KIO 2218/18 POSTANOWIENIE dnia 9 listopada 2018 r.

Stan prawny na dzień: 19.02.2019

Sygn. akt: KIO 2218/18 

POSTANOWIENIE 

  z dnia 9 listopada 2018 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Chudzik 

Członkowie:   

Przemysław Dzierzędzki 

Danuta Dziubińska 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w dniu  9  listopada  2018  r.  w  Warszawie 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29 października 2018 

r. przez 

wykonawcę TMS Sp. z o.o.  z siedzibą w Warszawie

postępowaniu  prowadzonym  przez  Wojewódzkie  Wielospecjalistyczne  Centrum 

Onkologii i T

raumatologii im. M. Kopernika w Łodzi

orzeka: 

1. umarza postępowanie odwoławcze; 

nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego kwoty 

13.500 zł 00  gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90% 

uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  za

mówień 

publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986) na niniejsze postanowienie 

– w terminie 7 dni od 

dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi

Przewodniczący:      ……………… 

Członkowie:   

……………… 

……………….


Sygn. akt: KIO 2218/18 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający 

Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii 

im.  M.  Kopernika  w  Łodzi 

prowadzi  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie 

udzielenie  zamówienia  publicznego  pn.  Dostawa  tomografu  komputerowego  wraz 

adaptacją  pomieszczeń  dla  Wojewódzkiego  Wielospecjalistycznego  Centrum  Onkologii 

Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi

W dniu 29 października 2018 r. wykonawca TMS Sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec 

postanowień  specyfikacji  istotnych  warunków  zamówienia.  Odwołujący  zarzucił 

Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7 ust 1 i art. 29 ust.1, 2 i 3 poprzez: 

sporządzenie  opisu  przedmiotu  zamówienia  w  sposób  utrudniający  i  ograniczający 

uczciwą  konkurencję  poprzez  taki  dobór  parametrów,  który  uniemożliwia  złożenie 

Odwołującemu konkurencyjnej oferty, niepodlegającej odrzuceniu, 

opisanie  przedmiotu  zamówienia  i  punktowanie  rozwiązań  konkretnego  producenta, 

nie funkcjonalnie prowadzących do osiągnięcia tego samego efektu diagnostycznego, 

  dokonanie opisu przedmiotu 

zamówienia w sposób nieprecyzyjny i niejednoznaczny. 

W  dniu  7  listopada  2018  r. 

do  Prezesa  Izby  wpłynęło  oświadczenie  Odwołującego 

cofnięciu odwołania. Wobec powyższego postępowanie odwoławcze  – zgodnie z art. 187 

ust. 8 ustawy Pzp 

– należało umorzyć. 

kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 187 ust. 8 zd. 

2  ustawy  Pzp  w  związku  z  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów 

dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz. 238 

z późn. zm.), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13.500 zł stanowiącej 

90 % uiszczonego wpisu. 

Przewodniczący:      ……………… 

Członkowie:   

……………… 

……………..