoławczym  po  stronie  zamawiającego  nie  przystąpił  

w  terminie 

żaden  wykonawca.  W  takim  przypadku  zamawiający  wykonuje,  powtarza  lub 

unieważnia  czynności  w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  zgodnie  z  żądaniem 

zawartym w odwołaniu. 

Izba  uznała,  że  Zamawiający  w  całości  uwzględnił  zarzuty  przedstawione  w  odwołaniu, 

zatem 

zachodzą  przesłanki  umożliwiające  umorzenie  postępowania  odwoławczego  

i,  zgodnie  z  przepisem  art.  186  ust.  2 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych,  orzekła  jak  

w sentencji.  

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  na  podstawie  art.  186  ust.  6  pkt  1 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  oraz  §  5  ust.  1  pkt  1  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa 

Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od 

odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania 

(t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972).  

Przewodniczący:      ……………….………