KIO 225/17 POSTANOWIENIE dnia 10 lutego 2017 roku

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt KIO 225/17 

POSTANOWIENIE 

  z dnia 10 lutego 2017 roku  

Krajowa Izba Odwoławcza  -  w składzie:      

Przewodniczący: 

Katarzyna Prowadzisz 

Protokolant:   

Agata Dziuban  

po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem Stron, w Warszawie, w dniu 10 lutego 2017 roku 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  3  lutego  2017  roku 

przez wykonawcę „Izan+” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie 

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego  Centrum  Leczniczo  -  Rehabilitacyjne  

i Medycyny Pracy ATTIS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie   

przy  udziale  DGP  Clean  Partner  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  

w Legnicy zgłaszającej swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego o sygn. akt KIO 

225/17 po stronie Zamawiającego 

postanawia: 

1.  Umarza postępowanie odwoławcze. 

2.  Nakazuje  Urzędowi  Zamówień  Publicznych  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu 

Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy  „Izan+”  Spółka  z  ograniczoną 

odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Krakowie  kwoty  13  500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście 

tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych  na  niniejsze  postanowienie  -  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  - 

przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  do  Sądu 

Okręgowego w Warszawie.  

Przewodniczący:  


Sygn. akt: KIO  225/17 

U Z A S A D N I E N I E 

Zamawiający  Centrum  Leczniczo  -  Rehabilitacyjne  i  Medycyny  Pracy  ATTIS  Spółka  

z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Warszawie  prowadzi  postępowanie  

o  udzielenie  zamówienia  publicznego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  pod  nazwą 

„Kompleksowe utrzymanie czystości i dezynfekcja pomieszczeń, transport wewnętrzny oraz 

wykonywanie czynności pomocniczych przy pacjencie na zlecenie personelu medycznego" 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej 25 stycznia 2017 roku pod numerem 2017/S 017-028685. 

3  lutego  2017 roku  działając  na  podstawie  art.  179  ust.  1  w  związku  art.  180  ust.  1  

ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  roku  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.  U.  z  2015  r.  poz. 

2164  ze  zmianami;  dalej:  „ustawa”  lub  „Pzp”)  Odwołujący  wniósł  odwołanie  wobec  treści 

ogłoszenia  o  zamówieniu  oraz  postanowień  Specyfikacji  Istotnych  Warunków  Zamówienia 

(dalej: SWIZ) 

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie: 

− 

art. 91 ust 1 i 2d ustawy w z związku z art. 7 ust. 1 ustawy i art. 29 ust.1 ustawy i 36 

ust.1 pkt 13 ustawy przez określenie kryterium oceny ofert o nazwie Koncepcja wy-

konania  usługi  (oraz  poszczególnych  podkryteriów)  i  opisanie  sposobu  jego  (ich) 

oceny niejednoznacznie i nieprecyzyjne z postawieniem członkom komisji przetargo-

wej dowolności w przyznawaniu punktów w ramach tego kryterium, co z jednej strony 

utrudnia  wykonawcom  sporządzenie  oferty,  która  mogłaby  zostać  uznana  za  najko-

rzystniejszą (pozyskanie jak największej ilości punków), a z drugiej strony uniemożli-

wia  porównanie  ofert  wykonawców  i  weryfikację  czy  oferty  zostały  ocenione  przez 

komisję  przetargową  według  jasnych  i  tych  samych  dla  wszystkich  wykonawców 

elementów. 

Odwołujący wniósł o: 

− 

zmianę  rozdziału  XVI  Opis  kryteriów,  którymi  Zamawiający  będzie  się  kierował  przy 

wyborze  oferty,  wraz  z  podaniem  znaczenia  tych  kryteriów  i  sposobu  oceny  ofert 

przez wykreślenie kryterium Koncepcja wykonania usługi i opisu sposobu jego oceny 

i zastąpienie go kryterium i opisem sposobu jego oceny zgodnym z przepisami prawa 

np.  przez  wprowadzenie  następującego  kryterium  oceny  ofert  i  opisu  sposobu  jego 


oceny: 

Czas reakcji: 

W  kryterium  „Czas  reakcji"  oferta  może  uzyskać  maksymalnie  40  pkt.  z  podziałem 

odpowiednio: 

a)  Za zaproponowanie przez Wykonawcę 15 min 

40 pkt. 

b)  Za zaproponowanie przez Wykonawcę 20 min 

30 pkt, 

c)  Za zaproponowanie przez Wykonawcę 25 min 

20 pkt. 

d)  Za zaproponowanie przez Wykonawcę 30 min 

10 pkt. 

1)  Uwaga!  Maksymalny  czas  reakcji wynosi  30 minut,  a  minimalny  czas  reakcji  wynosi 

15 minut. 

2)  W przypadku wskazania krótszego czasu reakcji niż 15 minut Wykonawca nie otrzy-

ma większej liczby punktów niż maksymalna wskazana w ust. 3 a). 

3)  W przypadku braku wpisania w ofercie czasu reakcji lub wpisaniu czasu powyżej 30 

minut oferta otrzyma 0 pkt. 

4)  Otrzymanie 0 punktów w niniejszym kryterium, będzie równoznaczne  z odrzuceniem 

oferty. 

− 

zmianę  ogłoszenia  o  zamówieniu  Sekcji  pkt  IV,2.1)  podpunkt  2  przez  wykreślnie 

sformułowania  Koncepcja  wykonania  usługi:  Waga  40  i  zastąpienie  go  kryterium 

zgodnym z przepisami prawa np. postanowieniem: Czas reakcji. Waga 40. 

Odwołujący wskazał, że posiada interes faktyczny i prawny we wniesieniu odwołania, ponie-

waż obecne postanowienia ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ naruszają przepisy ustawy. 

Postępowanie  w  zakresie  zaskarżonych  postanowień  SIWZ  i  ogłoszenia  o  zamówieniu  zo-

stało niewłaściwie przygotowane.  

Zamawiający,  co  wynika  z  pisma  z  dnia  3  lutego  2017  roku  przesłanego  

do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  tym  samym  dniu,  kopię  odwołania  zamieścił  na 

stronie internetowej www

.attis.com.pl

 w tym samym dniu. 

Izba,  do  udziału  w  postępowaniu,  dopuściła  wykonawcę  DGP  Clean  Partner  Spółka  

z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Legnicy,  który  w  dniu  6  lutego  2017  roku 

zgłosił swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego. 

W  dniu  10  lutego  2017  roku,  przed  rozpoczęciem  posiedzenia  z  udziałem  Stron, 

Odwołujący  złożył  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  sprawie  KIO  225/17 

oświadczenie  o  treści:  Działając  w  imieniu  odwołującego  „Izan+”  spółka  z  ograniczoną 


odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Krakowie,  na  podstawie  art.  187  ust.  8  ustawy  Prawo 

zamówień publicznych cofam odwołanie wniesione w dniu 2 lutego 2017 roku. Oświadczenie 

to zostało podpisane przez Prezesa Zarządu – A.R..  

Izba stwierdziła, że data wniesienia odwołania wskazana przez Odwołującego w jego 

oświadczeniu  nie  jest  zgodna  z  faktyczną  datą  wniesienia  odwołania,  jednakże  w  piśmie 

zawarte zostały również inne informacje, takie jak sygnatura akt pod którą toczy się sprawa - 

KIO  225/17,  nazwa  postępowania  -  „Kompleksowe  utrzymanie  czystości  i  dezynfekcja 

pomieszczeń,  transport  wewnętrzny  oraz  wykonywanie  czynności  pomocniczych  przy 

pacjencie  na  zlecenie  personelu  medycznego",  nr  ref.  sprawy  FZP.26.ZP.U.1.2017,  oraz 

data  publikacji  i  numer  ogłoszenia  w  DUUE  -  25  stycznia  2017  roku  pod  numerem  2017/S 

017-028685.  Tym  samym  Izba  uznała,  że  oświadczenie  o  wycofaniu  odwołania  dotyczy 

niewątpliwie  odwołania  wniesionego  w  dniu  3  lutego  2017  roku  przez  wykonawcę  „Izan+” 

Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Krakowie  w  postępowaniu 

prowadzonym przez Zamawiającego Centrum Leczniczo - Rehabilitacyjne i Medycyny Pracy 

ATTIS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie  w trybie przetargu 

nieograniczonego  w  przedmiocie  „Kompleksowe  utrzymanie  czystości  i  dezynfekcja 

pomieszczeń,  transport  wewnętrzny  oraz  wykonywanie  czynności  pomocniczych  przy 

pacjencie na zlecenie personelu medycznego".  

Izba  na  posiedzeniu  dokonała  czynności  formalnoprawnych  i  sprawdzających,  

w wyniku których stwierdziła, że przedmiotowe postępowanie podlega umorzeniu w oparciu 

o  art.  187  ust.  8  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  Publicznych  (Dz.  U.  

z 2015 roku, poz. 2164 ze zmianami) oraz zgodnie z tym przepisem Odwołującemu zwraca 

się 90% wpisu. Zgodnie z § 5 ust. 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 

marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów 

kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41,  poz.  238)  

w przypadku cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy Izba orzeka o dokonaniu zwrotu 

Odwołującemu z rachunku urzędu 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.  

Przewodniczący: