Sygn. akt: KIO 3620/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, 8
października 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron 8 października 2024 r. w Warszawie w sprawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 3 października 2024 r. przez
wykonawc
ę Comarch S.A. z siedzibą w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego: Sąd Apelacyjny we Wrocławiu z siedzibą we Wrocławiu,
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze;
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego Comarch S.A. z siedzibą w Krakowie kwoty 13 500 zł 00 gr (trzynaście
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% kwoty należnego wpisu.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga
za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
S
ądu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący: ………….…….………….…….……
Sygn. akt: KIO 3620/24
Uzasadnienie
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu z siedzibą we Wrocławiu (dalej: Zamawiający) prowadzi
na podstawie przepisów ustawy z 11 września 2019 r. — Prawo zamówień publicznych
postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Dostawa i instalacja serwerów RACK
typ I i typ II wraz z licencjami oraz gwarancją i wsparciem producenta”, numer postępowania:
Z.261.45.2024, (dalej: P
ostępowanie).
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane zostało 23 września 2024 r. w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej pod numerem 569603-2024.
3 października 2024 r. wykonawca Comarch S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej: Odwołujący),
wni
ósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
art. 105 ust. 1 i 2 Pzp oraz art. 106 ust. 3 Pzp i art. 99 ust. 4 Pzp przez żądanie załączenia
do oferty dokumentu potwierdzającego spełnianie wymagań jakościowych produktu,
który nie jest certyfikatem wydawanym przez akredytowaną jednostkę certyfikującą,
co ponadto jest wymaganiem mogącym utrudniać uczciwą konkurencję;
art. 99 ust. 1 Pzp oraz art. 99 ust. 4 Pzp przez opisanie przedmiotu zamówienia
bez uwzględnienia wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie
oferty (w sposób niezwiązany z przedmiotem zamówienia) oraz opisanie przedmiotu
zamówienia w sposób który może utrudniać uczciwą konkurencję;
3. art. 99 ust. 4 Pzp oraz art. 16 pkt. 1 Pzp przez wymaganie dostarczenia przedmiotu
umowy w terminie 20 dni liczonych od dnia podpisania umowy, co stanowi opisanie
przedmiotu zamówienia w sposób naruszający uczciwą konkurencję i jest równoznaczne
z prowadze
niem postępowania w sposób naruszający uczciwą konkurencję i równe
traktowanie wykonawców.
8 października 2024 r. Odwołujący złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania. Izba uznała
w tej sytuacji, że odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy. Zgodnie
z art. 520 ust. 2 Pzp c
ofnięte odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże
z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby. W konsekwencji Izba stwierdziła, że zachodzą
przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 Pzp
w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz
. 2437), nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Mając na uwadze powyższe, orzeczona jak w sentencji.
Przewodniczący: ………….…….………….…….……