Sygn. akt: KIO 285/21
POSTANOWIENIE
z dnia 10 lutego 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Beata Pakulska-Banach
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 10 lutego 2021 roku
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 27 stycznia 2021 roku
przez wykonawcę J. C., prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą: Zakład Dezynsekcji, Dezynfekcji i Deratyzacji „VITEX” J. C. w
postępowaniu prowadzonym przez Skarb Państwa - 18 Wojskowy Oddział Gospodarczy
w Wejherowie
postanawia:
Umarza postępowanie odwoławcze.
2. Nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
o
dwołującego – J. C., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Zakład
Dezynsekcji, Dezynfekcji i Deratyzacji „VITEX” J. C. kwoty 6 750 zł 00 gr
(słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych zero groszy), stanowiącej
90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 i art.
580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14
dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………………….…………………..
Sygn. akt: KIO 285/21
U z a s a d n i e n i e
Skarb Państwa - 18 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Wejherowie (zwany dalej:
„zamawiającym”) prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie
przetargu nieograniczonego na
Usługę dezynsekcji i deratyzacji. Ogłoszenie o zamówieniu
zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia 30 grudnia 2020 roku,
numer: 775094-N-2020.
W dniu 27 stycznia 2021 roku wykonawca J. C.
, prowadzący działalność
gospodarc
zą pod firmą: Zakład Dezynsekcji, Dezynfekcji i Deratyzacji „VITEX” J. C. (zwany
dalej: „odwołującym”) wniósł odwołanie wobec czynności zamawiającego polegającej na
badaniu i ocenie ofert z naruszeniem przepisów prawa, w tym zaniechania odrzucenia oferty
wykonawcy PESTOKIL Sp. z o.o. Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie
przepisów art. 7, art. 24 ust. 1 pkt 12, art. 89 ust. 1 pkt 5 i art. 91 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Do dnia 10 lutego 2020 roku żaden z wykonawców nie zgłosił przystąpienia
do
przedmiotowego postępowania odwoławczego.
W dniu 9 lutego 2021 roku, przed otwarciem rozprawy,
odwołujący złożył Prezesowi
Krajowej Izby Odwoławczej oświadczenie o cofnięciu odwołania (w formie pisemnej).
Oświadczenie zostało podpisane przez wykonawcę odwołującego się.
M
ając na uwadze fakt, iż odwołanie zostało wniesione do Prezesa Krajowej
Izby
Odwoławczej po dniu 1 stycznia 2021 roku, to zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy
z dnia 11
września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. z 2019 r. poz. 2020),
do postępowania odwoławczego stosuje się przepisy ustawy
z
dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze
zm.) (zwanej dalej
: „ustawą nPzp”).
Zgodnie z art. 520 ust. 1 ustawy nPzp o
dwołujący może cofnąć odwołanie do czasu
zamknięcia rozprawy, przy czym z ust. 2 tego artykułu wynika, że cofnięte odwołanie
nie
wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa
Izby. Natomiast zgodnie z art. 568 pkt 1 ustawy nPzp
Izba umarza postępowania
odwoławcze, w formie postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.
Wobec powyższego Izba umorzyła postępowanie odwoławcze w formie
postanowienia.
O k
osztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i art. 575
ustawy nPzp w zw. z
§ 2 ust. 1 pkt 1, § 5 pkt 1 oraz § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania
odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z
dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437),
nakazując zwrot na rzecz odwołującego
kwoty 6
750,00 zł, stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: ……………………………..