KIO 2081/18 POSTANOWIENIE dnia 17 października 2018 r.

Stan prawny na dzień: 19.02.2019

Sygn. akt: KIO 2081/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 

17 października 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący:   Katarzyna Brzeska  

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym 

bez udziału stron w dniu 17 października 2018 r. 

w Warszawie 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  8 

października  2018  r.  przez  wykonawcę:  Alpinus  Chemia  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Solcu 

Kujawskim  

postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego:  Kliniczny  Szpital 

Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie  

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze

nakazać  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy: 

Alpinus Chemia Sp. z o.o. z siedzibą w Solcu Kujawskim kwoty 15 000 zł 00 gr 

(słownie:  piętnaście  tysięcy  złotych  zero  groszy),  stanowiącej  uiszczony  wpis  od 

odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

Prawo  zamówień 

publicznych  na  niniejsze  postanowienie 

–  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  – 

przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  do  Sądu 

Okręgowego w Rzeszowie.  

Przewodniczący:…………………..   


Sygn. akt: KIO 2081/18 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Kliniczny  Szpital  Wojewódzki  Nr  2  im.  Św.  Jadwigi  Królowej  w 

Rzeszowie  prowadzi  w trybie  przetargu  nieo

graniczonego  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia  publicznego  pn.  „Zakup  i  dostawa  środków  dezynfekcyjnych  dla  potrzeb 

komórek szpitalnych.” 

W  dniu 

8 października 2018  r.  wykonawca:  Alpinus Chemia Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w 

Solcu  Kujawskim  (zwany 

dalej:  „Odwołującym”)  wniósł  odwołanie  m.  in.  na  czynność 

odrzucenia jego oferty, 

zarzucając Zamawiającemu m. in. naruszenie przepisów: art. 29 ust. 

1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, art. 7 ust. 3 ustawy Pzp. 

Wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym miało miejsce w dniu 9 

października 2018 r.  

Następnie  Izba  ustaliła,  że  do  niniejszego  postępowania  po  stronie  Zamawiającego 

nie zgłosił przystąpienia – w terminie przewidzianym w  ustawie – żaden wykonawca.  

Pismem z dnia 17 p

aździernika 2018 r. Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie, 

której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.  

W  związku  z  faktem,  że  po  stronie  Zamawiającego  nie  przystąpił  w  terminie  żaden 

wykonawca,  a  Zamawiający  w  całości  uwzględnił  zarzuty  zawarte  w  odwołaniu, 

postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp – należało 

umorzyć. 

O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1 

Rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  i 

sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym  i  sposobu ich rozliczania (Dz.  U. Nr  41,  poz.  238  z  późn.  zm.)  jednocześnie 

orzekając  w  tym  zakresie  o  konieczności  dokonania  zwrotu  Odwołującemu  z  rachunku 

bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.  

Przewodniczący: ……………….