KIO 958/16 POSTANOWIENIE dnia 20 czerwca 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 958/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 20 czerwca 2016 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

                                                                       Przewodniczący: Robert Skrzeszewski 

                                                                                 Protokolant: Paweł Puchalski 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  z  udziałem  stron  oraz  uczestnika 

postępowania  odwoławczego  w  dniu  20  czerwca  2016  r.  w  Warszawie  odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  3  czerwca  2016  r.  przez 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia  Konsorcjum: 

PARAMEDICA MIL-SYS J.P. sp. j., Paramedica Polska sp. z o.o. sp. k., ul. Drewniana 9/15, 

00-345  Warszawa  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Wojskowy  Ośrodek  Farmacji  i 

Techniki Medycznej Celestynów, ul. Wojska Polskiego 57, 05-430 Celestynów, 

przy  udziale  wykonawcy  Medline  sp.  z  o.o.,  ul.  Fabryczna  17,  65-410  Zielona  Góra 

zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego 

postanawia: 

1. odrzucić odwołanie, 

2.  kosztami  postępowania  obciąża  Konsorcjum:  PARAMEDICA  MIL-SYS  J.P.  sp.  j., 

Paramedica Polska sp. z o.o. sp. k. i: 

2.1.  zalicza  w  poczet  kosztów  postępowania  odwoławczego  kwotę  15  000  zł  00    gr 

(słownie:  piętnaście  tysięcy  złotych  zero  groszy)  uiszczoną  przez  Konsorcjum: 

PARAMEDICA  MIL-SYS  J.P.  sp.  j.,  Paramedica  Polska  sp.  z  o.o.  sp.  k.  tytułem  wpisu  od 

odwołania, 

2.2. zasądza od Konsorcjum: PARAMEDICA MIL-SYS J.P. sp. j., Paramedica Polska 

sp. z o.o. sp. k. na rzecz Wojskowego Ośrodka Farmacji i Techniki Medycznej Celestynów, 

ul. 

Wojska 

Polskiego 

Celestynów 

kwotę  

3 600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero groszy) stanowiącą uzasadnione 

koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika. 


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164)  na  niniejsze  postanowienie  -  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  

Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego Warszawa – Praga w Warszawie. 

                                                                Przewodniczący:……………………………… 


Sygn. akt: KIO 958/16 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający:  Wojskowy  Ośrodek  Farmacji  i  Techniki  Medycznej,  ul.  Wojska 

Polskiego  57,  05-430  Celestynów  wszczął  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego  prowadzonego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  na  „Dostawę  mobilnej 

placówki medycznej typu CSU” - sprawa nr WOFITM/42/2016/PN. 

Ogłoszenie  o  przedmiotowym  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku 

Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.03.2016 r., pod nr 2016/S 057-095861. 

W dniu 24 maja 2016 r. Zamawiający poinformował Odwołującego: Konsorcjum firm: 

Paramedica  Mil-Sys  J.P.  spółka  jawna  (lider  konsorcjum),  ul.  Drewniana  9/15,  00-345 

Warszawa  oraz  Paramedica  Polska  sp.  z  o.  o.  sp.  k.,  ul.  Żołny  11,  02-815  Warszawa  o 

odrzuceniu  jego  oferty  i  wyborze  oferty  najkorzystniejszej  wykonawcy  konkurencyjnego 

MEDLINE sp. z o.o. 

Nie  zgadzając  się  z  powyższym  rozstrzygnięciem  przetargu  Odwołujący  w  dniu  3 

czerwca  2016r.  wniósł  odwołanie  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  od  czynności 

Zamawiającego  dokonanej  polegającej  na  odrzuceniu  jego  oferty  oraz  na  zaniechaniu 

odrzucenia oferty spółki Medline sp. z o.o.  

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu: 

mające istotny wpływ na wynik postępowania naruszenie art. 7 ust. 1 i 3, 

art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. 

U. z 2015 r., poz. 2164), zwanej dalej ustawą Pzp, poprzez odrzucenie jego oferty mimo, iż 

oferta ta odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ; 

mające istotny wpływ na wynik postępowania naruszenie art. 7 ust. 1 i 3, 

art.  87  ust.  1  ustawy  Pzp,  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  poprzez  zaniechanie  wezwania 

Odwołującego do wyjaśnień lub uzupełnień dokumentów mimo istnienia ku temu przesłanek; 

mające istotny wpływ na wynik postępowania naruszenie art. 7 ust. 1 i 3, 

art. 22 ust. 1 pkt 2, 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy 

MEDLINE  sp.  z  o.o.  z  postępowania  mimo  iż  nie  wykazał  spełnienia  warunku  udziału  w 

postępowaniu; 

mające istotny wpływ na wynik postępowania naruszenie art. 7 ust. 1 i 3, 

art. 89 ust, 1 pkt 2 ustawy Pzp, poprzez zaniechanie odrzucenia oferty wykonawcy MEDLINE 

sp. z o.o. mimo, iż oferta wykonawcy nie odpowiada treści SIWZ; 

mające istotny wpływ na wynik postępowania naruszenie art. 7 ust. 1 i 3, 


art. 87 ust. 1, 26 ust. 3 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wezwania wykonawcy MEDLINE sp. 

z  o.o.  do  wyjaśnień  lub  uzupełnień  mimo,  że  Zamawiający  dysponował  dowodami  na 

okoliczność braku zgodności pierwotnej oferty z treścią SIWZ. 

Odwołujący  wnosił  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu 

powtórzenia czynności badania i oceny ofert. 

W  ocenie  Odwołującego  odrzucenie  jego  oferty  jest  w  równie  bezzasadne,  co 

zaniechanie odrzucenia oferty spółki MEDLINE. 

Zarzuty 

skierowane 

przeciwko 

Zamawiającemu 

na 

potwierdzenie 

bezpodstawności odrzucenia oferty Odwołującego. 

Odwołujący w swoim odwołaniu wyraził je w następujący sposób: 

II. Zarzut Zamawiającego: „W zakresie oświetlenia: dołączone są 3 karty katalogowe 

lamp  zawierające  łącznie  6  modeli  lamp;  brak  jest  wskazania,  które  lampy  zostały 

zaoferowane, które będą oświetleniem zewnętrznym a które wewnętrznym”. 

Zwrócił  uwagę,  że  Zamawiający  w  wymaganiach  zawartych  w  WTT  określił 

następujące wymagania dla oświetlenia zewnętrznego: 

1.  Lampa  z  możliwością  montażu  na  statywie  o  wysokości  3-4  m,  stopień  ochrony 

lampy  IP65,  stopień  ochrony  gniazd  przyłączeniowych  IP67  i  regulowanej  wartości 

strumienia światła od 2000-26000 lumenów - minimum 4 komplety (lampa + statyw). 

Stwierdził przy tym, że na potwierdzenie powyższych wymagań wykonawca załączył 

kartę  katalogową  lampy  ALDEBARAN  FLEX  LED  360,  która  zawiera  zarówno  parametry 

statywu  jak  i  opisuje  jeden  model  lampy,  którą  wykonawca  zaproponował  w  swojej  ofercie. 

Zdaniem  Odwołującego  załączona  karta  katalogowa  jednoznacznie  potwierdza  wymagane 

przez Zamawiającego parametry. 

2.  Lampa  z  możliwością  montażu  na  kontenerze  logistycznym,  stopień  ochrony 

minimum IP65 - na każdym kontenerze. 

Oświadczył,  że  na  potwierdzenie  powyższych  wymagań  wykonawca  załączył  kartę 

katalogową  lamp,  RAPTOR  RP  LED  1000  i  1500,  oba  modele  zostały  wymienione  w 

specyfikacji oraz na zdjęciach tejże karty katalogowej. Ponieważ oba modele lamp RP1000 

LED  i  RP1500  LED  spełniają  wyżej  opisane  wymagania  Zamawiającego  wykonawca  nie 


wskazywał  konkretnego  modelu  i  zostawił  standardowa  kartę  katalogowa  producenta  w 

niezmienionej formie.  

W jego  ocenie  nie  zmienia  to faktu,  że  wymieniona karta katalogowa  jednoznacznie 

potwierdza spełnianie wymogów określonych w WTT. 

Dodatkowo zauważył, że tylko w wymogach dla oświetlenia zewnętrznego określony 

zostały  wysokie  stopnie  ochrony  EP  65  i  IP  67,  tym  samym  potwierdzenie  tych  stopni 

ochrony w kartach katalogowych jest jednoznacznym przyporządkowaniem tych konkretnych 

lamp do oświetlenia zewnętrznego.  

Według  Odwołującego  Zamawiający  mając  wątpliwość,  który  model  lampy  został 

zaoferowany,  winien  wezwać  wykonawcę  do  złożenia  stosowanego  wyjaśnienia  bacząc  na 

treść  art.  87  ust.  1  ustawy  Pzp  lub  uzupełnień  w  trybie  art.  26  ust  3  ustawy  Pzp,  zamiast 

wysuwać wnioski o braku możliwości składania takowych. 

Zauważył  również,  że  dla  oświetlenia  wewnętrznego  Zamawiający  określił 

następujące wymagania: 

Natężenie  oświetlenia  w  każdym  punkcie  namiotu  musi  umożliwiać 

czytanie i pisanie i wynosić min. 300 luksów w obszarach roboczych i minimum 200 luksów 

w korytarzach, 

Oświetlenie powinno być energooszczędne, 

Każdy  namiot  i  kontener  musi  posiadać  system  oświetlenia 

awaryjnego (wystarczający na co najmniej 1 godzinę w przypadku awarii zasilania, 

W lampy wyposażone w podświetlany wyłącznik (czerwona dioda), 

Lampy oświetlające znajdujące się w pomieszczeniach gdzie znajdują 

się łóżka dla pacjentów powinny posiadać ściemniacze, 

Stopień ochrony minimum IP54, 

Możliwość szeregowego łączenia lamp. 

Podniósł, że na potwierdzenie spełniania ww. parametrów oświetlenia wewnętrznego 

załączona  została  karta  katalogowa  lamp  SmartLine  RP  110  LED  Comfort  i  SmartLine  RP 

110  LED  Basic,  a  w  celu  potwierdzenia  spełniania  w/w  wymogów  załączył  on  standardową 

kartę  katalogową  producenta  firmy  SETOLITE,  w  której  opisane  zostały  lampy  o 

parametrach jednoznacznie potwierdzających wymogi z WTT dla dwóch modeli ze stopniem 

ochrony IP 54. 


Zdaniem  Odwołujacego,  w  ramach  oświetlenia  zewnętrznego  i  wewnętrznego 

zaproponowany  został  najwyższej  klasy  sprzęt  nie  tylko  spełniający  graniczne  parametry 

opisane przez Zamawiającego, ale w większości znacznie je przewyższające np. natężeniem 

ś

wiatła,  energo  oszczędnością  (oświetlenie  LED),  niewielką  masą  lamp  przy  dużej 

wytrzymałości mechanicznej. 

Reasumując, wskazał, że wszystkie wymagania dotyczące oświetlenia zewnętrznego 

i  wewnętrznego  opisane  w  WTT  przez  Zamawiającego  zostały  w  pełni  potwierdzone  przez 

Wykonawcę. 

III. 

Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  jest  wymiarów  oferowanych  namiotów, 

podany został zakres wielkości tj. szerokość 5,6 m, długość od 6,3m do 10,03 który obejmuje 

również  wielkości  nie  spełniające  wymagań  zawartych  w  WTT  gdyż  powierzchnia  jednego 

namiotu powinna zawierać się w przedziale od 40 m

 do 60 m

”. 

Bezwzględnie  ważnym  faktem  w  aspekcie  podniesionego  zarzutu  jest  –  zdaniem 

Odwołującego - okoliczność, że Zamawiający w żadnym z punktów wymagań WTT nie żądał 

podania  wymiarów  namiotów,  a  jedynie  w  załączniku  5a  WTT  rozdział  II  pkt  2  ppkt  13 

określony został przedział wymaganej powierzchni namiotów wchodzących w skład jednostki 

CSU tj. 40 - 60 m

Wyjaśnił,  że  zgodnie  z  wymaganiami  dokładna  powierzchnia  namiotów  jakie 

zaproponował  w  ofercie  jednostki  CSU  określona  została  przez  niego  na  schemacie 

organizacyjnym  o  nazwie  „CSU-  Modul  EN-MPT  2016”  w  pkt.  20  -  powierzchnia  namiotów 

pneumatycznych  40  m

  z  ochroną  słoneczną  i  twarda  podłogą  wewnątrz  namiotów,  który 

znajdował się w kopercie B oferty.  

Ponadto, wskazał, że w załączonej „ogólnej” karcie katalogowej systemów COLPRO 

firmy  SCHALL,  której  zapisy  zostały  przytoczone  przez  Zamawiającego,  podane  zostały 

wymiary namiotów tj. szerokość 5,6 m oraz długość w zakresie od 6,3 do 10,3 m.  

W  związku  z  powyższym  namiot  o  szerokości  5,6  m  oraz  długości  7,15  m  (która  to 

długość  mieści  się  w  przedziale  6,3  -10,3  m)  ma  powierzchnię  40  m

,  a  zatem  zarzuty 

Zamawiającego w powyższym punkcie są bezpodstawne. 

Odwołujący  stanął  na  stanowisku,  że  Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym 

przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do  złożenia  stosowanego  wyjaśnienia  bacząc  na 


treść  art.  87  ust.  1  u.p.z.p  lub  uzupełnień  w  trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast 

wysuwać wnioski o braku możliwości składania takowych. 

IV. 

Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  informacji  co  faktycznie  wchodzi  w  skład 

oferowanego namiotu tj, czy jest to jedynie namiot pneumatyczny LGZ czy zawiera on także 

wzmacniające „ledzie” tworzące stelaż zewnętrzny, o których mówi zapis „*Uwaga: Wyższa 

odporność na wiatr i obciążenie śniegiem jest możliwa przez zastosowanie cięższych „ledzi" i 

większego nadciśnienia wewnątrz namiotu-systemu (warunki Colpro)”. 

Odwołujący  uznał,  że  wniosek  Zamawiającego  w  tym  zakresie  jest  bezpodstawny, 

bowiem Zamawiający w WTT nie żądał podania dokładnej konfiguracji konstrukcji namiotu w 

postaci  określenia  czy  będzie  zastosowana  dodatkowa  struktura  („ledzie”)  zewnętrzna  w 

namiotach pneumatycznych czy też nie.  

Dodatkowo wskazał, że w przytoczonym przez Zamawiającego zapisie w załączonej 

„ogólnej” karcie katalogowej systemów COLPRO firmy SCHALL w kontekście „ledzi” opisane 

są  parametry  wytrzymałościowe  namiotów  (bez  „ledzi”  są  wartości  bez  gwiazdki)  na  wiatr  i 

obciążenie  śniegiem  znacznie  przewyższające  wymagane  przez  Zamawiającego  wartości 

opisane w załączniku 5a WTT rozdział II pkt 4 ppkt 5 i 6: 

 

przy obciążeniu śniegiem minimum 20 kg/m2; - w karcie katalogowej 

firmy SCHALL jest potwierdzenie dla 30 kg/m

 

przy  prędkości  wiatru  minimum  20  m/s;  -  w  karcie  katalogowej  firmy 

SCHALL jest potwierdzenie dla 90 km/h, czyli 25 m/s. 

W związku z powyższym zarzut Zamawiającego w tym zakresie jest bezpodstawny, a 

Zamawiający  mając  wątpliwość  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do  złożenia 

stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień w trybie 

art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, zamiast wysuwać wnioski o braku możliwości składania takowych. 

V. 

Zarzut Zamawiającego: „Brak jest informacji o kolorze namiotów”. 

Odwołujący  zwrócił  uwagę,  że  Zamawiający  w  załączniku  5a  WTT  rozdział  II  pkt  2, 

ppkt  30  i  31  wymagał:  „Kontenery  oraz  powłoka  zewnętrzna  namiotów  powinny  mieć  kolor 

zielony  RAL  6031  lub  6006  lub  6003,  w  tym  wszystkie  elementy  konstrukcyjne  (moduły) 

namiotów  (...)  oraz  Elementy  wyposażenia  placówki,  w  tym  namioty; kontenery,  urządzenia 

filtrowentylacji,  klimatyzacji  i  ogrzewania,  w  szczególności  znajdujące  się  na  zewnątrz 

placówki, powinny mieć kolor zielony RAL 6031 lub 6006 lub 6003”. 


W  powyższym  zakresie  wywodził,  że  zgodnie  z  powyższym  wymaganiem  należało 

przyjąć, że skoro na schemacie kontenera sanitarnego podany został kolor RAL 6031 oraz w 

karcie katalogowej „Kontenera logistycznego KLT” firmy Agregaty PEX-POOL PLUS również 

opisany  został  kolor  kontenerów,  jako  RAL  6031,  namioty  COLPRO  placówki  CSU  będą 

również  w  kolorze  RAL  6031,  a  w  przypadku  dalszych  wątpliwości  w  tym  zakresie

Zamawiający winien wezwać oferenta do złożenia wyjaśnień. 

Podniósł również, iż Zamawiający nie dostrzegł jednocześnie niezgodności w ofercie 

firmy  Medline,  gdzie  w  opisie  konfiguracji  placówki  medycznej  CSU,  przy  każdym  z 

opisywanych namiotów znajduje się zapis „kolor zgodny z WTT”. 

 Jeśli Zamawiający dopuścił 3 różne kolory, to stwierdzenie „kolor zgodny z WTT” jest 

dla  Zamawiającego  wystarczająco  precyzyjne,  nie  budzi  wątpliwości,  co  do  poprawności 

oferty firmy Medline, to stanowi to dowód naruszenia art. 7 ustawy Pzp. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustwy Pzp lub uzupełnień w 

trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku  możliwości  składania 

takiej oferty. 

VI. Zarzut Zamawiającego: „Brak jest informacji o podpince, która była wymagana”. 

Odwołujący  argumentował,  że  opisał  w  sposób  ogólny  najważniejsze  parametry 

poszczególnych elementów funkcjonalnych placówki CSU, w tym także namiotów.  

W załączonej karcie katalogowej systemów COLPRO firmy SCHALL opisana została 

konstrukcja z naciskiem na elementy ważne z punktu widzenia pracy w warunkach ochrony 

przed skażeniami - CBRN.  

Biorąc  pod  uwagę  konstrukcje  namiotów  COLPRO  opisanych  w  załączonych  do 

oferty materiałach, oczywistym jest dla Odwołującego, że posiadają one podpinkę, gdyż jest 

ona  elementem  ujętym  w  zasadach  tworzenia  systemów  COLPRO  zgodnie  z  ATP70,  co  z 

kolei zostało potwierdzone certyfikatem zgodności oferowanego systemu wystawionym przez 

holenderską jednostkę certyfikującą „Defensie Materieel Ogranistatie”. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia  stosowanego  wyjaśnienia  bacząc  na  treść  art.  87  ust  1  ustawy  lub  uzupełnień  w 


trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku  możliwości  składania 

takowych. 

VII. Zarzut Zamawiającego: „Brak jest informacji który system filtracji powietrza (AFU) 

został  zaoferowany  -  str.  84  oferty  zawiera  2  numery  NSN  połączone  spójnikiem  „or”  (ang. 

lub)”. 

Odwołujący  zapewnił,  że  w  złożonej  przez  niego  ofercie  zaoferowany  został  system 

filtracji  zgodny  z  wymaganiami  Zamawiającego  określony  ogólnymi  parametrami 

wymienionymi w karcie katalogowej systemów COLPRO firmy SCHALL.  

Dodatkowo  zaznaczył,  iż  nie  było  wymogu  w  WTT  dotyczącego  oznakowania 

urządzeń filtrowentylacyjnych czy też innych elementów placówki CSU numerem NSN, stąd 

też nie zrozumiałe dla niego jest wskazanie tego numeru w tym wypadku. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  b  braku możliwości  składania 

takowych. 

                  VIII.    Zarzut  Zamawiającego:  „Nie  jest  jednoznacznie  określona 

konfiguracja oferowanego systemu Colpro 300 - str. 86 oferty”. 

Zauważył, że w złożonej ofercie podał dokładną konfigurację jednostki CSU opartej o 

namioty COLPRO o powierzchni 40 m

 każdy.  

Dokładnie  rozrysowana  i  opisana  konfiguracja  placówki  CSU  znajduje  się  na 

schemacie  organizacyjnym  o  nazwie  „CSU-Modul  EN-MPT  2016”  znajdującym  się  w 

kopercie B.  

Wyjaśnił  przy  tym,  że  wskazana  karta  katalogowa  (str.  86  oferty)  jest  standardową 

kartą  katalogowa  producenta  i  nie  określa  konkretnej  konfiguracji  systemów  COLPRO,  a 

jedynie pokazuje możliwości i kierunki budowy tego typu placówek. W związku z powyższym 

kompletnie bez zasadnie są zarzuty Zamawiającego w tym  zakresie. 

Zamawiający  mając  wątpliwość  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 


w  trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku możliwości  składania 

takowych. 

IX.  Zarzut  Zamawiającego:  „W  ofercie  Wykonawcy  opisane  są  różne  modele 

przedłużaczy  o  różnych  parametrach  w  tym  długości  przewodu:  50  m,  15  m,  10  m 

(wymagana w WTT długość przewodu to minimum 30 m) oraz różną ilością gniazd od 2 do 6 

gniazd (wymagane w WTT od 3 do 4) brak informacji jakie są oferowane”. 

Odwołujący  zwrócił  uwagę,  że  w  zakresie  przedłużaczy  i  rozdzielnic  Zamawiający 

określił w załączniku 5a WTT rozdział IV pkt 7 ppkt 1-5, pkt. 8 ppkt 1-4, co następuje: 

Przedłużacz: 

1)  Typ  bębnowy  -  bęben  wykonany  z  gumy,  wyposażony  w  prmoadnice  kabla  i 

hamulec, 

2)  Stopień ochrony IP67 (osprzęt w wykonaniu wojskowym), 

3)  Długość przewodu - minimum 30 m, 

4)  Rość gniazd nabudowanych w obudowie - min. 3 szt., max 4 szt, 

5)  Łączna ilość - wg potrzeb wynikających z rozwinięcia placówki, dodatkowo 5 szt. 

rezerwowe. 

Zdaniem  Odwołującego  wszystkie  powyższe  parametry  przedłużacza  bębnowego 

potwierdzone  zostały  w  ulotce  firmy  BALS  Polska  w  pozycji  nr  3.  Dokładnie  określona 

została ilość gniazd 3 szt., stopień ochrony IP 67, długość przewodu 50m. 

Rozdzielnica elektryczna: 

1)  Stopień ochrony co najmniej IP67 (osprzęt w wykonaniu wojskowym), 

2)  Rodzaj  urządzeń  ochronnych  -  nadprądowe  i  różnicowe  oraz  bezpiecznik  do 

każdego gniazda, 

 Gniazda 400 V 64 A, 32 A, 26 A, 230 V, 

4)  Łączna ilość - wg potrzeb wynikających z rozwinięcia placówki, dodatkowo 2 szt. 

rezerwowe 400 V16 Ai 2 szt rezerwowe 230 V. 

Według Odwołującego parametry dla rozdzielnic  elektrycznych potwierdzone zostały 

w  ulotce  firmy  BALS  Polska  w  pozycji  nr  1,2,4,5,6,7.  Potwierdzone  zostały  rodzaje  gniazd 

elektrycznych  zgodnie  z  wymogami  Zamawiającego,  stopień  ochrony  IP68  oraz  rodzaj 

urządzeń  ochronnych.  Ilość  rozdzielnic  i  przedłużaczy  (nazwa  używana  przez  producenta), 

ich konfiguracja pod kątem gniazd elektrycznych oraz długości kabli 5,10,15 m, dobrane były 

zgodnie  z  wymaganiami  Zamawiającego  wg.  potrzeb  wynikających  z  rozwinięcia  placówki 

CSU. 


Odwołujący  stwierdził,  że  zgodnie  z  powyższymi  wyjaśnieniami  zarzuty 

Zamawiającego pod katem niespełniania wymagań opisanych w WTT są bezzasadne. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku możliwości  składania 

takowych. 

X.  Zarzut  Zamawiającego:  ,,Podnośnik kontenerowy  model  257  dla  kontenerów  ISO 

(wysokość  kontenera  powyżej  2,4  m)  z  kart  katalogowych  tego  modelu  dostępnych  w 

intrenecie  wynika  że  zaoferowany  podnośnik  to  system  4  wsporników  o  łącznej  nośności 

systemu do 8 ton, a nie jak błędnie podaje wykonawca - powyżej 8 ton, gdzie maksymalna 

waga  kontenerów  wchodzących  w  skład  placówki  CSU  to  10  ton,  nośności  1  podpory 

oferowanego podnośnika to 4 tony a wymagana w WTT nośność to minimum 6 ton”. 

Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  jest  skonkretyzowania,  jakiej  wielkości  są  płyty 

podstawy siłowników podnośnika kontenerowego - podane są 2 wielkości standardowa - nie 

spełniająca wymagań WTT oraz spełniająca wymagania podana jako opcjonalna”. 

Odwołujący zauważył, że w zakresie podnośnika elektryczno-ręcznego Zamawiający 

określił wymagania w załączniku 5a WTT rozdział II pkt 8, ppkt 5. 

Placówka powinna być wyposażona w podnośnik elektryczno - ręczny, który stanowi 

niezależny  zestaw  przenośny,  przeznaczony  do  obsługi  wszystkich  kontenerów 

logistycznych  będących  na  wyposażeniu  placówki.  Wymagania  dotyczące  systemu: 

mocowanie  do  naroży  ISO  kontenera,  nośność  każdego  z  siłowników  minimum  6  ton, 

wysokość  podnoszenia  minimum  1750  mm,  powierzchnia  cynkowana  ogniowo,  system 

wyposażony w płyty podstawy o wymiarach 400 x 200 mm, napięcie zasilania dostosowane 

do źródła energii elektrycznej placówki. 

Odnosząc  się  do  zarzutów  Zamawiającego  dotyczących  niezgodności  i  niejasności 

opisanych  w  punkcie  9  i  10  w  zakresie  podnośnika  elektryczno-ręcznego  Odwołujący 

poinformował,  że  potwierdzenia  parametrów  wyżej  opisanego  podnośnika  opisane  były  w 

dwóch kartach katalogowych.  

Jedną  z  kart  katalogowych  potwierdzających  parametry  podnośnika  była  karta 

katalogowa  „Kontenera  logistycznego  KLT”  załączona  do  oferty,  w  której  –  zdaniem 

Odwołującego - jednoznacznie został opisany podnośnik w następujący sposób: 


„Na wyposażeniu kontenerów logistycznych znajdują się dwa podnośniki elektryczno 

-  ręczne, który  stanową  niezależny  zestaw  przenośny,  przeznaczony  do  obsługi  wszystkich 

kontenerów  będących  na  wyposażeniu  placówki.  Wymagania  dotyczące  systemu: 

mocowanie  do  naroży  ISO  kontenera,  nośność  każdego  z  siłowników  minimum  6  ton, 

wysokość  podnoszenia  minimum  1750  mm,  powierzchnia  ocynkowana  ogniowo,  system 

wyposażony w płyty podstawy o wymiarach 400 x 200 mm”. 

Drugą kartą katalogową, była karta katalogowa producenta podnośnika firmy HETEK, 

która została błędnie załączona do oferty.  

Odwołujący  wyjaśnił,  że  właściwą  kartą,  która  potwierdza  parametry  zaoferowanego 

podnośnika  jest  karta  katalogowa  modelu  260,  a  nie  błędnie  załączonych  danych  modelu 

257. Do odwołania załączył właściwą kartę katalogową. 

Odwołujący  przyjął  że  Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien 

wezwać  wykonawcę  do  złożenia  stosowanego  wyjaśnienia  bacząc  na  treść  art.  87  ust.  1 

ustawy  Pzp  lub  uzupełnień  w  trybie  art.  26  ust  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o 

braku możliwości składania takowych. 

XI.  Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  jest  informacji  dotyczącej  parametrów 

zaoferowanego agregatu prądotwórczego”. 

Odwołujący  wskazał,  że  w  zakresie  agregatu  prądotwórczego  Zamawiający  określił 

wymagania w załączniku 5a WTT rozdział IV pkt 4, ppkt 1-14: 

Możliwość  pracy  w  strefach  klimatycznych  określonych  w 

przedmiotowych wymaganiach taktyczno-technicznych, 

Instalacja elektryczna zgodna z DIN ISO 86528, 

Moc  agregatu  zbilansowana  do  poboru  energii  elektrycznej  przez 

wszystkie systemy techniczne i wyposażenie medyczne placówki, 

Trójfazowy 400 V AC 50 Hz, 

Współczynnik mocy minimum 0,8, 

Stopień ochrony minimum IP54 dla agregatu i IP65 dla złączy, 

Panel  zasilający  z  rozdzielnicą  i  ilością  gniazd  trójfazowych  i 

jednofazowych określona wg potrzeb placówki, 

Gniazda  trójfazowe  63  A  i  jednofazowe  16  A  w  ilości  dostosowanej 

do potrzeb placówki, 

Zbiornik paliwa umożliwiający pracę ciągłą agregatu przy obciążeniu 

mocy zainstalowanej przez czas 72 godzin, 


Poziom  hałasu  wewnątrz  kontenera  z  agregatem  po  wyciszeniu  68 

dB, 

Agregat  musi  posiadać  funkcję  automatycznego  włączania, 

umożliwiająca podjęcie pracy w ciągu dwóch minut za przypadku zaniku zasilania ze źródeł 

lokalnych, 

Gazy  spalinowe  agregatu  muszą  zostać  odprowadzone  w  taki 

sposób,  aby  nie  zagrażały  i  nie  miały  żadnego  wpływu  na  obszar  stałego  i  czasowego 

przebywania ludzi, 

Listwa zaciskowa uziemiająca i szyna uziemiająca, 

System  alarmowy  sygmlizujący  awarię,  usterki,  błędy  w  pracy  oraz 

brak paliwa. 

Odwołujący  wskazał,  że  główne  parametry  agregatu  prądotwórczego,  który  został 

zaproponowany  w  ofercie  opisane  zostały  na  schemacie  organizacyjnym  o  nazwie  „CSU-

Modul EN-MPT 2016” znajdującym się w kopercie B. 

 Na  schemacie  zawarte  są  informacje  dotyczące  typu  agregatu,  rodzaje  i  ilości 

gniazd, wielkość i usytuowanie agregatu w kontenerze, wielkość i usytuowanie zbiornika na 

paliwo 1000 1/72 h oraz rodzaj paliwa jaki będzie wykorzystywane do jego pracy, jak również 

poziom hałasu 68dB.  

W  ocenie  Odwołującego  potwierdzone  zostały  główne,  ważne  ze  względów 

funkcjonalnych placówki CSU, parametry i budowę agregatu prądotwórczego. 

Odwołujący uważał, że zgodnie z powyższymi wyjaśnieniami zarzuty Zamawiającego 

pod  katem  niespełniania  wymagań  dla  agregatu  prądotwórczego  opisanych  w  WTT  są 

bezzasadne. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku możliwości  składania 

takowych. 

XII.  Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  jest  informacji  dotyczącej  parametrów 

zaoferowanego  łóżka  szpitalnego  składanego  -  stanowisko  łóżkowe,  łóżka  szpitalnego  - 

stanowisko intensywnej opieki medycznej oraz punktu wypoczynkowego”. 


Odwołujący wyjaśnił, że ulotka potwierdzająca parametry łóżek omyłkowo nie została 

załączona, a fakt uwzględnienia łóżek w ofercie został wskazany w ogólnej ulotce dotyczącej 

oferowanego  systemu  COLPRO  300  oraz  każde  łóżko  zostało  wskazane  na  schemacie 

organizacyjnym oferowanego systemu o nazwie  „CSU-Modul EN- MPT 2016”, załączonego 

do koperty „B”. 

Według  Odwołującego  w  przypadku  stwierdzenia  braku  ulotki,  Zamawiający  winien 

wezwać oferenta do uzupełnienia dokumentu w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 

Dodatkowo, zaznaczył, że Zamawiający także w tym zakresie postępuje niezgodnie z 

zasadami równego traktowania wykonawców określonej w art. 7 ustawy Pzp, a to z uwagi na 

fakt,  że  oferta  spółki  Medline,  także  nie  zawierająca  kart  katalogowych  oferowanych  łóżek 

została uznana za najkorzystniejszą. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku  możliwości  składania 

takowych. 

XIII. 

Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  jest  informacji  dotyczącej  parametrów 

zaoferowanego zbiornika na wodę do celów sanitarnych”. 

Odwołujący  zwrócił  uwagę,  że  w  zakresie  zbiornika  na  wodę  do  celów  sanitarnych 

Zamawiający określił wymagania w załączniku 5a WTT rozdział IV pkt 12: 

Zbiornik na wodę do celów sanitarnych: 

Zbiornik zewnętrzny 4000-5000 L z wężami połączeniowymi i złączkami do montażu, 

system  zaworów  regulacyjnych  oraz  pozostały  niezbędny  do  prawidłowej  pracy  osprzęt, 

instalacja wodna powinna działać niezależnie od temperatury otoczenia, tj. od-30 st.C do +60 

st.C. 

Odwołujący  podniósł,  że  zbiornik  na  wodę  do  celów  sanitarnych  opisany  został  na 

schemacie  organizacyjnym  o  nazwie  „CSU-Modul  EN-MPT  2016”  znajdującym  się  w 

kopercie B. Na schemacie zbiornik określony został, jako zewnętrzny  zbiornik wody czystej 

4000  1,  czyli  zgodnie  z  wymaganiami  opisanymi  przez  Zamawiającego.  Zarówno  na 

schemacie  kontenera  sanitarnego  20'1C  jak  i  na  schemacie  organizacyjnym  „CSU-Modul 

EN-MPT  2016”  zaznaczone  zostało  położenie  zbiornika  w  trakcie  rozwinięcia  (pracy) 

placówki CSU.  


Odwołujący zauważył, że na żadnym z tych schematów nie jest napisane, że zbiornik 

ten jest wbudowany w kontener sanitarny.  

Odwołujący  wyjaśnił,  że  ze  względu  na  trudne  warunki  temperaturowe  użytkowania 

tego zbiornika (od -30 st.C do +60 st.C ) w konstrukcji kontenera sanitarnego przewidziana 

została  specjalna  przestrzeń,  do  możliwości  jego  czasowego  przechowywania,  a  dopisek 

pismem  odręcznym  „Woda  czysta  zbiornik  wody  zewnętrzny”  został  dodany  w  celu 

jednoznacznego określenia jego budowy (zbiornik zewnętrzny). 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku  możliwości  składania 

takowych. 

        XIV.  Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  jest  informacji  dotyczącej  parametrów 

zaoferowanego zbiornika na ścieki”. 

Odwołujący  wskazał,  że  w  zakresie  zbiornika  na  wodę  do  celów  sanitarnych 

Zamawiający określił wymagania w załączniku 5a WTT rozdział IV pkt 13: 

Zbiornik na ścieki: 

Składany poduszkowy zbiornik zewnętrzny 4000-5000 L z  wężami połączeniowymi  i 

złączkami do montażu, zbiornik przejściowy, system zaworów regulacyjnych oraz pozostały 

niezbędny  do  prawidłowej  pracy  osprzęt.  Instalacja  wodna  powinna  działać  niezależnie  od 

temperatury otoczenia. 

Odwołujący  stwierdził,  że  zbiornik  na  ścieki  opisany  został  na  schemacie 

organizacyjnym o nazwie „CSU- Modul EN-MPT 2016” znajdującym się w kopercie B.  

Poinformował,  że  na  schemacie  zbiornik  określony  został,  jako  zewnętrzny  zbiornik 

poduszkowy  o  pojemności  4000  -  5000  l,  czyli  zgodnie  z  wymaganiami  opisanymi  przez 

Zamawiającego. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku możliwości  składania 

takowych. 

XV. 

Zarzut  Zamawiającego:  „Sprzeczne  są  informacje  dotyczące  zbiornika  wody 

czystej: ze schematu kontenera w domyśle sanitarnego (koperta B) str. 5 wynika, że posiada 


on wbudowany zbiornik, ze schematu placówki str. 7 również wynika że jest on wbudowany 

w kontener - lecz opis został przekreślony i pismem odręcznym zapisana została informacja 

„Woda czysta zbiornik wody zewnętrzny” zmiana nie została zaparafowana.”. 

Zarzut  Zamawiającego:  „Brak  jest  informacji  czego  dotyczy  schemat  kontenera 

(koperta B) str. 5 oraz brak tłumaczenia tego dokumentu na język polski”. 

Odwołujący  podał  wymagania,  jakie  zawarł  Zamawiający  w  załączniku  5a  WTT 

rozdział II pkt 2 ppkt 17: 

Placówka  medyczna  powinna  być  wyposażona  w  jeden  kontener  sanitarny 

wyposażony  w  4  toalety,  2  umywalki,  2  prysznice,  który  powinien  być  objęty  ochroną  w 

zakresie  skażenia  CBRN,  wg  standardów  opisanych  w  wymaganiach  taktyczno-

technicznych. 

Odwołujący  zauważył  przy  tym,  że  schemat  kontenera  sanitarnego  załączony  do 

oferty  (koperta  B)  jest  jednoznacznie  czytelny,  bowiem  jest  to  obiekt  wyposażony  w 

umywalki, prysznice i toalety w związku z powyższym nie ma możliwości, aby był mylony z 

innymi elementami funkcjonalnymi placówki CSU.  

Zdaniem  Odwołującego  informacje  zawarte  na  schemacie  w  formie  graficznej 

potwierdzają  wszystkie  stawiane  przez  Zamawiającego  wymagania  w  tym  zakresie,  w 

związku z powyższym tłumaczenie ww. schematu na język polski nie było konieczne. 

Ponadto  zaznaczył,  że  w  punkcie  16  Zamawiający  właściwie  odczytał,  jakiego  typu 

obiekt jest umieszczony na przedmiotowym schemacie, co tylko dodatkowo potwierdza jego 

wystarczająca czytelność. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art.  26  ust  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku  możliwości  składania 

takowych. 

XVI. 

Zarzut  Zamawiającego:  „Przedstawiony  w  kopercie  B  -  certyfikat  zgodności 

systemu Colpro 300 z normami AEP-54 i ATP-70 nie odnosi się do oferowanego kontenera 

sanitarnego wchodzącego w skład placówki CSU”. 

Podniósł,  że  Certyfikat  zgodności  systemu  Colpro  300  z  normami  AEP-54  i  ATP-70 

znajdujący  się  w  kopercie  B,  załączony  był  jedynie  w  celach  informacyjnych,  nie  był 


dokumentem wymaganym do załączenia na etapie składania ofert, w związku z powyższym 

nie może być podstawą do odrzucenia oferty.  

Wyjaśnił,  że  załączając  certyfikat  do  oferty,  wykonawca  miał  na  celu  wskazanie 

Zamawiającemu,  iż  oferuje  system  COLPRO  który  na  etapie  składania  oferty  posiada 

certyfikat  na  zgodność  ze  standardami  AEP  54  i  ATP-70,  eliminując  tym  samym  ryzyko 

braku uzyskania certyfikatu tuż przed terminem realizacji umowy, jakie niewątpliwie istnieje w 

przypadku systemów, które do tej pory takiej certyfikacji nie były poddane. 

Według  Odwołującego  przedmiotowy  zarzut  jest  kolejnym  dowodem  na  naruszenie 

przez Zamawiającego art. 7 ustawy Pzp, a to z uwagi na fakt, że brak takiego certyfikatu w 

ofercie spółki Medline, nie determinował w ocenie Zamawiającego jej odrzucenia. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 87 ust. 1 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w  trybie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp,  zamiast  wysuwać  wnioski  o  braku możliwości  składania 

takowych. 

XVII.  Zarzut  Zamawiającego:  „Ponadto  wymaganiem  Zamawiającego  w  zakresie 

posiadania  wiedzy  i  doświadczenia  było  wykazanie,  co  najmniej  2  dostaw  placówek 

medycznych  namiotowych,  kontenerowych  lub  namiotowo  -  kontenerowych  w  systemie 

COLPRO, zgodnie z wymaganiami określonymi w tym zakresie wg. dokumentu AEP-54 lub 

ATP-70. Wykonawca  przedstawił  wykaz  wykonanych  /  wykonywanych  zamówień,  w  którym 

wykazał  zrealizowane  zamówienie,  którego  przedmiotem  były  „Schronienia  mobilne  CBRN/ 

schronienia  –  izolatki”.  Z  dokumentu  tego  nie  wynika,  że  były  to  placówki  medyczne 

kontenerowe,  namiotowe  lub  kontenerowo-namiotowe,  oraz  że  były  one  zgodne  z 

wymaganiami określonymi w dokumencie AEP-54 lub ATP-70. W załączonych dokumentach 

potwierdzających,  że  zrealizowane  zamówienia  zostały  wykonane  należycie  brak  jest 

również daty ich wykonania.”.  

Odwołujący  wskazał,  że  do  oferty  zostały  załączone  2  listy  referencyjne,  na  których 

znajduje  się  informacja  o  prawidłowym  wykonaniu  dostaw  w  zakresie  placówek  ochrony 

CBRN COLPRO, wykonanych przez firmę Schall.  

Odwołujący  argumentował,  że  przeznaczenie  placówki  objętej  ochroną  CBRN  może 

być  dowolne,  w  zależności  od  przyjętych  założeń  użytkownika,  a  placówka  namiotowo 

kontenerowa,  namiotowa  lub  tylko  kontenerowa,  objęta  ochroną  CBRN  jest  w  założeniach 

konstrukcyjnych  taka  sama  dla  centrum  dowodzenia,  szpitala  zakaźnego  czy  innej  formacji 

zadaniowej.  


O  przeznaczeniu  placówki  decyduje  sprzęt,  jaki  się  w  niej  znajdzie  i  sposób 

użytkowania.  

Podniósł również, że standardy AEP 54 i ATP 70 nic nie mówią o zróżnicowaniu pod 

kątem  przeznaczenia  medycznego  i  niemedycznego.  Sposób  konstruowania  i  zasady 

działania takiego systemu pozostają zawsze stałe.  

Formułowanie zarzutu, jakoby brak dopisku „medyczny” w listach referencyjnych miał 

sugerować  zrealizowanie  dostaw  systemów  niezgodnych  z  wymaganiami  AEP54  i  ATP70 

jest – według Odwołującego - bezpodstawny.  

Zaznaczył przy tym, że fakt zgodności dostarczanych systemów firmy Shall COLPRO 

z normami AEP54 i ATP70 został potwierdzony certyfikatem Defensie Materieel Ogranistatie, 

co w żaden sposób nie powinno budzić u Zamawiającego wątpliwości, iż oferowane systemy 

są zgodne z wymaganymi normami, były już dostarczane do armii NATO, a dostawy zostały 

wykonane należycie.  

Mimo podtrzymania słuszności powyższego wywodu Odwołujący zadeklarował, że w 

każdej chwili na wezwanie Zamawiającego dostarczy pisemne oświadczenie firmy SCHALL, 

ż

e  dostawy  wymienione  w  listach  referencyjnych  realizowane  były  na  poczet  aplikacji 

medycznych. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia  stosowanego  wyjaśnienia  bacząc  na  treść  art.  87  ust.  1  ustawy  Pzp  u.p.z.p.  lub 

uzupełnień w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, zamiast wysuwać wnioski o braku możliwości 

składania takowych. 

Zarzuty  skierowane  przeciwko  Zamawiającemu  w  zakresie  zaniechania 

wykluczenia wykonawcy Medline sp. z o.o. i odrzucenia złożonej przez niego oferty. 

XVIII. 

Brak  spełnienia  przez  wykonawcę  warunku  udziału  w  postępowaniu  w 

zakresie  posiadania  wiedzy  i  doświadczenia,  brak  wymaganych  referencji  (zarzut 

zaniechania wykluczenia wykonawcy). 

Odwołujący  zwrócił  uwagę,  że  Zamawiający  w  SIWZ  wymagał  następujących 

dokumentów:   


„Rozdział  X  Warunki  udziału  w  postępowaniu,  brak  podstaw  do  wykluczenia 

wykonawcy  oraz  opis  sposobu  dokonywania  oceny  spełnienia  warunków  b)  posiadania 

wiedzy  i  doświadczenia,  Opis  spełnienia  warunku:  Wykonawca  spełnia  warunki  udziału  w 

postępowaniu, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a 

jeżeli  okres  prowadzenia  działalności  jest  krótszy  -  w  tym  okresie  wykonał,  co  najmniej  2 

dostawy systemów namiotowych, kontenerowych lub namiotowo-kontenerowych w systemie 

COLPRO  zgodnie  ze  standardem  NATO  z  podaniem  wartości  przedmiotu,  dat  wykonania  i 

podmiotów  na  rzecz,  których  dostawy  zostały  wykonane. Wykonawca  zobowiązany  jest  do 

załączenia dowodów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane 

należycie. Wartość dostaw winna być na łączną kwotę nie mniejszą niż 4 000 000,00 zł.”. 

Zauważył również, że do opisanego warunku w toku postępowania zadano pytania: 

1) Pytanie 60. 

Zgodność,  z  jakim  standardem  NATO  jest  wymagana  w  stosunku  do  dostaw 

zrealizowanych wcześniej przez Wykonawcę? (Rozdział IX, p. 2 b SIWZ)? 

Odpowiedź: (wyjaśnienia nr 1 z dnia 19.04.2016r) 

Zamawiający  informuje,  że  wymagana  jest  wiedza  i  doświadczenie  w  zakresie,  co 

najmniej  2  dostaw  placówek  medycznych  namiotowych,  kontenerowych  lub  namiotowo  - 

kontenerowych  w  systemie  COLPRO,  zgodnie  z  wymaganiami  określonymi  w  tym  zakresie 

wg dokumentu AEP-54 lub ATP-70. 

2) Pytanie 63. 

Czy  tak  postawione  i  szczegółowo  sprecyzowane  przez  Zamawiającego wymaganie 

dot.  posiadania  odpowiedniej  wiedzy  i  doświadczenia  nie  jest  wymaganiem  promującym 

wybranego dostawcę (Rozdział IX, p. 2b SIWZ)? 

Odpowiedź: 

Zamawiający  informuje,  że  wymagana  jest  wiedza  i  doświadczenie  w  zakresie,  co 

najmniej  2  dostaw  placówek  medycznych  namiotowych,  kontenerowych  lub  namiotowo  - 

kontenerowych  w  systemie  COLPRO,  zgodnie  z  wymaganiami  określonymi  w  tym  zakresie 

wg dokumentu AEP-54 lub ATP-70. Zamierzeniem Zamawiającego jest wymaganie wiedzy i 

doświadczenia od potencjalnych oferentów, gwarantującej należytą i zgodną z wymaganiami 

Zamawiającego realizację dostawy. 

3) Pytanie 69. 

Dotyczy  wymagań  związanych  z  referencjami  (posiadania  wiedzy  i  doświadczenia). 

W  związku  z  sytuacją,  że  informacja  o  dostawach  systemów  namiotowo  -  kontenerowych 

COLPRO  zgodnie  ze  standardami  NATO  do  konkretnych  podmiotów,  może  stanowić 

informację  poufną,  z  uwagi  na  zawarcie  między  producentem  produkowanych  systemów 

COLPRO  a końcowym  użytkownikiem  -  umowy  o  poufności  (Non  -  Disclosure  Agreement), 

prosimy  o  uznanie  przez  Zamawiającego  na  potwierdzenie  spełnienia  wymagań  - 


oświadczenia, w którym producent dostarczanych systemów COLPRO potwierdzi wymagany 

przedmiot realizowanych dostaw, wartość, datę wykonania, ich właściwe wykonanie oraz kraj 

końcowego  użytkownika  bez  wskazywania  jego nazwy  i  adresu,  a  wiarygodność  zawartych 

informacji zostanie potwierdzona przez niezależną instytucję prawniczą, pochodzącą z kraju 

producenta  tj.:  biuro  notarialne,  kancelarię  prawniczą  lub  State  Authorized  Public 

Accountment? 

Odpowiedź: 

Zamawiający  dopuszczą  powyższą  formę  potwierdzenia  spełnienia  wymagań 

posiadania wiedzy i doświadczenia. 

4) Pytanie 93. 

Dotyczy rozdziału IX pkt 2 ppkt b - prosimy o podanie konkretnego standardu NATO 

dla systemów COLPRO, jakiem należy się legitymować w referencjach, aby zostały uznane 

za  tożsame  z  przedmiotem  zamówienia  i  potwierdziły  posiadanie  wiedzy  i  doświadczenia. 

Obecnie  przywołany  wymóg  „zgodnie  ze  standardem  NATO"  jest  nieprecyzyjny  i  stwarza 

pole do dowolnej interpretacji. 

Odpowiedź: 

Zamawiający  informuje,  że  wymagana  jest  wiedza  i  doświadczenie  w  zakresie,  co 

najmniej  2  dostaw  placówek  medycznych  namiotowych,  kontenerowych  lub  namiotowo  - 

kontenerowych  w  systemie  COLPRO,  zgodnie  z  wymaganiami  określonymi  w  tym  zakresie 

wg  dokumentu  AEP-54  lub  ATP-70.  Zamierzeniem  zamawiającego  nie  jest  utrudnianie 

uczciwej konkurencji w tym zakresie. 

5) Pytanie 156 

Dotyczy wymaganych referencji. 

W  związku  z  sytuacją,  że  przedmiotem  zamówienia  jest  placówka  pełniąca  funkcje 

medyczną  czy  Zamawiający  wymaga  na  potwierdzenie  wiedzy  i  doświadczenia,  aby 

Wykonawca  załączył  do  oferty  dokumenty  potwierdzające  dostawę  placówek  medycznych 

COLPRO na wskazaną minimalną wartość zamówienia? 

Odpowiedź: 

Zamawiający  informuje,  że  wymagana  jest  wiedza  i  doświadczenie  w  zakresie,  co 

najmniej  2  dostaw  placówek  medycznych  namiotowych,  kontenerowych  lub  namiotowo  - 

kontenerowych  w  systemie  COLPRO,  zgodnie  z  wymaganiami  określonymi  w  tym  zakresie 

wg dokumentu AEP-54 lub ATP-70. 

Zdaniem  Odwołującego  powyższe  wymagania  oraz  jednoznacznie  sformułowane 

odpowiedzi wskazują, iż Zamawiający podtrzymał wymóg załączenia referencji dostaw min 2 

systemów COLPRO wykonanych zgodnie ze standardem AEP54 lub ATP70.  


Tymczasem  spółka  Medline  przedstawiła  list  referencyjny  wystawiony  przez 

producenta  oferowanego  przez  siebie  systemu,  firmę  Zeppelin,  na  3  systemy,  z  których 

ż

aden nie spełnia wymagania Zamawiającego.  

Zauważył,  że  w  ostatniej  kolumnie  tej  tabeli  dołączonej  do  oferty  wykonawcy  jest 

stwierdzenie:  NATO  Standard  /  parts  of  ATP70,  co  oznacza,  że  przedstawione  referencje 

dotyczą  systemów,  w  których  w  minimalnej  (nigdzie  nie  sprecyzowanej)  części  zostały 

wykorzystane elementy zgodne ze standardem ATP70.  

Według Odwołującego, jeżeli zamierzeniem Zamawiającego jest wymaganie wiedzy i 

doświadczenia od potencjalnych oferentów, gwarantującej należytą i zgodną z wymaganiami 

Zamawiającego  realizację  dostawy,  to  przedstawione  dokumenty  tego  warunku  nie 

gwarantują. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art.26 ust. 4 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 

XIX. 

Niezgodność  oferty  z  wymaganiami  dotyczącymi  Zbiornika  na  wodę  do 

celów sanitarnych. 

Odwołujący zwrócił uwagę, że w załączniku 5a WTT rozdział IV pkt 12, Zamawiający 

określił wymagania w zakresie zbiornika na wodę do celów sanitarnych w postaci: 

Zbiornik na wodę do celów sanitarnych: 

Zbiornik zewnętrzny 4000-5000 L z wężami połączeniowymi i złączkami do montażu, 

system  zaworów  regulacyjnych  oraz  pozostały  niezbędny  do  prawidłowej  pracy  osprzęt. 

Instalacja  wodna  powinna  działać  niezależnie  od  temperatury  otoczenia,  tj.  od  -30  st.C  do 

+60 st.C. 

Zauważył  również,  że  w  ofercie  firmy  Medline  sp.  z  o.  o.  na  stronach  80  i  88  oferty 

opisany  został  wbudowany  w  kontener  zbiornik  wody  czystej  4000  l  wykonany  ze  stali 

nierdzewnej.  

Zdaniem Odwołującego jest to niezgodność z wymaganiami WTT w tym zakresie, co 

do konstrukcji zbiornika na wodę do celów sanitarnych.  

Wskazał,  że  Zamawiający  wymagał  aby  zbiornik  na  wodę  do  celów  sanitarnych  był 

elementem  zewnętrznym  placówki  CSU  tzn.  nie  wbudowanym  lub  zabudowanym  w  inny 

element  funkcjonalny  placówki  CSU  jakim  jest  „20  stopowy  kontener  z  agregatem 


prądotwórczym, zbiornikiem wody czystej i zbiornikiem wody brudnej” opisany w ofercie firmy 

Medline sp. z o.o. 

Ta okoliczność jest – według zapatrywania Odwołującego - dowodem na naruszenie 

zasady  równego  traktowania  wykonawców  opisana  w  art.  7  ustawy  Pzp,  gdyż  analogiczną 

rzekomą  niezgodność  zarzucił  Zamawiający  w  w  stosunku  do  oferty  Odwołującej  nie 

dostrzegając jednocześnie ewidentnej niezgodność z WTT oferty MEDLINE sp. z o. o. 

XX. 

Brak potwierdzeń parametrów oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego 

określonych w wymaganiach WTT załącznik nr 5 rozdział IV, pkt. 5 i 6.  

Odwołujący  wskazał,  że  Zamawiający  określił  wymagania,  co  do  oświetlenia 

wewnętrznego następująco: 

Oświetlenie wewnętrzne 

Natężenie  oświetlenia  w  każdym  punkcie  namiotu  musi  umożliwiać 

czytanie i pisanie i wynosić min. 300 luksów w obszarach roboczych i minimum 200 luksów 

w korytarzach, 

Oświetlenie powinno być energooszczędne, 

Każdy  namiot  i  kontener  musi  posiadać  system  oświetlenia 

awaryjnego (wystarczający, na co najmniej 1 godzinę w przypadku awarii zasilania, 

Wszystkie  lampy  wyposażone  w  podświetlany  wyłącznik  (czerwona 

dioda), 

Lampy  oświetlające  znajdujące  się  zo  pomieszczeniach  gdzie 

znajdują się łóżka dla pacjentów powinny posiadać ściemniacze, 

Stopień ochrony minimum IP54, 

Możliwość szeregowego łączenia lamp. 

Odwołujący  podniósł,  że  w  przedmiocie  oświetlenia  wewnętrznego  firma  MEDLINE 

sp. z o. o. zamieściła lakoniczną informację w postaci „oświetlenia wewnętrzne LED, IP 65” 

na  stronie  71,  74,  76,  78  oferty.  Poza  tą  informacje  nie  zostały  załączone  żadne  materiały 

potwierdzające pozostałe, wymagane w WTT parametry i funkcje lamp wewnętrznych. 

Analogicznie braki powtarzają się w odniesieniu do oświetlenia zewnętrznego. 

W  tym  zakresie  wskazał,  że  Zamawiający  określił  wymagania  co  do  oświetlenia 

zewnętrznego następująco: 

Oświetlenie zewnętrzne 

 

Lampa  z  możliwością  montażu  na  statywie  o  wysokości  3-4  m, 


stopień  ochrony  lampy  IP65,  stopień  ochrony  gniazd  przyłączeniowych  IP67  i  regulowanej 

wartości strumienia światła od 2000-16000 lumenów - minimum 4 komplety (lampa + statyw), 

 

Lampa  z  możliwością  montażu  na  kontenerze  logistycznym,  stopień 

ochrony minimum JP65 - na każdym kontenerze. 

Zauważył, że wzmianka w zakresie oświetlenia zewnętrznego znajduje się jedynie na 

stronie nr 81 ofert w postacie „Oświetlenie zewnętrzne z masztem, stopień ochrony IP 65”. 

 Zarzucił, że poza tą informacją nie zostały załączone żadne materiały potwierdzające 

pozostałe  wymagane  w  WTT  parametry  i  funkcje  oświetlenia  zewnętrznego.  Oświetlenie  z 

możliwością  montażu  na  kontenerze  nie  zostało  wskazane  czy  też  opisane  na  żadnej  ze 

stron oferty. 

Opisane  okoliczności  są  kolejnym  dowodem  w  zakresie  naruszenia  przez 

Zamawiającego  art.  7  ustawy  Pzp,  z  uwagi  na  fakt,  że  zarzut  dotyczący  potwierdzenia 

wymagań parametrów oświetlenia pojawił się w stosunku do oferty Odwołującej. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art.26 ust. 4 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 

XXI. 

Niezgodny  z  wymaganiami  opis  przedłużaczy  i  rozdzielnic,  które 

Zamawiający  określił  w  załączniku  5a  WTT  rozdział  IV  pkt  7  ppkt  1-5,  pkt.  8  ppkt  1-4  w 

sposób następujący: 

 Przedłużacz: 

Typ bębnowy - bęben wykonany z gumy, wyposażony w prowadnice 

kabla i hamulec; 

Stopień ochrony IP67 (osprzęt w wykonaniu wojskowym), 

Długość przewodu - minimum 30 m, 

Ilość gniazd nabudowanych w obudowie - min. 3 szt, max 4 szt, 

Łączna  ilość  -  wg  potrzeb  wynikających  z  rozwinięcia  placówki, 

dodatkowo 5 szt rezerwowe. 

Rozdzielnica elektryczna: 

Stopień  ochrony,  co  najmniej  1P67  (osprzęt  w  wykonaniu 

wojskowym), 

Rodzaj  urządzeń  ochronnych  -  nadprądowe  i  różnicowe  oraz 

bezpiecznik do każdego gniazda, 

Gniazda 400 V 64 A, 32 A, 16 A, 230 V, 


Łączna  ilość  -  wg  potrzeb  wynikających  z  rozwinięcia  placówki, 

dodatkowo 2 szt. rezerwowe 400 V16 A i 2 szt. rezerwowe 230 V. 

Wskazał, że w ofercie firmy Medline Sp. z o. o. instalacja elektryczna została opisana 

w ofercie w sposób nietypowy, a parametry wskazane niezgodne są w wymaganiami WIT w 

tym zakresie.  

Zaznaczył, że na stronie 72, 75, 76 i 77 oferty w sposób następujący opisany został 

komplet instalacji elektrycznej: 

„1 kpl, zintegrowana, elektryczna instalacja” 

1 szt. przewód podwieszany 4 m (str. 72), 9,65 m (str. 75 i 76 i 77) 

3 szt. rozdzielacz trój drożny 10A, 

2 szt przewód z gniazdami 2 m, 

2 szt główny przewód 6,5 z wyłącznikiem i włącznikiem, 

1 szt. czarna nasadka. 

Według  Odwołującego  przedstawiony  w  ofercie  opis  przedłużaczy  i  rozdzielnic 

niezgodny jest wymaganiami WTT w tym zakresie, bowiem w żadnym z  punktów oferty nie 

został  opisany  przedłużacz  bębnowy,  nie  zostały  potwierdzone  stopnie  ochrony  IP  dla 

poszczególnych elementów instalacji elektrycznej.  

Podniósł, że brak jest wskazania ilości i rodzaju zastosowanych gniazd elektrycznych 

(wymagane w WTT dla przedłużaczy od 3 do max. 4 sztuk).  

Zdaniem  Odwołującego  długość  przewodów  opisanych  w  ofercie  niezgodna  jest  z 

wymaganiami  (wymagana  w  WTT  długość  przewodu  dla  przedłużacza  bębnowego  to 

minimum 30 m) wskazane długości przewodów w ofercie firmy Medline Sp. z o. o. to 4 metry 

i 9,65 metra. 

Z  powyższych  względów  opisane  okoliczności  są  kolejnym  dowodem  –  w  ocenie 

Odwołującego - w zakresie naruszenia przez Zamawiającego art. 7 ustawy Pzp, z uwagi na 

fakt,  że  zarzut  dotyczący  parametrów  przedłużaczy  i  rozdzielnic  pojawił  się  w  stosunku  do 

oferty Odwołującej. 

Zamawiający  mając  wątpliwość,  w  tym  przedmiocie  winien  wezwać  wykonawcę  do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art.26 ust. 4 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 

XXII. 

Brak  w  ofercie  wykonawcy  informacji  dotyczącej  parametrów 


zaoferowanego  łóżka  szpitalnego  składanego  -  stanowisko  łóżkowe,  łóżka  szpitalnego  - 

stanowisko intensywnej opieki medycznej oraz punktu wypoczynkowego. 

           Zwrócił  uwagę,  że  w  żadnej  części  oferty firmy  Medline  sp.  z  o.o.  nie  zostały 

przedstawione  materiały  lub  informacje  potwierdzające  parametry  zaoferowanego  łóżka 

szpitalnego  składanego  -  stanowisko  łóżkowe/  łóżka  szpitalnego  -  stanowisko  intensywnej 

opieki medycznej oraz punktu wypoczynkowego. 

Opisane  okoliczności  –  według  Odwołującego  –  świadczą  o  naruszeniu  przez 

Zamawiającego  art.  7  ustawy  Pzp,  z  uwagi  na  fakt,  że  zarzuty  dotyczące  parametrów 

zaoferowanego łóżka pojawił się w stosunku do oferty Odwołującego. 

Zamawiający mając wątpliwość, w tym przedmiocie powinien wezwać wykonawcę do 

złożenia stosowanego wyjaśnienia bacząc na treść art. 26 ust. 4 ustawy Pzp lub uzupełnień 

w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 

XXIII. 

Brak spełniania  wymogu załącznika 5a WTT rozdział II pkt.15 ppkt.2, w 

postaci: 

„Wymagany  serwis  pogwarancyjny  wraz  z  określeniem  punktów  serwisowych. 

Wymagane  jest  oświadczenie  dotyczące  dostępu  do  autoryzowanego  serwisu  na  terenie 

Polski w zakresie sprzętu i wyposażenia objętego gwarancją”. 

Odwołujący zauważył, że w tej samej sprawie, ale w odniesieniu do zapisów umowy 

zadano: 

Pytanie 62. 

Co  Zamawiający  rozumie  przez  zapis  par.  4,  p.  7,  pp.  3  umowy  (Załącznik  6  do 

SIWZ) „(...) autoryzacja producentów (jeden z warunków dokonania odbioru)? 

Odpowiedź: 

Zamawiający pod zapisem § 4, p. 7, pp. 3 umowy (Załącznik 6 do SIWZ) rozumie, że 

autoryzowane  punkty  serwisu  gwarancyjnego  i  pogwarancyjnego  wymienione  w  wykazie 

powinny  posiadać  uprawienia  do  świadczenia  usług  serwisowych  wystawione  przez 

producenta. 

Odwołujący  wskazał,  że  Spółka  Medline  załączyła  wykaz  dostawców,  sygnowany 

przez firmę Zeppelin na którym widnieje m.in. Dantherm Air Handling A/S.  

Zdaniem Odwołującego w wyżej wymienionym zakresie oferta firmy MEDLINE Sp. z 

o.  o.  nie  spełnia  wymagań  WTT  w  stosunku  do  zaproponowanych  w  ofercie  jednostek 

klimatyzacyjnych ACM 18 CBRN firmy DANTHERM.  


Według  oświadczenia  producenta,  firmy  Dantherm  Air  Handling  A/S,  ani  firma 

Zeppelin ani firma Medline nie posiadają autoryzacji serwisowej na terenie Polski. 

 Reasumując, zarzucił, że firma Medline sp. z o. o. nie ma zapewnionego dostępu do 

autoryzowanego  serwisu  na  terenie  Polski  dla  urządzeń  klimatyzacyjnych  ACM  18  CBRN, 

przez co nie spełnia kolejnego wymagania SIWZ. 

Pismem  z  dnia  8  czerwca  2016r.  wykonawca:  Medline  sp.  z  o.  o.  zgłosił  swoje 

przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego. 

Pismem  z  dnia  10  czerwca  2016r.  Zamawiający  wnosił  o  odrzucenie  odwołania  z 

powodu nie przesłania mu kopii odwołania. 

Pismem z dnia 20 czerwca 2016r.Zamawiajacy wniósł odpowiedź na odwołanie. 

Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła i zważyła, co następuje. 

Na  podstawie  zebranego  w  sprawie  materiału  dokumentacyjnego  przedmiotowego 

postępowania  przetargowego,  w  tym  akt  sprawy  odwoławczej  o  sygn.  akt  KIO  958/16  oraz 

wyjaśnień stron i uczestnika Izba postanowiła odwołanie odrzucić. 

Na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron i uczestnika Izba doszła do przekonania, 

ż

e zachodzi przesłanka do odrzucenia odwołania na podstawie art. 189 ust.2 pkt. 7 ustawy 

Pzp. 

Stosownie  do  powołanego  wyżej  przepisu  prawa  Izba  odrzuca  odwołanie,  jeżeli 

stwierdzi,  że  Odwołujący  nie  przesłał  zamawiającemu  kopii  odwołania,  zgodnie  z  art.180 

ust.5 ustawy Pzp. 

Izba  ustaliła,  że  Odwołujący  w  dniu  3  czerwca  2016r.  przesłał  do  Zamawiającego 

treść  odwołania  bez  załączników,  w  tym  i  załącznika  nr  5,  to  jest  karty  katalogowej 

podnośnika firmy Hetek model 260. 

Powyższą okoliczność przyznał pełnomocnik Odwołującego twierdząc, że przesłał 22 

strony odwołania, nie przesłał karty katalogowej, wymienionej w załącznikach pod poz. 5. 


Nadto  wyjaśnił  on,  iż  początkowo  zamiarem  Odwołującego  było  wysłanie  tego 

załącznika. 

Oceniając powyższy stan faktyczny Izba uznała, że przedmiotowy załącznik nr 5 karty 

katalogowej  podnośnika  firmy  Hetek  model  260  jest  integralną  częścią  odwołania  o 

charakterze merytorycznym. 

Według  zapatrywania  Izby  powyższa  karta  katalogowa  miała  istotne  znaczenie  dla 

rozstrzygnięcia przedmiotowej sprawy. 

Odwołujący  w  swoim  odwołaniu  na  stronie  9  oświadczył,  że  właściwą  kartą,  która 

potwierdza  parametry  zaoferowanego  podnośnika  jest  karta  katalogowa  modelu  260,  a  nie 

błędnie załączonych danych modelu 257.  

Jednocześnie  Odwołujący  stwierdził,  że  do  odwołania  załączył  właściwą  kartę 

katalogową.  

Izba zatem uznała, że powyższa karta katalogowa, na którą w odwołaniu powołuje się 

Odwołujący  miała  na  celu  potwierdzenie  zarzutu  odnoszącego  się  do  parametrów 

podnośnika kontenerowego. 

Izba nie wzięła pod uwagę wyjaśnień Odwołującego o braku zamiaru posłużenia się 

powyższym  załącznikiem  w  postępowaniu  odwoławczym,  uznając  je  za  mało 

przekonywujące. 

W  ocenie  Izby  brak  przesłania  kompletnego  odwołania  pozbawił  Zamawiającego 

możliwości  wcześniejszego  merytorycznego  wypowiedzenia  się,  co  do  tego  zarzutu 

popartego  treścią  spornej  karty  katalogowej,  a  w  konsekwencji  być  może  pozbawił  go 

również prawa do uwzględnienia odwołania na zasadzie art.186 ust.3 ustawy Pzp. 

Jednocześnie  wymaga  wskazania,  że  zgodnie  z  § 4  ust.1 pkt.  8  rozporządzenia 

Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy 

rozpoznawaniu  odwołań  odwołanie  zawiera  wskazanie  okoliczności  faktycznych  i  prawnych 

uzasadniających  wniesienie  odwołania  oraz  dowodów  na  poparcie  przytoczonych 

okoliczności. 


W  rozpoznawanej  sprawie  taki  dowód  towarzyszący  przytaczanym  okolicznościom 

faktyczno-prawnym  nie  został  przez  Odwołującego  przesłany  Zamawiającemu  w  ramach 

odwołania. 

Jeżeli więc kopia odwołania nie została przesłana Zamawiającemu w całej jej treści, 

w  skład,  którego  wchodzą  również  załączniki  merytoryczne,  należało  przyjąć,  że  wystąpiła 

przesłanka z art. 189 ust.2 pkt. 7 ustawy Pzp, uzasadniająca odrzucenie odwołania. 

W powyższym zakresie Izba podzieliła dotychczasowe poglądy judykatury wyrażone 

w  postanowieniach  KIO:  439/10,  1091/10,  1292/10,  480/11,  1066/12,  594/13,  1046/13, 

W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 192 ust. 1 zd.2 ustawy Pzp postanowiła 

odrzucić odwołanie.  

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 

ustawy Prawo zamówień publicznych, stosownie do wyniku postępowania, z uwzględnieniem 

przepisów  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie 

wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).  

                                                            Przewodniczący:…………………………