Sygn. akt: KIO 1698/22
POSTANOWIENIE
z dnia 8 lipca 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Rafał Malinowski
po rozpoznaniu na posiedzeniu
niejawnym bez udziału stron w dniu 8 lipca 2022 r. w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej dnia 27 czerwca
2022 r. przez wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Konsorcjum
UTYLIMED Sp. z o. o. oraz RAF-EKOLOGIA S
p. z o. o. z siedzibą lidera Lublinie, w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Regionalne Centrum Krwiodawstwa i
Krwiolecznictwa w Lublinie
postanawia:
1. Umo
rzyć postępowanie odwoławcze.
2. Nakaz
ać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Konsorcjum
UTYLIMED Sp. z o. o. oraz RAF-EKOLOGIA S
p. z o. o. z siedzibą lidera Lublinie
kwoty 6750
zł (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych, zero groszy)
stan
owiącej 90% uiszczonego wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i ar
t. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwo
ławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………...........................
Sygn. akt: KIO 1698/22
Uzasadnienie
Zamawia
jący – Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Lublinie, dalej jako:
„Zamawiający” – prowadzi postępowanie w trybie podstawowym o udzielenie zamówienia
publicznego na
usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych z oddziałów
terenowych oraz siedziby RCKiK w Lublinie z podziałem na 3 części. Ogłoszenie o
zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia 31 maja 2022
r. pod numerem 2022/BZP 00187460/01.
W dniu 27 czerwca 2022 r.
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Konsorcjum UTYLIMED
Sp. z o. o. oraz RAF-EKOLOGIA S
p. z o. o. z siedzibą lidera Lublinie w zakresie części III
postępowania. Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1) Art.
239 ust. 1 ustawy PZP w związku z art. 16 ustawy PZP poprzez wybór oferty
ECO-ABC Sp. z o. o. w Be
łchatowie jako najkorzystniejszej, pomimo, iż ta oferta jest
niezgodna z warunkami zamówienia określonymi w SWZ i załącznikach do niej, w
tym Załączniku nr 4 (Formularz Oferty) oraz Załączniku nr 1.3 (Opis Przedmiotu
Zamówienia) i jako taka winna podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5
ustawy PZP,
2) art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP poprzez zaniechanie odrzucenia oferty Wykonawcy
ECO-A
BC Sp. z o. o. w Bełchatowie pomimo, iż oferta tego wykonawcy jest
niezgodna z warunkami zamówienia bowiem Zamawiający w SWZ zawarł wymóg
unieszkodliwi
ania odpadów zgodnie z art. 20 ust. 1-6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012
r. o odpadach (Za
łącznik nr 4 do SWZ – formularz oferty), jak również w SWZ
przewidział wykonywanie usług będącym przedmiotem zamówienia zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
W związku z postawionymi zarzutami Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i
nakazanie Zamawi
ającemu unieważnienia czynności wyboru oferty ECO-ABC Sp. z o. o. w
Bełchatowie jako najkorzystniejszej, odrzucenia oferty ww. wykonawcy na podstawie art. 226
ust. 1 pkt 5 ustawy PZP w zw. z art. 20 ust. 2, ust. 3 pkt 2, ust. 4 i ust. 6 ustawy z dnia 14
grudnia
2012 o odpadach, powtórzenia czynności badania i oceny ofert oraz obciążenie
Zamawiającego kosztami postępowania.
Izba zważyła, co następuje:
W dniu 7 l
ipca 2022 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pismo pełnomocnika
Odwołującego, w którym oświadczył on, że „Działając w imieniu Odwołującego się, na
podstawie art.
520 ustawy PZP cofam wniesione odwołanie i proszę o zwrot uiszczonego
wpisu tytu
łem odwołania”.
Odwołujący złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania, które zostało podpisane przez osobę
umocowaną do podjęcia tej czynności, a jak stanowi art. 520 ustawy PZP Odwołujący może
cofn
ąć odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy (ust. 1). Cofnięte odwołanie nie wywołuje
skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby (ust. 2).
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba uznała, że zachodzą podstawy do umorzenia
postępowania odwoławczego w oparciu o art. 568 pkt 1 ustawy PZP, w myśl którego Izba
umarza p
ostępowanie odwoławcze, w formie postanowienia, w przypadku cofnięcia
odwołania.
O
kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i art. 575
ustawy PZP w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego,
ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r.
poz. 2437),
nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ………...........................