KIO 733/21 POSTANOWIENIE dnia 22 kwietnia 2021 roku

Stan prawny na dzień: 22.07.2021

Sygn. akt: KIO 733/21 

POSTANOWIENIE 

z dnia 22 kwietnia 2021 roku 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Magdalena Rams 

Członkowie:   

Anna Kuszel 

– Kowalczyk  

Ewa Sikorska  

Protokolant:   

Aldona Karpińska  

po  rozpoznaniu  na  posied

zeniu  z  udziałem  stron  w  dniu  22  kwietnia  2021  r.  w Warszawie 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  8  marca  2021  r. 

przez 

wykonawcę Intertrading Systems Technology Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, 

postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Bank Gospodarstwa Krajowego, 

postanawia: 

1.  um

orzyć postępowanie odwoławcze; 

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy  Intertrading  Systems  T

echnology  Sp.  z  o.o.,  z  siedzibą  w  Warszawie, 

kwoty  13  500 

zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy) 

stanowiącej 90% uiszczonego wpisu od odwołania. 

Stosownie  do  art. 

579  ust.  1  i  580  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo 

zamówień  publicznych  (Dz.  U.  z  2019  r.  poz.  2019  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  - 

terminie 14  dni  od  dnia jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący:      ……………………………….……… 

Członkowie:   

……………………………………….

………………………………………. 


Sygn. akt: KIO 733/21 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  Bank  Gospodarstwa  Krajowego  (dalej  jako  „Zamawiający”)  prowadzi 

postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Rozbudowa środowiska VMWare o 

Wirtualne desktopy VDV”.  

Ogłoszenie  o zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii  Europejskiej 

z dnia  26  lutego  2021  r.  pod  numerem  2021/S  040-097694.  Do  ww. 

postępowania 

udzielenie zamówienia zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - 

Prawo  zam

ówień    publicznych  (Dz.  U.  z  2019  r.,  poz.  2019  ze  zm.,  dalej  jako  „ustawa 

nPzp

”). Wartość szacunkowa zamówienia przekracza progi unijne, o których mowa w art. 3 

ust. 1 ustawy nPzp.  

W dniu 8 marca 2021 r. wykonawca Intertrading Systems Technology Sp. z o.o., z siedziba 

w  Warszawie 

(dalej  jako  „Odwołujący”)  wniósł  odwołanie  zarzucając  Zamawiającemu 

naruszenie art. 99 ust. 4 

– 6 ustawy nPzp poprzez sformułowanie wymagań przedmiotowych 

dla  przedmiotu  zamówienia  naruszających  uczciwą  konkurencję  w  postaci  ograniczenia 

możliwego  do  zaoferowania  oprogramowania  do  oprogramowania  VMware  poprzez 

sformułowanie 

pozornych 

kryteriów 

równoważności, 

które 

spełnia 

wyłącznie 

oprogramowanie VMware. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  oraz  nakazanie  Zamawiającemu  uchylenia 

niżej powołanych wymagań OPZ w sekcji „Oprogramowanie równoważne”: 

„Konfiguracja i zarządzanie dostępem do sesji użytkowników i aplikacji terminalowych 

musi  być  realizowana  z  poziomu  pojedynczej  konsoli  zarządzającej  dostępnej  w 

przeglądarce (minimum: Microsoft Edge, Chrome lub Firefox)”; 

„Zaoferowane  oprogramowanie  musi  posiadać  możliwość  alokacji  dla  wirtualnych 

stacji  roboczych  większej  ilości  pamięci  RAM  niż  fizycznie  dostępnej  na  serwerze  i  musi 

posiadać możliwość skonfigurowania wirtualnych stacji roboczych posiadających do 254 GB 

pamięci RAM”; 

„Zaoferowane oprogramowanie musi posiadać rolę firewalla instalowanego w ramach 

jądra  wirtualizatora  zarządzane  przez  narzędzie  graficzne  służące  do  zarządzania  warstwą 

wirtualną  serwerów  z  możliwością  tworzenie  polityk  bezpieczeństwa  w  warstwach  2-4 

modelu  OSI  oraz  powinno  umożliwiać  natywną  integrację  z  produktami  firm  trzecich 

oferującymi rozwiązania typu Next Generation Firewall warstwy 7." 


„Oferowane  oprogramowanie  musi  zapewnić  funkcjonalność  wirtualnego  routera 

wspierającego protokoły OSPF i BGP"; 

„Rozwiązanie  musi  umożliwiać  funkcję  translacji  adresów  IP  zarówno  dla  ruchu 

wychodzącego ze środowiska wirtualnego (SNAT) jak i przychodzącego (DNAT)"; 

„Zaoferowane  oprogramowanie  musi  zabezpieczać  środowisko  wirtualne  przed 

nieautoryzowaną zmianą adresu IP wirtualnej maszyny, poprzez zablokowanie ruchu z i do 

wirtualnej maszyny po zmianie jej adresu IP"; 

Nakazanie  Zamawiającemu  uchylenia  niżej  powołanych  wymagań  OPZ  w  sekcji 

„Oprogramowanie  równoważne",  względnie  uchylenie  względem  poniższych  wymagań 

towarzyszącego  wymagania  w  treści:  „Oprogramowanie  serwerów  (ang.  hypervisor),  na 

którym  będą  uruchamiane  maszyny  wirtualne  użytkowników,  musi  pochodzić  od  tego 

samego producenta co oprogramowanie do wirtualizacji samy

ch stacji roboczych i aplikacji”; 

a) 

z

aoferowane  oprogramowanie  musi  również  zapewniać  możliwość 

uruchamiania  aplikacji  niezgodnych  z  daną  wersją  systemu  operacyjnego  -  np.  możliwość 

uruchomienia  aplikacji  na  systemie  Windows  10  a  działającej  natywnie  tylko  w  systemie 

Microsoft Windows 7; 

b) 

„Dostarczone  rozwiązanie  musi  posiadać  możliwość  kreowania  segmentów 

sieci  przy  użyciu  technologii  VXLAN  z  możliwością  łączenia  (bridging)  środowiska 

zwirtualizowanego 

opartego 

technologię 

VXLAN 

oraz 

niezwirtualizowanego 

zdefiniowanego za pomocą technologii VLAN-ów"; 

c) 

„Zaoferowane  oprogramowanie  musi  oferować  funkcjonalność  typu  Jdentity 

Firewall z możliwością integracji z Active Directory umożliwiające obsługę sesji użytkowników 

na pulpitach wirtualnych (VDI) oraz serwerach aplikacji (RDSH) współdzielących pojedynczy 

adres IP"

’ 

Nakazanie  zamawiającemu  sprecyzowania  wymagania  „Dostarczone  rozwiązanie 

musi  się  integrować  z  Tufin  SecureChange/SecureTrack.  "poprzez  określenie  zakresu 

integracji 

Izba ustaliła, iż w dniu 22 kwietnia  2021 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło 

oświadczenie Odwołującego o wycofaniu odwołania, podpisane przez osobę umocowaną do 

reprezentacji zgodnie z dokumentami 

załączonymi do odwołania.  

Zgodnie  z 

art.  520  ustawy  nPzp  Odwołujący  może  cofnąć  odwołanie  do  czasu  zamknięcia 

rozprawy (ust. 1). Cofnięte odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z 


wniesienie  odwołania  do  Izby  (ust.  2).  Biorąc  pod  uwagę  powyższe,  Izba  uznała,  że 

zachodzą podstawy  do  umorzenia postępowania  odwoławczego  w  oparciu  o  art.  568 pkt  1 

ustawy  nPzp,  w  myśl  którego  Izba  umarza  postępowanie  odwoławcze,  w  formie 

postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.  

O  koszt

ach  postępowania  odwoławczego  Izba  orzekła  na  podstawie  art.  557  i  art.  575 

ustawy  nPzp 

w  zw.  z    §  9  ust.  1  pkt  3  lit.  a)  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  w 

sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz 

wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 

r.  poz.  2437),  nakaz

ując  dokonanie  na  rzecz  Odwołującego  zwrotu  z  rachunku  Urzędu 

Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.  

Przewodniczący:      ……………………………….……… 

Członkowie:   

………………………………………. 

……………………………………….