KIO 353/21 POSTANOWIENIE dnia 18 lutego 2021 r.

Stan prawny na dzień: 23.04.2021

Sygn. akt KIO 353/21 

POSTANOWIENIE 

 z dnia 18 lutego 2021 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:   Przewodniczący: Piotr Kozłowski 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu 

niejawnym  bez  udziału  stron  i  uczestników  postępowania 

odwoławczego 18 lutego 2021 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej 

Izby Odwoławczej 2 lutego 2021 r.  

przez wykonawc

ę: Medinet Systemy Informatyczne sp. z o.o. z siedzibą w Opolu 

postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  pn.  Opracowanie  dokumentacji 

projektowej 

dla 

zadania: 

Przebudowa  drogi  powiatowej  4116S  ul.  Legionów 

w   Czechowicach-

Dziedzicach  na  odcinku  od  Ronda  Żołnierzy  do  ul.  Lipowskiej  –  etap  II” 

(nr  

postępowania ZDP.272.3.17.2020) 

prowadzonym  przez 

zamawiającego:  Samodzielny  Zespół  Publicznych  Zakładów 

Lecznictwa Otwartego Warszawa-

Mokotów z siedzibą w Warszawie 

przy  udziale  wykonawcy: 

Atende  Medica  sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Warszawie  – 

zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego 

orzeka: 

Odrzuca odwołanie. 

Kosztami  postępowania  obciąża  Odwołującego  i  zalicza  w    poczet  kosztów 

postępowania  odwoławczego  kwotę  7500  zł  00  gr  (słownie:  siedem  tysięcy  pięćset 

złotych zero groszy) uiszczoną przez niego tytułem wpisu od odwołania. 

Stosownie  do  art.  579  i  580  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  –  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  poz.  2019  ze  zm.)  w  zw. 

z  art.  92  ust.  2  ustawy  z  dnia  11  września 

r. Przepisy  wprowadzające ustawę ‒ Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2020 

ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie 

–  w  terminie  14  dni  od  dnia  jego  doręczenia  – 

przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  do  Sądu 

Okręgowego w Warszawie. 


Sygn. akt KIO 353/21 

U z a s a d n i e n i e 

Samodzielny  Zespół  Publicznych  Zakładów  Lecznictwa  Otwartego  Warszawa-

Mokotów  z  siedzibą  w  Warszawie  {dalej:  „Zamawiający”}  prowadzi  na  podstawie  ustawy 

z dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2019  poz.  1843 

ze zm.)  {

dalej:  „ustawa  pzp”  lub  „pzp”)  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie 

o u

dzielenie  zamówienia  publicznego  na  usługi  pn.  Świadczenie  usługi  opieki  serwisowej 

oprogramowania systemu MEDICOM przez okres 24 miesięcy lub dostarczenie rozwiązania 

równoważnego  tj.  dostawa  i  wdrożenie  nowego  Zintegrowanego  Systemu  Informatycznego 

wraz  ze  świadczeniem  usługi  opieki  serwisowej  oprogramowania  przez  okres  24  miesięcy 

(nr 

postępowania  SZP.26.1.26.2020).  Ogłoszenie  o  przedmiotowym  zamówieniu  7  grudnia 

2020  r.  zostało  zamieszczone  w  Biuletynie  Zamówień  Publicznych  pod  nr  763242-N-2020. 

Wartość  przedmiotowego  zamówienia  jest  niższa  niż  kwoty  określone  w  przepisach 

wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp. 

2 lutego 2021 r. 

Medinet Systemy Informatyczne sp. z o.o. z siedzibą w Opolu {dalej: 

„Medinet”  lub  „Odwołujący”}  wniósł  w  formie  elektronicznej  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  odwołanie  od  niezgodnych  z  przepisami  ustawy  pzp  czynności 

Zamawiającego, które miały polegać na: 

1.  N

ieprawidłowym  uznaniu,  że  przedstawione  przez  Atende  Medica  sp.  z  o.o.  {dalej 

„Atende”  lub  „Przystępujący”}  w  wyjaśnieniach  z  21  grudnia  2020  r.  odnośnie  rażąco 

niskiej ceny informacje 

stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 

ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2020 

r. poz. 1913) {dalej

: „uznk”}. 

2.  Zaniechaniu  ujawnienia  informacji  zawartych  w 

powyżej  wskazanym  piśmie  z  uwagi 

na 

błędne ich zakwalifikowanie jako tajemnica przedsiębiorstwa. 

Zaniechaniu  odrzucenia  oferty  Atende  z  uwagi  na  to,  że:  po  pierwsze  –  zawiera  ona 

rażąco  niską  cenę  w  stosunku  do  przedmiotu  zamówienia,  po  drugie  –  Atende  nie 

złożyło  w  odpowiedzi  na  wezwanie  Zamawiającego  rzetelnych  i  popartych  dowodami 

wyja

śnień w przedmiocie ceny oferty, po trzecie – ocena złożonych wyjaśnień powinna 

doprowadzić Zamawiającego do wniosku, że potwierdzają one rażąco niską cenę oferty 

Atende. 

Medinet  zarzucił  Zamawiającemu  następujące  naruszenia  przepisów  ustawy  pzp 

{jeżeli poniżej nie wskazano na inne akty prawne}: 

1.  Art. 8 ust. 1 i 3  zw. z art. 11 ust. 2 uznk 

– przez nieprawidłowe uznanie, że informacje 

zawarte  w  piśmie  z  21  grudnia  2020  r.  stanowiącym  odpowiedź  Atende  na  wezwanie 


Sygn. akt KIO 353/21 

do 

wyjaśnienia  rażąco  niskiej  ceny,  stanowią  tajemnicę  przedsiębiorstwa,  podczas  gdy 

Atende 

nie  wykazało  (nie  udowodniło),  że  w  odniesieniu  do  zastrzeżonych  informacji 

zachodzą  przesłanki  uzasadniające  ograniczenie  w  stosunku  do  nich  zasady  jawności 

postępowania  o  udzielenie  zamówienia  publicznego,  a  ponadto  pismo  zawierające 

zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa zostało przedstawione 

Zamawiającemu dopiero 22 grudnia 2020 r. 

2.  Art. 89 ust. 1 pkt 4 

– przez zaniechanie odrzucenia oferty Atende w sytuacji, gdy zawiera 

ona rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 

3.  Art. 90 ust. 3 

– przez zaniechanie odrzucenia oferty Atende, które nie złożyło wyjaśnień 

rażąco  niskiej  ceny  w  wymaganym  przez  Zamawiającego  zakresie,  wyrażające  się 

szczególności  zaniechaniem  przedstawienia  wyliczenia  wszystkich  kosztów 

składających się na realizację zamówienia oraz poparcia takiego wyliczenia dowodami. 

4.  Art.  90  ust.  3 

–  przez  zaniechanie  odrzucenia  oferty  Atende  w  sytuacji,  gdy  dokonana 

przez  Zamawiającego  ocena  złożonych  wyjaśnień  rażąco  niskiej  ceny  powinna 

doprowadzić go do wniosku, że potwierdzają one istnienie rażąco niskiej ceny w ofercie 

Atende. 

5.  Art. 7 ust. 1 

– przez zaniechanie przeprowadzenia postępowania w zgodzie z zasadami 

uczciwej 

kon

kurencji  i  równego  traktowania  wykonawców,  wyrażające  się 

szczególności  wyborem  oferty,  która  nie  została  przez  Zamawiającego  właściwie 

zbadana,  zarówno  pod  kątem  zasadności  objęcia  określonych  informacji  tajemnicą 

przedsiębiorstwa, jak również rzetelności przedstawionych kalkulacji ceny oferty. 

W ramach wykazania dochowania terminu na wniesienie odwołania Medinet powołał 

się na to, że powziął wiedzę o złożeniu przez Atende wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej 

ceny 

oferty  oraz  o  ich  zastrzeżeniu  jako  tajemnicy  przedsiębiorstwa  z  przesłanej  mu  26 

stycznia  2021  r.  odpowiedzi  Zamawiającego  na  poprzednie  odwołanie  (datowanej  na  25 

stycznia 2021 r.) w sprawie o sygn. akt KIO 59/21. 

Izba ustaliła następujące okoliczności jako istotne dla sprawy: 

Zarówno obecnie, jak i poprzednie odwołanie Medinetu zostały wniesione w związku 

z wyborem przez Zamawiającego 30 grudnia 2020 r. jako najkorzystniejszej oferty złożonej 

przez Atende. 

W  tym  samym  dniu  Medinet  zwrócił  się  do  Zamawiającego,  wskazując  że  działa 

na 

podstawie  §  4  rozporządzenia  Ministra  Rozwoju  z  dnia  26  lipca  2016  r.  w  sprawie 

protokołu postępowania o udzielenie  zamówienia  publicznego (Dz.  U.  z  2016  r.  poz.  1128) 

wnioskiem o udostępnienie oferty Atende drogą elektroniczną, co też Zamawiający uczynił. 


Sygn. akt KIO 353/21 

W  poprzednim  odwołaniu,  wniesionym  4  stycznia  2021  r.,  Medinet  zarzucił 

Zamawiającemu następujące naruszenia przepisów ustawy pzp {jeżeli poniżej nie wskazano 

na inne akty prawne}: 

1.  Art. 91 ust. 1 

– przez wybór jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez Atende. 

2.  Art.  8  ust.  1  i  3 

–  przez  nieprawidłowe  uznanie,  że  przedstawione  przez  Atende 

wykazie  osób  skierowanych  do  realizacji  zamówienia  i  uzasadnieniu  zastrzeżenia 

informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, o której mowa w art. 11 ust. 2 ustawy 

zwalczaniu nieuczciwej konkurencji {dalej: „uznk”}, podczas gdy Atende nie wykazało, 

że  w  odniesieniu  do  zastrzeżonych  informacji  zachodzą  przesłanki  uzasadniające 

ograniczenie  w 

stosunku  do  nich  zasady  jawności  postępowania  o  udzielenie 

zamówienia publicznego. 

3.  Art. 90 ust. 1 

– przez zaniechanie wezwania Atende do złożenia wyjaśnień dotyczących 

rażąco  niskiej  ceny  oferty  w  zakresie  dostawy  i  wdrożenia  ZSI  w  sytuacji,  gdy  – 

zważywszy na cenę określoną za ten element i wymagania Zamawiającego wynikające 

z załącznika nr 3 do SIWZ pn. „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia rozwiązania 

równoważnego...”  {dalej:  „SOPZ"}  –  Zamawiający  działając  z  należytą  starannością 

powinien  był  powziąć  wątpliwości  co  do  możliwości  zrealizowania  tego  elementu 

zamówienia zgodnie z tymi wymaganiami. 

4.  Art.  87  ust.  1 

–  przez  zaniechanie  wezwania  Atende  do  wyjaśnienia  treści  oferty 

w zakresie 

nazwy 

wersji 

oferowanego 

oprogramowania 

bazodanowego 

oraz 

oprogramowania systemowego niezbędnego do uruchomienia ZSI w sytuacji, gdy – 

zważywszy na podaną cenę za dostawę i wdrożenie całego ZSI (którego elementem są 

wskazane  p

owyżej  rodzaje  oprogramowania)  –  Zamawiający  nie  był  w  stanie  ocenić, 

czy zaoferowany  przez  Atende 

system  spełnia  wymagania  szczegółowo  opisane 

w SOPZ. 

5.  Art.  24  ust.  1  pkt  16  w  zw.  z  art.  24  ust.  1  pkt  12 

–  przez  zaniechanie  wykluczenia 

Atende, które w wyniku rażącego niedbalstwa wprowadziło Zamawiającego w błąd przy 

przedstawieniu  informacji,  że  spełnia  warunek  udziału  w  postępowaniu  w  zakresie 

zdolności technicznej i zawodowej, o którym mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 2.3.1. SIWZ, 

w  odniesieniu  do  wynikającego  z  niego  wymagania,  aby  systemy  ZSI,  dla  których 

w

ykonawca  świadczył  usługi  asysty  technicznej  (usługi  wsparcia  technicznego), 

obejmowały grupę minimum 300 użytkowników każdy. 

6.  Art.  24  ust.  1  pkt  17  w  zw.  z  art.  24  ust.  1  pkt  12 

–  przez  zaniechanie  wykluczenia 

Atende,  które  w  wyniku  co  najmniej  lekkomyślności  przedstawiło  informacje 

wprowadzające  Zamawiającego  w  błąd,  mogące  mieć  istotny  wpływ  na  decyzje 

pod

ejmowane przez  Zamawiającego w  postępowaniu,  a dotyczące  spełniania  warunku 


Sygn. akt KIO 353/21 

udziału  w  postępowaniu,  o  którym  mowa  w  rozdziale  V  ust.  1  pkt  2.3.1.  SIWZ, 

odniesieniu  do  wynikającego  z  niego  wymagania,  aby  systemy  ZSI,  dla  których 

Wykonawc

a  świadczył  usługi  asysty  technicznej  (usługi  wsparcia  technicznego), 

obejmowały grupę minimum 300 użytkowników każdy. 

7.  Art.  26  ust.  3  w  zw.  z  art.  24  ust.  1  pkt  12 

–  przez  zaniechanie  wezwania  Atende 

do uzup

ełnienia,  względnie  wyjaśnienia  dokumentów  potwierdzających  spełnianie 

warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 2.3.1. SIWZ 

(wykazu  usług  i  referencji)  w  sytuacji,  gdy  ze  złożonego  w  odpowiedzi  na  wezwanie 

z art.  26  ust.  2  wykazu 

i  załączonych  do  niego  referencji  nie  wynika,  aby  Atende 

wykonało  bądź  wykonywało  co  najmniej  dwie  usługi  u  dwóch  różnych  podmiotów 

zamawiających),  których  przedmiotem  było  świadczenie  asysty  technicznej  (usługi 

wsparcia  technicznego)  dla 

systemów  ZSI  obejmujących  grupę  minimum  300 

użytkowników każdy, przez minimum dwa kolejne lata u jednego zamawiającego. 

8.  Art.  26  ust.  3  w  zw.  z  art.  24  ust.  1  pkt  12 

–  przez  zaniechanie  wezwania  Atende 

do uzupe

łnienia,  względnie  wyjaśnienia  dokumentu  potwierdzającego  spełnianie 

warunku 

udziału  w  postępowaniu,  o  którym  mowa  w  rozdziale  V  ust.  1  pkt  2.3.2.  lit.  b 

ti

ret  pierwsze  SIWZ  (wykazu  osób)  w  sytuacji,  gdy  ze  złożonego  w  odpowiedzi 

na wezwanie  z  art.  26  ust.  2 

wykazu  oraz  z  przesłanego  następnie  oświadczenia 

z 29  grudnia 2019 r. nie wynika, jakiego rodzaju certyf

ikatem zarządzania projektami IT 

dysponuje osoba wskazana na stanowisko kierownika projektu. 

9.  Art. 7 ust. 1 

– przez zaniechanie przeprowadzenia postępowania w zgodzie z zasadami 

uczciwej  konkurencji  i  równego  traktowania  wykonawców,  wyrażające  się 

w szczeg

ólności  wyborem  oferty  przy  braku  weryfikacji  jej  zgodności  z  SIWZ,  zawartej 

w niej ceny czy 

spełniania warunków udziału w postępowaniu. 

Podstawą  faktyczną  zarzutów  odwołania  były  okoliczności,  o  których  Medinet 

dowiedział  się  dzięki  udostępnionym  na  jego  wniosek  przez  Zamawiającego  dokumentom 

oferty Atende. 

Do postępowania odwoławczego prowadzonego pod sygn. akt KIO 59/21 skutecznie 

przystąpiło  po  stronie  Zamawiającego  Atende,  wnosząc  o  oddalenie  odwołania  jako 

bezzasadnego. 

W  szczególności  w  zgłoszeniu  przystąpienia  z  8  stycznia  2020  r.  Atende  zwróciło 

uwagę,  że  całkowicie  niezasadny  jest  również  zarzut,  jakoby  Zamawiający  zaniechał 

wezwania  Przystępującego  do  udzielenia  wyjaśnień  w  zakresie  zaoferowanej  ceny.  Wręcz 

przeciwnie,  pismem  z  21.12.2020  r.  Zamawi

ający  zwrócił  się  do  Atende,  aby  złożyło 

wyjaśnienia  dotyczące  wyliczenia  ceny  do  23.12.2020  r.  Pismem  z  21.12.2020  r.  Atende 

złożyło  obszerne  wyjaśnienia  (poparte  dołączonymi  dowodami),  w  których  szczegółowo 


Sygn. akt KIO 353/21 

wyjaśniło wysokość i sposób wyliczenia poszczególnych składników ceny ofertowej. Z uwagi 

na  to,  że  zawarte  w  tych  wyjaśnieniach  informacje  mają  dla  Atende  charakter  tajemnicy 

przedsiębiorstwa,  wraz  z  wyjaśnieniami  złożone  zostało  zastrzeżenie  ich  treści  jako 

tajemnicy przedsiębiorstwa wraz z uzasadnieniem. 

Mednitet  jako  strona  postępowania  odwoławczego  otrzymał  drogą  elektroniczną 

kopię powyższego zgłoszenia Atende, co potwierdził w mailu z 8 stycznia 2021 r. 

Wyrokiem  z  4  lutego  2021  r.  Izba  w  sprawie  o  sygn.  akt  KIO  59/21  umorzyła 

postępowanie  odwoławcze  w  części  dotyczącej  zarzutów  wskazanych  w  pkt  3.,  4.  i  6. 

petitum  odwołania  tj.  zarzutów  naruszenia  art.  90  ust.  1,  art.  87  ust.  1  oraz  art.  26  ust.  3 

w zw.  z  art.  24  ust.  1  pkt  12  ustawy  pzp,  z  uwagi  na  i

ch  cofnięcie  przez  odwołującego, 

a w 

pozostałym zakresie oddaliła odwołanie. 

Reasumując, Izba ustaliła, że Medinet po wyborze 30 grudnia 2020 r. oferty Atende 

jako  najkorzystniejszej  zaniechał  ustalenia,  czy  oferta  ta  była  badana  w  aspekcie  rażąco 

niskiej  ceny,  a  także,  czy  złożone  w  tym  zakresie  wyjaśnienia  są  jawne.  W  konsekwencji 

odwołaniu  wniesionym  4  stycznia  2021  r.  Medinet  podniósł  bezprzedmiotowy,  bo  oparty 

na 

kontrfaktycznych  założeniach,  zarzut  dotyczący  zaniechania  wezwania  Atende 

do 

wyjaśnienia ceny oferty, która wydaje się być rażąco niska. Z kolei zarzutem dotyczącym 

zaniechania  odtajnienia  dokumentów,  jako  nieprawidłowo  objętych  przez  Atende  tajemnicą 

przedsiębiorstwa, Medinet nie objął wyjaśnień, które Atende złożyło jeszcze przed wyborem 

jego oferty jako najkorzystniejszej. Następnie, pomimo powzięcia 8 stycznia 2021 r. wiedzy 

tym, że oferta Atende była badana co do tego, czy zawiera rażąco niską cenę, a złożone 

tym  zakresie  wyjaśnienia  zostały  zastrzeżone  jako  tajemnica  przedsiębiorstwa,  dopiero 

po 

otrzymaniu  odpowiedzi  na  odwołanie  26  stycznia  2021  r.  wycofał  powyższe  zarzuty, 

co 

spowodowało  umorzenie  w  tym  zakresie  postępowania  odwoławczego  w  poprzedniej 

sprawie, którą poza tym Medinet przegrał. 

Co najistotniejsze, Medient przez własne zaniechania nie powziął informacji o tym, że 

A

tende  składało  na  wezwanie  Zamawiającego  wyjaśnienia  dotyczące  ceny  oferty,  które 

zastrzegło jako tajemnica przedsiębiorstwa, a następnie powziął o tym informację 8 stycznia 

2021 r., a nie jak wskazał w odwołaniu 26 stycznia 2021 r. 

Wobec  ustalenia  na  pod

stawie  treści  odwołania  w  tej  sprawie  oraz  akt  sprawy 

odwoławczej  prowadzonej  pod  sygn.  akt  KIO  59/21  powyższych  okoliczności,  Izba 

zważyła, co następuje: 

Z  uwagi 

na  datę  wniesienia  rozpoznawanego  odwołania  do  postępowania 

odwoławczego  w  tej  sprawie,  zgodnie  z  art.  92  ust.  2  ustawy  dnia  11  września  2019  r. 


Sygn. akt KIO 353/21 

Przepisy  wprowadzające  ustawę  –  Prawo  zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.U.  poz.  2020  ze 

zm.), znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień 

publicznych (Dz. U. poz. 2019 z

e zm.) {dalej: „nowe pzp” lub „npzp”}. 

Odwołanie podlega odrzuceniu. 

Art.  528  nowego 

pzp  zawiera  enumeratywne  wyliczenie  przesłanek  stanowiących 

podstawę odrzucenia odwołania, których zaistnienie w danej sprawie Izba zobowiązana jest 

wziąć  pod  uwagę  z  urzędu,  gdyż  z  jednej  strony  art.  529  ust.  1  npzp  dozwala  Izbie 

na 

odrzucenie  odwołania  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  udziału  stron  i  uczestników 

postępowania  odwoławczego,  z  drugiej  strony  według  art.  530  npzp  w  przypadku 

stwierdzenia,  że  nie  zachodzą  podstawy  do  odrzucenia  odwołania,  Izba  kieruje  sprawę 

na 

rozprawę. 

J

edną  z  podstaw  odrzucenia  odwołania  wynikającą  z  art.  528  pkt  3  pzp  jest 

okoliczność  wniesienia  odwołania  po  upływie  terminu  określonego  w  ustawie.  Przy  czym 

z  art. 515 ust. 3 pkt 2 npzp wynika

, że odwołanie wobec czynności innych niż te, o których 

zamawiający zawiadomił wykonawcę, wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto 

lub  przy  zachowaniu  należytej  staranności  można  było  powziąć  wiadomość 

okolicznościach  stanowiących  podstawę  jego  wniesienia,  jeżeli  wartość  zamówienia  jest 

mniejsza niż progi unijne.  

Jak  to  powyżej  ustalono,  Medinet  mógł  i  powinien  wnieść  odwołanie  obejmujące 

stawiane  aktualnie  zarzuty 

w  terminie  5  dni  od  uczynienia  zadość  przez  Zamawiającego 

wnioskowi o przekaza

nie dokumentów, które wg przepisów podlegają udostępnieniu dopiero 

po  wyborze  najkorzystniejszej  oferty,  a  na  pewno  nie 

później  niż  do  13  stycznia  2021  r., 

kiedy upłynęło 5 dni od otrzymania przez niego kopii zgłoszenia przystąpienia, z której ponad 

wszel

ką  wątpliwość  dowiedział  się  o  okolicznościach,  które  legły  u  podstaw  wniesienia 

odwołania. 

W  konsekwencji  prowadzi  to  do  wniosku,  że  wniesienie  odwołania  dopiero  2  lutego 

2020 r. nastąpiło z oczywistym przekroczeniem zawitego terminu na dokonanie tej czynności 

procesowej. 

Z uwagi  na  powyższe  Izba  –  działając na  podstawie  art.  553  zd.  2  w  zw.  z  art.  529 

ust.  1  nowego  pzp 

–  odrzuciła  odwołanie  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  udziału  Stron 

i  

Przystępującego.  

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  jego  wyniku 

na podstawie  art. 

557  nowego  pzp  w  zw.  z  §  5  pkt  1  i  §  8  ust.  1  zd.  1  rozporządzenia 


Sygn. akt KIO 353/21 

Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  30  grudnia  2020  r.  w  sprawie  szczegółowych  rodzajów 

kosztów  postępowania odwoławczego,  ich  rozliczania oraz  wysokości  i  sposobu pobierania 

wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437) – obciążając Odwołującego tymi kosztami w postaci 

uiszczonego przez niego wpisu od odwołania.