Sygn. akt KIO 297/21
POSTANOWIENIE
z dnia 10 lutego 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff
po rozpoznaniu na posiedzeniu
niejawnym bez udziału stron w dniu 10 lutego 2021 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
27 stycznia 2021 r. przez wykonawc
ę: Vecto Sp. z o.o., al. Lotników 32/46, 02-668
Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez Miejski Zakład Oczyszczania
w Pruszkowie Sp. z o.o.,
ul. Stefana Bryły 6, 05-800 Pruszków
postanawia:
1. U
morzyć postępowanie odwoławcze.
2. N
akazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz :
Vecto Sp. z o.o., al. Lotników 32/46, 02-668 Warszawa kwoty 7 500 zł (słownie:
siedem
tysięcy pięćset złotych zero groszy) tytułem zwrotu kwoty uiszczonego wpisu
od odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) w związku z art. 92 ust. 2 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. 2019 r. poz. 2020) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do
Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt KIO 297/21
UZASADNIENIE
Miejski Zakład Oczyszczania w Pruszkowie Sp. z o.o., ul. Stefana Bryły 6, 05-800
Pruszków, dalej „Zamawiający”, prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego na:
Modernizacja serwerowni dla Miejskiego Zakładu Oczyszczania w Pruszkowie sp. z o.o.",
numer referencyjny postępowania: MZO/61/2020. Postępowanie to prowadzone jest na
podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.
U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.), dalej
„ustawa Pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Biuletynie
Zamówień Publicznych Nr 766235 - N - 2020, data
zamieszczenia 14 grudnia 2020 r.
W dniu 27 stycznia 2021 r. wykonawca Vecto Sp. z o.o.
, al. Lotników 32/46, 02-668
Warszawa, dalej
„Odwołujący”, wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie.
Spełniało wszystkie wymogi formalne i było podpisane zgodnie ze wskazanym
umocowaniem. Zarzucił naruszenie:
1) art. 26 ust. 3 w zw. z art. 26 ust. 2 oraz art. 25 ust
. 1, a także art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawa
Pzp poprzez wykluczenie Odwołującego z Przetargu z powodu nie przedłożenia
dokumentów i oświadczeń z art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 3 ustawa Pzp do których złożenia
Zamawiający wezwał Odwołującego jednokrotnie na podstawie art. 26 ust. 2 ustawa Pzp,
mimo tego, że w takim wypadku Zamawiający powinien wezwać Odwołującego do złożenia
przedmiotowych dokumentów i oświadczeń na podstawie art. 26 ust. 3 ustawa Pzp, czego
w sposób niezgodny z ustawa Pzp Zamawiający nie uczynił.
Wnosi
ł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienie czynności wykluczenia Odwołującego;
wezwania Odwołującego do złożenia dokumentów i oświadczeń potwierdzających
spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia na
podstawie art. 26 ust. 3 ustawa Pzp.
Do postępowania odwoławczego w ustawowym terminie żaden wykonawca
nie przystąpił. Wezwanie miało miejsce 28 stycznia 2021 r. (e-mailem).
W dniu 2 lutego 2021 r.
(wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) Zamawiający
poinformował Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej o uwzględnieniu w całości zarzutów
odwołania. Niniejsza odpowiedź została podpisana przez osobę umocowaną do
reprezentacji Zamawi
ającego zgodnie z załączonym pełnomocnictwem.
Mając na uwadze powyższe, Izba zważyła co następuje.
Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Przepisy wprowadzające
ustawę - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020) do postępowań
odw
oławczych, o których mowa w uchylanej ustawie, wszczętych po dniu 31 grudnia 2020 r.
a
dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia wszczętych przed dniem 1 stycznia
r. stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) dalej
„nPzp”. Z uwagi na powyższe, Izba
wydając postanowienie o umorzeniu postępowania odwoławczego, wszczętego na skutek
odwołania wniesionego w dniu 11 stycznia 2021 r., zastosowała przepisy nowej ustawy.
Izba
zważyła, że wobec uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów
podniesionych w odwołaniu i braku zgłoszenia przystąpień po stronie Zamawiającego
postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 522 ust. 1 nPzp. Przepis ten
stanowi w
zdaniu pierwszym, że w przypadku uwzględnienia przez Zamawiającego
w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie
odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem
że w postępowaniu odwoławczym po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. Zgodnie z art. 522 ust. 1 in fine
nPzp, w przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Zamawiający wykonuje,
powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie
z żądaniem zawartym w odwołaniu.
W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 522 ust. 1 nPzp
umorzyła postępowanie
odwoławcze, orzekając w formie postanowienia na podstawie art. 553 zd. 2 nPzp.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 574 i 575 nPzp oraz § 9 ust. 1
pkt 2 lit a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020r., poz. 2437 ze
zmianami)
, z którego wynika, że jeżeli zamawiający uwzględnił w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu przed otwarciem rozprawy, a do postępowania odwoławczego
nie przystąpił żaden wykonawca po stronie zamawiającego, Izba orzeka o dokonaniu zwrotu
odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………