KIO 1422/19 POSTANOWIENIE dnia 5 sierpnia 2019 r.

Stan prawny na dzień: 08.11.2019

Sygn. akt: KIO 1422/19 

POSTANOWIENIE 

z dnia 5 sierpnia 2019 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Katarzyna Odrzywolska  

Protokolant:   

Klaudia Ceyrowska 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z 

udziałem stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego  w  dniu  5  sierpnia  2019  r.  w Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa 

Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  23  lipca  2019  r.  przez  wykonawcę:    KB  -  Projekty 

Konstrukcyjne Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie 

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego:  Muzeum  Łazienki  Królewskie  

z siedzibą w Warszawie 

przy  udziale  wykonawcy: 

Studio  Budowlane  „UNITY”  S.C.  M.T.,  D.C.  z  siedzibą  w 

Warszawie

,  zgłaszającego swoje przystąpienie do  postępowania odwoławczego po  stronie 

zamawiającego 

postanawia: 

1.  um

orzyć postępowanie odwoławcze;  

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz               

wykonawcy: KB - 

Projekty Konstrukcyjne Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie kwoty 6 750 zł 

00  gr  (słownie:  sześć  tysięcy  siedemset  pięćdziesiąt  złotych  zero  groszy),  stanowiącej 

90% kwoty uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 ze zm.) na niniejsze postanowienie -  w terminie 7 

dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za pośrednictwem  Prezesa  Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.  


Przewodniczący: 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 1422/19 

U z a s a d n i e n i e 

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu 

nieograniczonego pn. 

„Opracowanie wielobranżowej dokumentacji konstrukcyjno-budowlanej 

i  instalacyjnej  remontu  Amfiteatru  w  części  zlokalizowanej  na  wyspie  na  terenie  Muzeum 

Łazienki Królewskie w Warszawie w zakresie m.in. remontu i wzmocnienia konstrukcji sceny 

i murów obwodowych, rekonstrukcji mostka, wymiany i modernizacji instalacji elektrycznych 

zaraz  z  iluminacją  i  oświetleniem  scenicznym  oraz  zagospodarowania  terenu  wraz  

z nadzorem autorskim” nr referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: 18/2019 (dalej 

„postępowanie”  lub  „zamówienie”),  o  wartości  szacunkowej  niższej  niż  kwoty  określone  

w  przepisach  wydanych  na  podstawie  art.  11  ust.  8  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  

-  P

rawo zamówień  publicznych (Dz.  U.  z  2018  r.,  poz.  1986  ze zm.)  –  dalej  „ustawa Pzp”, 

zostało  wszczęte  ogłoszeniem  w  Biuletynie  Zamówień  Publicznych  pod  numerem  

557661-N-2019  w  dniu  6  czerwca  2019  r.  przez 

Muzeum  Łazienki  Królewskie  

z  siedzibą  w  Warszawie  (zwane  dalej:  „zamawiającym”).  Zamawiający  w  dniu  18  lipca  

2019 r. poinformował wykonawców o wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu. 

O

dwołujący, w dniu 23 lipca 2019 r., działając na podstawie art. 179 ust. 1 i art. 180 

ust. 2 ustawy Pzp

, wniósł odwołanie zarzucając zamawiającemu naruszenie:  

art.  91  ust.  1  w  zw.  z  art.  7  ust.  1  i  3  ustawy  Pzp  - 

poprzez ich błędne  zastosowanie  

i  nieprawidłową  ocenę  oferty  odwołującego  w  zakresie,  w  jakim  zamawiający  nie 

przyznał  punktów  w  ramach  kryterium  oceny  ofert  „Ocena  personelu  Wykonawcy" 

zgodnie  z  pkt  XIII.2.2)  Specyfikacji  Istotnych  W

arunków  Zamówienia  –  dalej  „SIWZ”  

za  doświadczenie  zdobyte  przez  następujące  osoby:  projektant  w  branży 

architektonicznej  -  5  realizacji,  punktacja:  10;  konserwator 

ze  specjalizacją 

Konserwacja 

i  Restauracja  Rzeźby  i  elementów  Architektury  lub  pokrewna  

-  5  realizacji,  punktacja:  10, 

co  spowodowało,  że  łączna  ilość  punktów  przyznana 

odwołującemu (wraz z punktami w ramach kryterium „Cena brutto" wyniosła 82,74 pkt, 

a powinna była wynieść 88,74 pkt; 

art.  87  ust.  1  w  zw.  z  art.  7  ust.  1  i  3  ustawy  Pzp  -  poprzez  zaniechanie  wezwania 

odwołującego do złożenia wyjaśnień w zakresie doświadczenia zdobytego przez osoby 

wskazane  wyżej  w  punkcie  1,  co  doprowadziło  do  nieprzyznania  odwołującemu 

dodatkowych 6 punktów; 

art.  92  ust.  1  ustawy  Pzp  - 

poprzez  zaniechanie  podania  przez  zamawiającego  

w  informacji  o  wyborze  najkorzystniejszej  oferty  uzasadnienia  faktycznego,  


co  doprowadziło  do  uniemożliwienia  odwołującemu  dokonania  kontroli  prawidłowości 

czynności oceny ofert, a w szczególności ustalenia przyczyn, dla których nie wszystkie 

zrealizowane projekty wymienione w załączniku nr 9 do SIWZ (Wykaz osób, które będą 

uczestniczyć w realizacji zamówienia) zostały przez zamawiającego uwzględnione przy 

ocenie  ofert,  jak  również  przyczyn,  dla  których  niektóre  projekty  -  mimo,  że  zostały 

uwzględnione przez zamawiającego - nie otrzymały należnych punktów. 

Podnosząc  powyższe  zarzuty  odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  

i nakazanie:  

unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej; 

powtórzenia czynności badania i oceny oferty odwołującego; 

przyznania dodatkowych 6 punktów ofercie odwołującego w ramach kryterium „Ocena 

personelu Wykonawcy" zgodnie z pkt XIII.2.2) SIWZ; 

dokonania wyboru oferty odwołującego jako najkorzystniejszej. 

Zamawiający,  w  dniu  24  lipca  2019  r.  poinformował  wykonawców,  zgodnie  

z  art.  185  ust.  1  usta

wy  Pzp,  o  wniesieniu  odwołania,  przekazując  kopię  odwołania 

wykonawcom  pocztą  elektroniczną  i  wzywając  ich  do  przystąpienia  do  postępowania 

odwoławczego.  Termin  na  złożenie  przystąpienia  upłynął  w  dniu  29  lipca  2019  r.  

W  zakreślonym  terminie  swoje  przystąpienie  do  postępowania  odwoławczego  po  stronie 

zamawiającego zgłosił wykonawca: Studio Budowlane „UNITY” S.C. M.T., D.C. z siedzibą 

w Warszawie

Odwołujący, w piśmie złożonym do akt sprawy w dniu 2 sierpnia 2019 r. oświadczył, 

że  cofa  odwołanie.  Krajowa  Izba  Odwoławcza  stwierdziła,  że  oświadczenie  o  cofnięciu 

odwołania zostało podpisane przez osobę umocowaną. 

Z  uwagi  na  powyższe  Krajowa  Izba  Odwoławcza  uznała,  że  zachodzą  przesłanki 

określone  w  art.  187  ust.  8  ustawy  Pzp  i  umorzyła  postępowanie  odwoławcze  w  sprawie  

o sygn. akt: KIO 1422/19.  

Postanowienie  zostało  ogłoszone  poprzez  jego  wywieszenie  na  tablicy  ogłoszeń              

w trybie § 32 Rozporządzenia Prezesa Rady  Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie 

regulaminu  postępowania  przy  rozpoznawaniu  odwołań  (tj.  Dz.  U.  z  2018  r.,  poz.  1092  

ze zm.). 

Na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp or

az § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) Rozporządzenia 

Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania 

wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich 

rozliczania  (t.j.  Dz.  U.  z 2018  r.,  poz.  97

2), z uwagi na to, że cofnięcie odwołania nastąpiło 

przed  otwarciem  rozprawy,  Izba  orzekła  o  dokonaniu  zwrotu  odwołującemu,  z  rachunku 

bankowego Urzędu Zamówień Publicznych, 90% uiszczonego wpisu. 


Przewodniczący: 

………………………………