KIO 2150/17 POSTANOWIENIE dnia 19 października 2017 r.

Stan prawny na dzień: 18.12.2017

Sygn. akt: KIO 2150/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 19 

października 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący: Aneta Mlącka 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez 

udziału stron w dniu 19 października 2017 r. 

Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  13 

października  2017 r.  przez Wykonawcę  Dräger Polska sp.  z  o.o.  (ul.  Sułkowskiego 18a, 

85-655  Bydgoszcz), 

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego  Zakład 

Zamówień  Publicznych  przy  Ministrze  Zdrowia  (Al.  Jerozolimskie  155,  02-326 

Warszawa) 

postanawia: 

1.  umo

rzyć postępowanie odwoławcze

nakazać  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy 

Dräger Polska sp. z o.o. (ul. Sułkowskiego 18a, 85-655 Bydgoszcz) kwoty 15000 

zł  00  gr  (słownie:  piętnaście  tysięcy  złotych),  stanowiącej  uiszczony  wpis  od 

odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych  na  niniejsze  postanowienie  - 

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  – 

przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  do  Sądu 

Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący: 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 2150/17 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia prowadzi postępowanie 

w  trybie  przetargu  nieograniczonego, 

którego  przedmiotem  jest:  Dostawa,  instalacja  i 

uruchomienie  fabrycznie  nowych  respiratorów.  Ogłoszenie  o  zamówieniu  ukazało  się  06 

października  2017    roku  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii  Europejskiej  pod  nr  2017/S  192-

października 2017 r. Odwołujący - Dräger Polska sp. z o.o. wniósł odwołanie, w którym 

zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 29 ust. 3 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu 

zamówienia  w  sposób  wskazujący  na  respiratory  dostarczane  przez  konkretnego 

wykonawcę,  tj.  firmę  Medtronic,  tym  samym  doprowadzając  do  nieuzasadnionego 

uprzywilejowania  firmy 

Medtronic  i  wyeliminowania  pozostałych  wykonawców  zdolnych  do 

wykonania  przedmiotu  zamówienia;  art.  29  ust.  2  ustawy  Pzp,  poprzez  określenie  w  opisie 

przedmiotu zamówienia parametrów techniczno-eksploatacyjnych respiratorów opisanych w 

załączniku nr 2 do oferty w sposób utrudniający uczciwą konkurencję; art 7 ust. 1 ustawy Pzp 

przez  prowadzenie  postępowania  o  udzielenie  zamówienia  w  sposób,  który  nie  zapewnia 

zachowania  uczciwej  konkurencji  i  równego  traktowania  wykonawców  oraz  zasad 

proporcjonalności i przejrzystości. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  dokonanie  modyfikacji  treści  SIWZ  i 

ogłoszenia o zamówieniu. 

17  października  2017  roku  Zamawiający  przed  otwarciem  posiedzenia  i  rozprawy  wniósł 

odpowiedź  na  odwołanie,  w  której  oświadczył,  że  uwzględnia  w  całości  zarzuty 

przedstawione w odwołaniu.  

Izba ustaliła, że żaden wykonawca nie przystąpił do postępowania odwoławczego po stronie 

Zamawia

jącego. 

W związku z powyższym postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 186 

ust.  2  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych.  Jednocześnie  Izba  wskazuje,  że  powyższy 

przepis  zobowiązuje  Zamawiającego  do  wykonania,  powtórzenia  lub  unieważnienia 

cz

ynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu. 


Wobec faktu, że uwzględnienie zarzutów nastąpiło przed otwarciem posiedzenia i rozprawy, 

kosztach  postępowania  orzeczono  na  podstawie  art.  186  ust.  6  pkt  1  ustawy  Prawo 

zamówień  publicznych  Izba  orzekła  o dokonaniu  zwrotu  Odwołującemu  z  rachunku  Urzędu 

kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.  

Przewodniczący: 

………………………………