KIO 2185/16 POSTANOWIENIE dnia 30 listopada 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 2185/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 30 listopada 2016 r. 

  Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

 Przewodniczący:  Andrzej Niwicki  

                                Izabela Niedziałek-Bujak     

                                Anna Packo 

Protokolant: Mariusz Gontarczyk 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  z  udziałem  stron  w  dniu  30  listopada  2016  r.  w 

Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  21 

listopada    2016  r.  przez  wykonawcę    S&A  Service  Sp.  z  o.o.,  ul.  Głubczycka  8,  52-026 

Wrocław  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  2.  Wojskowy  Oddział  Gospodarczy,  ul. 

Obornicka 100-102, 50-984 Wrocław 

                                                       postanawia: 

1.  umarza postępowanie odwoławcze; 

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy  –

S&A Service Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: 

osiemnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2015  r.  poz.  2164  ze  zmianami  )  na  niniejsze  postanowienie  -  w 

terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego  we Wrocławiu. 

Przewodniczący: 

………………………………  

                                  ……………………………… 

                                  ………………………………                       


Sygn. akt: KIO 2185/16             

                                                          U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający:  2  Wojskowy  Oddział  Gospodarczy,  ul.  Obornicka  100-102,  50-984  Wrocław 

prowadzi  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego,  którego  przedmiotem  jest  usługa  sprzątania  powierzchni  wewnętrznych 

budynków;  zewnętrznych  powierzchni  utwardzonych  oraz  utrzymania  terenów  zielonych  w 

jednostkach,  instytucjach  i  obiektach  wojskowych  na  terenie  kompleksów  wojskowych 

administrowanych przez 2 WOG we Wrocławiu na terenie Sekcji Obsługi Infrastruktury nr 2 

we Wrocławiu. Nr sprawy: INFR/764/2016 Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w 

Dzienniku  Urzędowym  UE    pod  numerem  399125-2016-PL.  Zamawiający  umieścił  SIWZ 

wraz z załącznikami na stronie internetowej dnia 14.11.2016r. 

Odwołujący:  S&A  Service  Sp.  z  o.o.,  ul.  Głubczycka  8,  52-,026  Wrocław  wniósł  odwołanie 

wobec treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ. 

Zamawiającemu zarzucił  naruszenie postanowień art. 29 ust. 1 oraz art. 7 ust. 1 ustawy Pzp 

poprzez  zaniechanie  czynności  opisu  w  sposób  jednoznaczny  i  wyczerpujący,  za  pomocą 

dostatecznie  dokładnych  i  zrozumiałych  określeń,  uwzględniając  wszystkie  wymagania  i 

okoliczności  mogące  mieć  wpływ  na  sporządzenie  oferty  oraz  innych  przepisów 

wymienionych lub wynikających z uzasadniania niniejszego odwołania. 

Wniósł  o  nakazanie  Zamawiającemu  dokonania  czynności  polegającej  na  modyfikacji 

specyfikacji  istotnych  warunków  zamówienia  w  zakresie  szczegółowo  wskazanym  w  treści 

odwołania.  

Zamawiający  w  odpowiedzi  na  odwołanie  wniósł  o  jego  oddalenie  jako  niezasadnego,  w 

części dotyczącej punktu l odwołania tj. w zakresie modyfikacji zapisów § 11 wzoru umowy.  

W pozostałej części  zamawiający  uwzględnił  odwołanie,  to jest  w  zakresie  zarzutów 

dotyczących modyfikacji, o których mowa w punktach a – k odwołania.  

W  toku  posiedzenia  Krajowej  Izby  Odwoławczej,  odwołujący  po  zapoznaniu  się  ze 

stanowiskiem  zamawiającego  przedstawionym  w  pisemnej  odpowiedzi,  oświadczył,  że  cofa 

odwołanie.  

Wniósł ponadto o uwzględnienie  w rozstrzygnięciu o kosztach w postanowieniu kończącym 

postępowanie  faktu,  że  dopiero  na  posiedzeniu  Izby  powziął  wiadomość  o  uwzględnieniu 

przez zamawiającego większości zarzutów odwołania.  


W związku z powyższym Izba na posiedzeniu z udziałem stron – działając na podstawie art. 

187  ust.  8  oraz  art.  192  ust.  1  zdanie  drugie  ustawy  Pzp  -  postanowiła  umorzyć 

postępowanie odwoławcze wywołane wyżej opisanym odwołaniem. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  treści  

art.  187  ust.  8  zdanie  drugie  ustawy  Pzp  oraz    §  5  ust.  1  pkt  3  a   rozporządzenia  Prezesa 

Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz.  238),  z  których  wynika,  że  jeżeli  cofnięcie  odwołania  nastąpiło  przed  otwarciem 

rozprawy,  odwołującemu  zwraca  się  90%  wpisu.  Brak  jest  podstaw  do  dodatkowego 

rozstrzygnięcia  w  zakresie  innych  kosztów,  te  bowiem,  z  zastrzeżeniem  zdanie 

poprzedniego,  stosownie  do  art.  186  ust.  6  pkt  1  w  zw.  z  ust.  3a  ustawy  pzp,  znosi  się 

wzajemnie.  

                                                                        Przewodniczący:   ………………………………    

                                                                                                     ………………………………. 

                                                                                                    ……………………………….