KIO 1923/18 POSTANOWIENIE dnia października 2018 r.

Stan prawny na dzień: 05.12.2018

KIO 1923/18 

Sygn. akt: KIO 1923/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia  

8 października 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie: 

Przewodniczący:      Emilia Garbala 

Protokolant:   

Piotr Cegłowski 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  z 

udziałem  stron  w  dniu  8  października  2018  r. 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24 września 2018 r. 

przez  wykonawcę  GE  Medical  Systems  Polska  Sp.  z  o.o.,  ul.  Wołoska  9,  02-583 

Warszawa 

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego:  Samodzielny  Publiczny  Szpital 

Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie, Al. Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin, 

przy udziale:  

1.  wykonawcy  Medtronic  Poland  Sp.  z  o.o.,  ul.  Polna  11,  00-633  Warszawa

zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego, 

2.  wykonawcy 

Dräger  Polska  Sp.  z  o.o.,  ul.  Sułkowskiego  18a,  85-655  Bydgoszcz

zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego, 

postanawia: 

1.  umarza 

postępowanie odwoławcze,  

2.  nakazuje zwrot z rachunku bankowe

go Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy 

GE  Medical  Systems  Polska  Sp.  z  o.o.,  ul.  Wołoska  9,  02-583  Warszawa,  kwoty                      

,00  zł  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej  90% 

uiszczonego wpisu. 


KIO 1923/18 

 
Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  200

4  r.  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2017  r.  poz.  1579  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  w  terminie  

7 dni od dnia jego doręczenia przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Szczecinie. 

Pr

zewodniczący: 

……..…....……… 


KIO 1923/18 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  -

Samodzielny  Publiczny  Szpital  Kliniczny  nr  2  PUM  w  Szczecinie,                            

Al.  Powstańców  Wielkopolskich  72,  70-111  Szczecin,  prowadzi  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę, montaż    

i  uruchomienie  12  sztuk  respiratorów  oraz  2  systemów  monitorowania  pacjenta  w  ramach 

Programu  Operacyjnego  Infrastruktura  i  Środowisko  2014-2020  pn.  „Poprawa  dostępności               

i jakości usług medycznych w zakresie chorób układu krążenia – Przebudowa pomieszczeń 

w  budynku  „W”  i  „K”  wraz  z  wyposażeniem  przy  Al.  Powstańców  Wielkopolskich  72                        

w  Szczecinie”.    Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym 

Unii Europejskiej w dniu 14 września 2018 r., nr 2018/S 177-400752. Specyfikacja istotnych 

warunków  zamówienia  (dalej:  „siwz”)  została  zamieszczona  na  stronie  internetowej  w  dniu  

14 września 2018 r.”.  

W  dniu  24  września  2018  r.  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęło 

odwołanie wniesione przez wykonawcę GE Medical Systems Polska Sp. z o.o., ul. Wołoska 

583 Warszawa (dalej: „odwołujący”), w którym zarzucono zamawiającemu naruszenie:  

art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień  publicznych (t.j. Dz. U. 

z  2017  r.,  poz.1579  ze  zm.),  zwanej  dalej:  „ustawą  Pzp”,  poprzez  dokonanie  opisu 

przedmiotu  zamówienia  w  sposób  nieuwzględniający  wszystkich  wymagań  i 

okoliczności  mogących  mieć  wpływ  na  treść  oferty  oraz  w  sposób  utrudniający 

uczciwą  konkurencję,  poprzez  dobór  parametrów  technicznych  i  preferencje 

określonych rozwiązań technicznych, charakterystycznych dla wyrobów konkretnego 

producenta, co uniemożliwia złożenie oferty odwołującemu; 

2)  art. 36aa ust. 1 w zw. z art. 96 ust. 1 pkt 11 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez 

zaniechanie  podziału  zamówienia  na  mniejsze  części,  a  w  szczególności  brak 

wydzielenia z zadania nr 1 jako odrębnej części  - Pozycji B respirator transportowy,                   

a  przez  to  niedopuszczenie  możliwości  złożenia  odrębnej  oferty  na  11  sztuk 

respiratorów  stacjonarnych  (pozycja  A  -  zadanie  nr  1),  pomimo  podzielności 

przedmiotu  zamówienia  i  tym  samym  ograniczenie  liczby  podmiotów  uprawnionych 

do u

biegania się o udzielenie zamówienia w postępowaniu; 

art.  7  ust.  1  Pzp  poprzez  określenie  sposobu  oceny  ofert  w  kryterium  „parametry 

techniczne”  w  sposób  nieobiektywny,  nieproporcjonalny,  sprzeczny  z  zasadą 

równego  traktowania  i  uczciwej  konkurencji,  oraz  poprzez  podział  zamówienia  na 

części w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, uniemożliwiający złożenie oferty 

przez odwołującego. 


KIO 1923/18 

Odwołujący  zakwestionował  szereg  postanowień  siwz  w  zakresie  opisu  przedmiotu 

zamówienia i wniósł o ich zmianę. 

Pismami, k

tóre wpłynęły do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 września 2018 r: 

1.  wykonawca  Medtronic  Poland  Sp.  z  o.o.,  ul.  Polna  11,  00-

633  Warszawa,  zgłosił 

przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego, 

wykonawca  Dräger  Polska  Sp.  z  o.o.,  ul.  Sułkowskiego  18a,  85-655  Bydgoszcz,  zgłosił 

przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego. 

W  dniu  8  października  2018  r.,  tj.  w  dniu,  na  który  został  wyznaczony  termin 

posiedzenia 

z udziałem stron, odwołujący oświadczył, że cofa odwołanie. 

Biorąc  pod  uwagę,  że  odwołanie  można  cofnąć  w  każdym  czasie  do  zamknięcia 

rozprawy,  jego cofnięcie,  zgodnie z  art.  187 ust.  8   ustawy  Pzp oznacza,  że postępowanie 

odwoławcze podlega umorzeniu.  

Uwzględniając  art.  187  ust.  8  zdanie  2  ustawy  Pzp  oraz  §  5  ust.  1  pkt  3 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości                   

i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972) skład orzekający Izby 

postanowił zwrócić na rzecz odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu. 

Przewo

dniczący: 

……..…....………