Sygn. akt: KIO 3217/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, dnia 9 października 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodnicząca: Danuta Dziubińska
na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 9 października 2024 r. w Warszawie
w sprawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 3 września
2024 r. przez wykonawcę Medcell Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Warszawie w postępowaniu prowadzonym przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa
i Krwiolecznictwa w Krakowie
przy udziale wykonawcy Medservice Sztandar Spółka komandytowa z siedzibą w Gliwicach
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego kwoty 6 750 zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych
zero groszy)
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu od odwołania.
Na orzeczenie - w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodnicząca: ………….………………..
Sygn. akt: KIO 3217/24
U z a s a d n i e n i e
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie (dalej:
„Zamawiający”), prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z 11
września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: „ustawa Pzp”) postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego pn. Sukcesywna dostawa 40000 szt. wskaźników
napromieniowania, numer referencyjny: ZP-24/2024. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
zamieszczone 19 sierpnia 2024 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem
Zmawiający 29 sierpnia 2024 r. przekazał wykonawcom informację o wyborze
najkorzystniejszej oferty. Wykonawca Medcell Sp. z o.o. (dalej: „Odwołujący”) wniósł
odwołanie wobec tej czynności, w którym zarzucił Zamawiającemu naruszenie przepisów
ustawy Pzp:
1) art. 226 ust. 1 pkt 5 oraz art. 16 i art. 17 przez niezasadne odrzucenie oferty Odwołującego
ze względu na jej rzekomą niezgodność z warunkami zamówienia, pomimo, iż z oferty
wynika spełnienie wymagań Zamawiającego przez produkty oferowane przez
Odwołującego, zaś rzekomą niezgodność Zamawiający wywnioskował z pominięciem
rzeczywistego brzmienia warunków zamówienia,
2) art. 239 i art. 16 oraz art. 16 i 17 przez nieprawidłowe dokonanie wyboru oferty Medservice
Sztandar Sp.k. proponującej wyższą cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia, co
spowoduje, iż Zamawiający w sposób nieefektywny dokona wydatkowania publicznych
środków
ewentualnie, w przypadku nieuznania zasadności zarzutów nr 1 i 2
3) art. 255 pkt 2 w zw. z art. 226 ust. 1 pkt 5 oraz art. 239 i art. 16 oraz art. 17 przez
nieprawidłowe dokonanie wyboru oferty Medservice Sztandar Sp.k. i zaniechanie jej
odrzucenia ze względu na jej niezgodność z warunkami zamówienia, a w konsekwencji,
zaniechanie unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Pzp, gdyż
żadna oferta nie spełnia wymagania przewidzianego przez Zamawiającego.
Wskazując na powyższe zarzuty Odwołujący wniósł o:
1) unieważnienie czynności wyboru oferty Medservice Sztandar Sp.k. jako najkorzystniejszej
oraz czynności odrzucenia oferty Odwołującego,
2) powtórzenie czynności badania i oceny ofert,
3) dokonanie wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej,
ewentualnie
4) odrzucenie oferty Medservice Sztandar Sp.k.,
5) unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Pzp.
Wykonawca Medservice Sztandar Sp.k. zgłosił przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego, stając się uczestnikiem postępowania.
Przed terminem rozprawy, w piśmie złożonym do Prezesa Krajowej Izby 8 października
2024 r., Odwołujący złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania.
Zgodnie z art. 520 ustawy Pzp odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu
zamknięcia rozprawy, a cofnięte odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa
wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby.
Stosownie do art. 568 pkt 1 ustawy Pzp
w przypadku cofnięcia odwołania Izba umarza
postępowanie odwoławcze w formie postanowienia.
Mając powyższe na uwadze Izba postanowiła jak w pkt 1 sentencji.
Działając na podstawie art. 557 ustawy Pzp w związku z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. b
rozporządzenia w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego,
ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz.
437) Izba nakazała dokonanie zwrotu Odwołującemu 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
P
rzewodniczący: ….………………………..