Sygn. akt: KIO 889/22
POSTANOWIENIE
z dnia 13 kwietnia 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Anna Chudzik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 13 kwietnia 2022 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
28 marca 2022 r.
przez J. K.
prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą K. J. TAXUS,
w postępowaniu prowadzonym przez Powiat Włodawski,
orzeka:
umarza postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z
rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego
kwoty 6 750
zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych zero groszy)
stanowiącej 90% wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 wr
ześnia 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie –
w
terminie 14 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodni
czący:
Sygn. akt: KIO 889/22
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Powiat Włodawski – prowadzi w trybie podstawowym postępowanie
o udzielenie
zamówienia pn. Wykonanie uproszczonych planów urządzania lasów
i i
nwentaryzacji stanu lasów. Wartość zamówienia jest mniejsza niż progi unijne. Ogłoszenie
o
zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych 23 marca 2022 r.
pod nr 2022/BZP 00095500.
W dniu 28 marca 2022 r. J. K.
prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą K. J.
TAXUS
wniósł odwołanie wobec postanowień specyfikacji warunków zamówienia,
zarzucając Zamawiającemu naruszenie przepisów:
art. 112 ust. 1 i 2 w zw. z art. 116 oraz art. 16 ustawy Pzp,
poprzez sformułowanie
warunku
udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania przez wykonawcę min.
pracownikami, którzy będą prowadzili prace terenowe oraz opracowywali prognozy
oddziaływania na środowisko oraz dysponowaniem kierownikiem prac, który posiada
wykształcenie wyższe o kierunku leśnictwo, geodezja i kartografia, gospodarka
przestrzenna, inżynieria środowiska lub ochrona środowiska oraz co najmniej 3-letni
staż pracy przy wykonywaniu planów urządzenia lasu lub uproszczonych planów
urządzenia lasu lub średnie leśne oraz co najmniej 6-letni staż pracy przy wykonywaniu
planów urządzenia lasu lub uproszczonych planów urządzenia lasu, podczas gdy
z
uwagi na charakter prac, ich zakres, powierzchnię, termin realizacji czy wartość
przedmiotu zamówienia do wykonania tych prac nie jest konieczne zatrudnienie takiej
ilości osób, prace można wykonać samodzielnie, a zdolności wykonawcy można
określić na podstawie posiadanego przez niego doświadczenia;
art. 99 ust. 1 w zw. z art. 156 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
poprzez sformułowanie
wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia, tj. wykonania dokumentacji
urządzeniowej w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012
r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego
i wielk
ości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonania
prac urządzeniowych, podczas gdy ww. rozporządzenie nie dotyczy przedmiotu
zamówienia, gdyż określa szczegółowe wymagania niezbędne do prawidłowego
sporządzania planów urządzenia lasu, a nie uproszczonych planów urządzenia lasu,
o
których mowa w treści ogłoszenia;
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
− wykreślenia z SWZ pkt 6.1 .4. lit. b (w ogłoszeniu o zamówieniu o pkt 5.4 lit. b),
− wykreślenia z SWZ pkt 4.3. ust. 3 lit. d,
− wykreślenia z projektu umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ § 1 ust. 3 pkt 2 lit. b
W dniu 11 kwietnia 2022 r. do Prezesa
Izby wpłynęło oświadczenie Odwołującego
o
cofnięciu odwołania. Wobec powyższego postępowanie odwoławcze – zgodnie z art. 568
pkt 1 ustawy Pzp
– należało umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 557 ustawy
Pzp i
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
awie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania
oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r. poz. 2437),
nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 6.750 zł stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: