KIO 1923/18
Sygn. akt: KIO 1923/18
POSTANOWIENIE
z dnia
8 października 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Emilia Garbala
Protokolant:
Piotr Cegłowski
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z
udziałem stron w dniu 8 października 2018 r.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24 września 2018 r.
przez wykonawcę GE Medical Systems Polska Sp. z o.o., ul. Wołoska 9, 02-583
Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Samodzielny Publiczny Szpital
Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie, Al. Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin,
przy udziale:
1. wykonawcy Medtronic Poland Sp. z o.o., ul. Polna 11, 00-633 Warszawa,
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
2. wykonawcy
Dräger Polska Sp. z o.o., ul. Sułkowskiego 18a, 85-655 Bydgoszcz,
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
postanawia:
1. umarza
postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowe
go Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
GE Medical Systems Polska Sp. z o.o., ul. Wołoska 9, 02-583 Warszawa, kwoty
,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
KIO 1923/18
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 200
4 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Szczecinie.
Pr
zewodniczący:
……..…....………
KIO 1923/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający -
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie,
Al. Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin, prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę, montaż
i uruchomienie 12 sztuk respiratorów oraz 2 systemów monitorowania pacjenta w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 pn. „Poprawa dostępności
i jakości usług medycznych w zakresie chorób układu krążenia – Przebudowa pomieszczeń
w budynku „W” i „K” wraz z wyposażeniem przy Al. Powstańców Wielkopolskich 72
w Szczecinie”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej w dniu 14 września 2018 r., nr 2018/S 177-400752. Specyfikacja istotnych
warunków zamówienia (dalej: „siwz”) została zamieszczona na stronie internetowej w dniu
14 września 2018 r.”.
W dniu 24 września 2018 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
odwołanie wniesione przez wykonawcę GE Medical Systems Polska Sp. z o.o., ul. Wołoska
583 Warszawa (dalej: „odwołujący”), w którym zarzucono zamawiającemu naruszenie:
art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.
z 2017 r., poz.1579 ze zm.), zwanej dalej: „ustawą Pzp”, poprzez dokonanie opisu
przedmiotu zamówienia w sposób nieuwzględniający wszystkich wymagań i
okoliczności mogących mieć wpływ na treść oferty oraz w sposób utrudniający
uczciwą konkurencję, poprzez dobór parametrów technicznych i preferencje
określonych rozwiązań technicznych, charakterystycznych dla wyrobów konkretnego
producenta, co uniemożliwia złożenie oferty odwołującemu;
2) art. 36aa ust. 1 w zw. z art. 96 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez
zaniechanie podziału zamówienia na mniejsze części, a w szczególności brak
wydzielenia z zadania nr 1 jako odrębnej części - Pozycji B respirator transportowy,
a przez to niedopuszczenie możliwości złożenia odrębnej oferty na 11 sztuk
respiratorów stacjonarnych (pozycja A - zadanie nr 1), pomimo podzielności
przedmiotu zamówienia i tym samym ograniczenie liczby podmiotów uprawnionych
do u
biegania się o udzielenie zamówienia w postępowaniu;
art. 7 ust. 1 Pzp poprzez określenie sposobu oceny ofert w kryterium „parametry
techniczne” w sposób nieobiektywny, nieproporcjonalny, sprzeczny z zasadą
równego traktowania i uczciwej konkurencji, oraz poprzez podział zamówienia na
części w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, uniemożliwiający złożenie oferty
przez odwołującego.
KIO 1923/18
Odwołujący zakwestionował szereg postanowień siwz w zakresie opisu przedmiotu
zamówienia i wniósł o ich zmianę.
Pismami, k
tóre wpłynęły do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 września 2018 r:
1. wykonawca Medtronic Poland Sp. z o.o., ul. Polna 11, 00-
633 Warszawa, zgłosił
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
wykonawca Dräger Polska Sp. z o.o., ul. Sułkowskiego 18a, 85-655 Bydgoszcz, zgłosił
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego.
W dniu 8 października 2018 r., tj. w dniu, na który został wyznaczony termin
posiedzenia
z udziałem stron, odwołujący oświadczył, że cofa odwołanie.
Biorąc pod uwagę, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia
rozprawy, jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że postępowanie
odwoławcze podlega umorzeniu.
Uwzględniając art. 187 ust. 8 zdanie 2 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972) skład orzekający Izby
postanowił zwrócić na rzecz odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu.
Przewo
dniczący:
……..…....………