KIO 432/21 POSTANOWIENIE dnia 26 lutego 2021 roku

Stan prawny na dzień: 05.05.2021

Sygn. akt: KIO 432/21 

POSTANOWIENIE 

z dnia 26 lutego 2021 roku 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie: 

Przewodniczący: Ewa Sikorska 

Protokolant:         Piotr Kur 

po  rozpoznaniu  w  dniu  26  lutego  2021  roku  w  Warszawie,  na  posiedzeniu  niejawnym  bez 

udziału  stron,  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  9 

lutego  2021  roku  przez  wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia: 

Luxury Medical Care Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa 

w  Warsz

awie,  LMC  Trans  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  w  Warszawie  

postępowaniu prowadzonym przez Szpital Wolski im. dr Anny Gostyńskiej Samodzielny 

Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Warszawie 

postanawia  

1. umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakaz

ać  Urzędowi  Zamówień  Publicznych  zwrot  z  rachunku  bankowego  na  rzecz 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  Luxury  Medical  Care 

Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  Spółka  komandytowa  w  Warszawie,  LMC 

Trans  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  w  Warszawie  kwoty  7 500  zł  00  gr 

(słownie:  siedem  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej  równowartość 

uiszczonego wpisu. 


Stosownie  do  art.  579  ust.  1  i  580  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia 

11  września  2019  r.  Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - 

w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia  - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący: 

……………… 


Sygn. akt KIO 60/21 

Uzasadnienie 

Zamawiający – Szpital Wolski im. dr Anny Gostyńskiej Samodzielny Publiczny Zakład 

Opieki Zdrowotnej w Warszawie 

– działając na podstawie przepisów ustawy dnia 29 stycznia 

2004  r. 

–  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.  U.  z  2019  r.,  poz.  1843  ze  zm.),  prowadzi 

postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego,  którego  przedmiotem  jest  usługa 

transportu sanitarnego pacjentów Szpitala Wolskiego z podziałem na zadania. 

W  dniu  9  lutego  2021  roku  wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  o  udzielenie 

zamówienia:  Luxury  Medical  Care  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  Spółka 

komandytowa  w  Warszawie,  LMC  Trans  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  w 

Warszawie 

wnieśli odwołanie od czynności polegającej na: 

a)  wyborze  jako  najkorzystniej

szej  oferty  w  zakresie  zadania  nr  1  postępowania  złożonej 

przez wykonawcę Luktrans Sp. z o.o. i zaniechaniu jej odrzucenia jako oferty, której treść 

jest niezgodna z warunkami zamówienia w zadaniu nr 1 postępowania, 

b) 

zaniechaniu wyboru oferty odwołującego jako najkorzystniejszej w zakresie zadania nr 1 

postępowania. 

W odpowiedzi na odwołanie z dnia 24 lutego 2021 roku zamawiający oświadczył, że 

uwzględnia zarzuty przedstawione w odwołaniu.   

Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego nie zgłosił przystąpienia 

żaden wykonawca. 

Izba zważyła, co następuje: 

Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające 

ustawę  -  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.U.  z  2019  poz.  2020)  do  postępowań 

odwoławczych, o których mowa w uchylanej ustawie, wszczętych po dniu 31 grudnia 2020 r., 

dotyczących  postępowań  o  udzielenie  zamówienia  wszczętych  przed  dniem  1  stycznia 

2021r. stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych 

(Dz.U. z 2019r., poz. 2019). Z uwa

gi na powyższe, Izba wydając postanowienie o umorzeniu 

postępowania  odwoławczego,  wszczętego    na  skutek  odwołania  wniesionego  w  dniu  4 

stycznia 2021r., zastosowała przepisy ustawy z  dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień 

publicznych (dalej nPzp). 

Biorąc  pod  uwagę  powyższe  ustalenia,  Izba  stwierdziła,  że  wobec  uwzględnienia 


przez  z

amawiającego  w  całości  zarzutów  podniesionych  w  odwołaniu  i  braku  zgłoszenia 

przystąpień postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 522 ust. 1 nPzp.  

Zgodnie z art. 522 ust. 1 in fine nPzp

, w przypadku uwzględnienia przez zamawiającego w 

całości  zarzutów  przedstawionych  w  odwołaniu,  zamawiający  wykonuje,  powtarza  lub 

unieważnia  czynności  w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  zgodnie  z  żądaniem 

zawartym w odwołaniu.  

Wobec powyższego, postanowiono jak w sentencji.  

Orzekając  o  kosztach  postępowania  Izba  wzięła  pod  uwagę  treść  §  9  ust.  1  pkt  2a 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  30  grudnia  2020  r.  w  sprawie  wysokości 

szczegółowych  rodzajów  kosztów    postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz 

wysokości  i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. 2020r., poz. 2437), z którego 

wynika,  że  jeżeli  zamawiający  uwzględnił  w  całości  zarzuty  przedstawione  w  odwołaniu 

przed  otwarciem  rozprawy,  a 

do  postępowania  odwoławczego  nie  przystąpił  żaden 

wykonawca  po  stronie  zamawiającego,  Izba  orzeka  o  dokonaniu  zwrotu  odwołującemu  z 

rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.  

                                                                    Pr

zewodniczący      …….……………..