Sygn. akt: KIO 3282/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, dnia
10 października 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Marek Bienias
na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 10 października 2024 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 9 września 2024 r.
przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Euvic Media sp. z
o. o. z siedzibą w Warszawie oraz APLAN MEDIA sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, w
postępowaniu prowadzonym przez Miasto Stołeczne Warszawa w imieniu którego
postępowanie prowadzi: Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy we
współpracy z Biurem Zamówień Publicznych Urzędu m.st. Warszawy,
przy udziale uczestnika po stronie
zamawiającego – wykonawcy
Sopexa S.A.
Oddział w
Polsce
z siedzibą w Warszawie
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Euvic Media sp. z
o. o.
z siedzibą w Warszawie oraz APLAN MEDIA sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi
kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% kwoty uiszczonego wpisu od odwołania.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
P
rzewodniczący: ……………………….....
Sygn. akt: KIO 3282/24
Uzasadnienie
Zamawiający – Miasto Stołeczne Warszawa w imieniu którego postępowanie prowadzi:
Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy we współpracy z Biurem
Zamówień Publicznych Urzędu m.st. Warszawy – prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Kampania promocyjna
Warszawy on-
line na dwóch rynkach
zagranicznych
”, numer postępowania: ZP/EM/271/III-97/24.
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w
dniu 17 czerwca 2024 r. pod numerem: 355034-2024.
W dniu 9 września 2024 r. wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: Euvic
Media sp. z o. o.
z siedzibą
w Warszawie oraz APLAN MEDIA sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi
wnieśli odwołanie wobec czynności i zaniechań Zamawiającego, zarzucając Zamawiającemu
naruszenie następujących przepisów:
1. art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp w zw. z art. 16 pkt 1-3 Pzp poprzez zaniechanie
odrzucenia oferty SOPEXA S.A. Oddział w Polsce, dalej: „Sopexa”, mimo, iż jest
ona niezgodna z dokumentami zamówienia w zakresie, w jakim wykonawca nie
złożył wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego w postaci
harmonogramu;
Ewentualnie, w przypadku oddalenia ww. zarzutu:
2. art. 239 ust. 1 Pzp w zw. z art. 16 pkt 1
– 3 Pzp poprzez nieprawidłową ocenę
oferty Sopexa w kryterium Harmonogram i media plany dla rynku włoskiego i
rumuńskiego, mimo iż dokument złożony przez ww. wykonawcę nie zawiera
harmonogramu, w tym podziału na etapy realizacji kampanii (pkt 10 ppkt 2 OPZ), w
zwi
ązku z czym, oferta Sopexa powinna otrzymać 0 pkt w ww. kryterium, ewentualnie
w przypadku nieuwzględnienia ww. zarzutu 0 pkt w podkryterium Etapy
harmonogramu;
3. art. 239 ust. 1 Pzp w zw. z art. 16 pkt 1
– 3 Pzp poprzez nieprawidłową ocenę
oferty Sopexa, w kryterium Strategia kampanii i wstępna koncepcja kreatywna
kampanii, mimo iż dokument ww. wykonawcy zawiera niezgodną z wymaganiami ilość
postów na LinkedIn oraz Instagram (pkt 10 ppkt 1 OPZ) w związku z czym, punktacja
oferty ww. wykonawcy powinna zostać obniżona o co najmniej 2 pkt w podkryterium
Atrakcyjność wizualna i czytelność (pkt 26.2 SWZ poz. 3 tabeli);
ewentualnie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp w zw. z art. 16 pkt 1-3 Pzp poprzez
zaniechanie odrzucenia oferty Sopexa z uwagi na jej niezgodność z dokumentami
zamówienia w zakresie pkt 10 ppkt 1 OPZ;
4. art. 239 ust. 1 Pzp w zw. z art. 17 ust. 2 Pzp poprzez dokonanie wyboru oferty
wykonawcy w sposób niegodny z przepisami ustawy.
Opierając się na przedstawionych zarzutach Odwołujący wnosił o uwzględnienie odwołania w
całości oraz nakazanie Zamawiającemu:
1. unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej;
2. powtórzenia czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem zarzutów postawionych w
odwołaniu;
3. odrzucenia oferty Sopexa;
4. ewentualnie:
a. odjęcia ofercie Sopexa co najmniej 2 pkt w podkryterium Atrakcyjność wizualna i czytelność
– dot. kryterium Strategia kampanii i wstępna koncepcja kreatywna kampanii;
b. przyznania ofercie Sopexa 0 pkt w kryterium Harmonogram i media plany dla rynku
włoskiego i rumuńskiego do oceny w kryterium, opisanym w pkt 26.3 SWZ, a w przypadku
nieuwzględnienia ww. żądania – przyznania ofercie Sopexa 0 pkt w podkryterium Etapy
harmonogramu;
5. dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej.
W wyniku wniesionego odwołania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia: Euvic Media sp. z o. o. z siedzibą
w Warszawie oraz APLAN MEDIA sp. z o.o.
z siedzibą w Łodzi, Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie z dnia 16 września 2024 r. (pismo
z dnia 16 września 2024 r.) wnosił o oddalenie odwołania w całości.
Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego skutecznie przystąpił wykonawca
Sopexa S.A. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie.
Izba stwierdziła, że wykonawca
Sopexa S.A. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie
zgłosił
przystąpienie do postępowania w ustawowym terminie, wykazując interes w rozstrzygnięciu
odwołania na korzyść zamawiającego.
Przystępujący
Sopexa S.A. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie przy zgłoszeniu
przystąpienia do postępowania odwoławczego
wnosił o oddalenie odwołania w całości.
Przed otwarciem rozprawy, oświadczeniem złożonym do Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 8
października 2024 r. (pismo z dnia 9 września 2024 r.), Odwołujący cofnął odwołanie w całości
wniesione w dniu 9
września 2024 r.
W konsekwencji Izba, na podstawie art. 568 pkt 1
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych, umorzyła postępowanie odwoławcze, orzekając w formie
postanowienia na podstawie art. 553 zd. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 574 i 575 ustawy Prawo zamówień
publicznych oraz § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich
rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. 2020 r. poz.
2437), z którego wynika, że w sytuacji cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy
najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony termin rozprawy lub
posiedzenia z udziałem stron lub uczestników postępowania odwoławczego – odwołującemu
zwraca się 90% wpisu. W takim przypadku Izba orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z
rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu, w wysokości stanowiącej 90% jego
wartości.
Z uwagi na powyższe, Izba postanowiła jak w sentencji.
Przewodniczący: ……………………….......