KIO 1517/17 POSTANOWIENIE dnia 02 sierpnia 2017 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 1517/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 02 sierpnia 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący: Aneta Mlącka 

Protokolant:     Piotr Cegłowski 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  z  udziałem  stron  w  dniu  02  sierpnia  2017  r. 

w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21 lipca 

2017 r. przez

 Wykonawcę G. M. S. P. sp. z o.o. (…) w postępowaniu prowadzonym przez 

Zamawiającego Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w P. 

Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej (…) 

przy  udziale  Wykonawcy  T.  sp.  z  o.o.  (…)  zgłaszającego  przystąpienie  po  stronie 

Zamawiającego 

postanawia: 

1.  umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Wykonawcy 

G.  M.  S.  P.  sp.  z  o.o.  (…)  kwoty  13500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście 

tysięcy pięćset złotych) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 

7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w 

Poznaniu. 

Przewodniczący:      ……………………………. 


Sygn. akt: KIO 1517/17 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  Specjalistyczny  Zespół  Opieki  Zdrowotnej  nad  Matką  i  Dzieckiem  w  P. 

Samodzielny  publiczny  zakład  opieki  zdrowotnej  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia  publicznego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  na  „Zakup  Tomografu 

Komputerowego  ze  stacjami  lekarskimi  opisowymi,  strzykawką  automatyczną  do 

wstrzykiwania  kontrastu,  pełną  integracją  ze  szpitalnym  systemem  PACS  i  RIS  wraz  z 

dostosowaniem  pomieszczeń,  przeniesieniem  tomografu  i  przeszkoleniem  personelu  na 

potrzeby SZOZnMiD w P.".  

Ogłoszenie  o  zamówieniu  ukazało  się  11  lipca  2017  r.  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej pod nr 2017/S 130-265382.  

Odwołujący  G.  M.  S.  P.  sp.  z  o.  o.  wniósł  odwołanie  wobec  postanowień  specyfikacji 

istotnych  warunków  zamówienia,  w  którym  zarzucił  Zamawiającemu,  że  dokonał  opisu 

przedmiotu  zamówienia  w  sposób  nieuwzględniający  wszystkich  wymagań  i  okoliczności 

mogących  mieć  wpływ  na  treść  oferty  oraz  w  sposób  utrudniający  uczciwą  konkurencję, 

poprzez dobór parametrów technicznych i preferencje określonych rozwiązań technicznych, 

charakterystycznych dla wyrobów konkretnego producenta, czym uniemożliwił złożenie oferty 

Odwołującemu;  określił  sposób  oceny  ofert  w  kryterium  „parametry  techniczne”  w  sposób 

nieobiektywny,  nieproporcjonalny,  sprzeczny  z  zasadą  równego  traktowania  i  uczciwej 

konkurencji,  wskutek  czego  zostały  naruszone  przepisy

  art.  7  ust.  1  oraz  art.  29  ust.  1  i  2 

ustawy PZP, a także art. 5 k.c. w zw. z art. 14 ustawy PZP. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  w  całości  i  nakazanie  Zamawiającemu 

dokonania zmian w SIWZ - zgodnie z żądaniami wynikającymi z uzasadnienia odwołania. 

01 sierpnia 2017 roku Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł pismo, w 

którym oświadczył, że cofa odwołanie.  

Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 

29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164  z  późn. 

zm.) postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem. 


O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  treści  art.  187  ust.  8 

zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów 

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w 

postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.). 

Przewodniczący:      ……………………..