Sygn. akt: KIO 813/21
POSTANOWIENIE
z dnia 2 czerwca 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Ewa Sikorska
po rozpoznaniu w dniu 2 czerwca 2021 roku w Warszawie, na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron i uczestników postępowania odwoławczego, odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 15 marca 2021 roku przez wykonawcę STAPRO
POLAND Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Tyńcu Małym w postępowaniu
prowadzonym przez Samodzielny Publiczn
y Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki
Szpital Specjalistyczny Nr 3 w Rybniku
przy udziale wykonawców:
A.
Asseco Poland Spółka Akcyjna w Rzeszowie,
B.
Comarch Healthcare Spółka Akcyjna w Krakowie,
zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego
postanawia
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku bankowego na rzecz
STAPRO POLAND Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Tyńcu Małym kwoty
00 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.), na niniejsze postanowienie - w
terminie
14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………….……………
Sygn. akt KIO 813/21
Uzasadnienie
Zamawiający – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital
Specjalistyczny Nr 3 w Rybniku
– działając na podstawie przepisów ustawy dnia 11 września
2019 r.
– Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.), zwanej dalej
„ustawą P.z.p.”, prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego
przedmiotem jest dostawa oprogramowania Serwera Komunikacyjnego eCareMed (OSK) dla
części wspólnej projektu ECAREMED
W dniu 15 marca 2020 roku wykonawca
STAPRO POLAND Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością w Tyńcu Małym (dalej: odwołujący) wniósł odwołanie wobec treści
ogłoszenia o zamówieniu (dalej również: „ogłoszenie o zamówieniu") oraz specyfikacji
istotnych warunków zamówienia (dalej zwanej: „s.i.w.z.”) opublikowanej na stronie
internetowej z
amawiającego w dniu 3 marca 2021 r.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie:
I
. art. 99 ust. 1 i ust. 4 w związku z art. 16 P.z.p. poprzez zaniechanie sporządzenia
opisu przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny, wyczerpujący i konkurencyjny, za
pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniający wszystkie
wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, w tym w
szczególności w zakresie ceny tj:
a)
brak podania wszystkich danych i inf
ormacji niezbędnych do ustalenia zakresu
przedmiotu zamówienia oraz prawidłowego sporządzenia oferty uwzględniającej wszystkie
elementy zamówienia,
b)
posługiwanie się pojęciami niedookreślonymi, do których zamawiający nie
wskazał jakichkolwiek definicji;
c)
narzucenie wykonawcy realizacji
obowiązków, których wykonawca nie jest w
stanie wy
konać bez współpracy ze strony zamawiającego oraz zagwarantowania przez
z
amawiającego współpracy podmiotów trzecich;
d)
wymaganie
dokonania
integracji
z
systemami
posiadanymi
przez
Zamawiających, przy jednoczesnym braku zapewnienia Wykonawcy dostępu do interfejsu
integracyjnego od producenta danego systemu oraz zapewnienia Wykonawcy współpracy z
producentem danego systemu;
II. art. 239 ust. 1 oraz art. 240 ust. 1-2 P.z.p. p
oprzez określenie w treści s.i.w.z.
je
dynie samych kryteriów, jakimi zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty
najkorzystniejszej w zakresie
spełnienia funkcjonalności systemu, przy jednoczesnym braku
opisania tych kryteriów w sposób dostateczny oraz braku opisania sposobu oceny ofert w
oparciu o wskazane kryteria, a w konsekwencji zapewnienia z
amawiającemu
nieograniczonej swobody (dowolności) wyboru oferty najkorzystniejszej, w oderwaniu od
jakichkolwiek obiektywnych i weryfikowalnych przesłanek;
III. art. 96 ust. 1-2 P.z.p.
poprzez określić kryterium aspektu społecznego, w taki
sposób, że osoby niepełnosprawne mają być zatrudnione przez wykonawcę już w dacie
składania oferty, choć nie jest to uzasadnione jakimikolwiek obiektywnymi i uzasadnionymi
okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego.
W odpowiedzi
na odwołanie z dnia 7 kwietnia 2021 roku zamawiający uwzględnił
częściowo zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Odwołujący w piśmie procesowym z dnia 24 maja 2021 roku, doręczonym Prezesowi
Kra
jowej Izby Odwoławczej w dniu 25 maja 2021 roku, cofnął odwołanie w całości.
Do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden inny wykonawca.
Izba zważyła, co następuje:
Zgodnie z art. 568 pkt 1 ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.), I
zba umarza postępowania odwoławcze, w
fo
rmie postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.
Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych
rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu
pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r., poz. 2437).
……………….……..........