Sygn. akt: KIO 2652/21
WYROK
z dnia 7
października 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Izabela Niedziałek-Bujak
Protokolant:
Klaudia Kwadrans
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7
października 2021 r. odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 września 2021 r. przez Odwołującego –Polva
Sp
ółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pabianicach, ul. Karniszewicka
91, 95-200 Pabianice
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – Starostwo
Powiatowe w Pabianicach,
ul. Piłsudskiego 2, 95-200 Pabianice
orzeka:
Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru
oferty najkorzystniejszej z dnia 2.09.2021 r., odrzucenie oferty M. W. (PPHU
Budownictwo Ogólne M. W.) na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10 Ustawy i nakazuje
powtórzenie czynności oceny ofert niepodlegających odrzuceniu.
Kosztami postępowania odwoławczego obciąża Zamawiającego i:
2.1 zalicza w poczet
kosztów postępowania odwoławczego kwotę 10.000 zł 00 gr.
(słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez Odwołującego tytułem
wpisu od odwołania oraz kwotę 3.600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych
zero groszy) tytułem kosztów poniesionych na wynagrodzenie pełnomocnika;
zasądza od Zamawiającego na rzecz Odwołującego kwotę 13.600 zł 00 gr (słownie:
trzy
naście tysięcy sześćset złotych zero groszy) tytułem zwrotu kosztów strony
poniesionych w związku z wpisem od odwołania i wynagrodzeniem pełnomocnika.
Stosownie do 5
80 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo Zamówień Publicznych
(Dz. U. 2021 r. poz. 1129 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 14 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2652/21
U z a s a d n i e n i e
W postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym przez Zamawiającego – Powiat
Pabianicki na
Przebudowę Domu Pomocy Społecznej w Pabianicach ul. Łaska 86 w
kierunku poprawy funkcjonalności obiektu ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób
niepełnosprawnych strefa wejściowa i III piętro (nr ref.: IF.272.11.2021), ogłoszonym w
Biuletynie Zamówień Publicznych 28 lipca 2021 r., poz. nr 00130027/01 wobec czynności
wyboru oferty najkorzystniejszej (M. W.), wniesione
zostało w 7 września 2021 r. do Prezesa
Kraj
owej Izby Odwoławczej odwołanie Wykonawcy Polva Sp. z o.o. z siedzibą w
Pabianicach (sygn. akt KIO 2652/21).
Odwo
łujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1) art. 226 ust. 1 pkt 10 Pzp poprzez zaniechanie odrzucenia oferty M. W. (PPHU
Budownictwo Ogólne M. W.) z uwagi na błąd w obliczeniu ceny;
ewentualnie
– w przypadku stwierdzenia niezasadności zarzutu z pkt 1
2) art. 223 ust. 1 Pzp poprzez zaniechanie wezwania M. W.
do złożenia wyjaśnień w
zakresie p
rzesłanek zastosowania stawki 23% VAT.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu unieważnienia
czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, odrzucenie oferty M. W., ewentualnie wezwania
tego Wykonawcy do złożenia wyjaśnień i dokonania ponownej czynności badania i oceny
ofert.
Uzasadnienie faktyczne i prawne.
Odwołujący kwestionuje prawidłowość obliczenia ceny ofertowej w ofercie wybranej – M.W.
prowadz
ącego działalność gospodarczą pod firmą PPHU Budownictwo Ogólne M. W..
W
skazując na błąd w obliczeniu ceny tej oferty, w której zastosowana została stawka
podstawowa 23% VAT,
Odwołujący określił jako prawidłową stawkę podatkową 8% VAT.
Stawka 8% VAT p
owinna być zastosowana na podstawie art. 41 ust. 12 i 12a ustawy z dnia
11 marca 2004 r. o pod
atku od towarów i usług (Dz. U. z 2021, poz. 685 ze zm. Dalej jako:
ustawa o VAT).
Zgodnie
z przepisami ustawy o VAT dla dostawy bądź usług budowy, remontu, modernizacji,
termomodernizacji oraz przebudowy obiektów budownictwa mieszkaniowego objętego
społecznym programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a ustawy o VAT stosuje
się stawkę 8%, co wymaga spełnienia dwóch przesłanek. Zakres wykonywanych czynności
musi dotyczyć usług budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji, przebudowy
obiektów budowlanych lub ich części bądź ich dostawy oraz budynki lub ich części, których
dotyczą wskazane czynności muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym
programem mieszkaniowym.
Ma
jąc na uwadze powyższe wskazać należy, że w sytuacji, gdy budynek Domu
Pomocy Społecznej jest faktycznie sklasyfikowany w całości w PKOB 1130, podstawowym
celem, któremu służy budynek jest zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych, a opieka
medyczna jest zagwarantowana dodatkowo oraz wykonywane
roboty budowlane będą
realizowane w ramach przebudowy
Domu Pomocy Społecznej, to należy stwierdzić, że
spełnione są warunki uprawniające do zastosowania dla wykonywanych w Domu Pomocy
Społecznej wskazanych robót budowalnych stawki podatku w wysokości 8% zgodnie z art.
41 ust. 2 i ust. 12 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT. W konsekwencji do
przedmiotowego pos
tępowania przetargowego dotyczącego wykonania wskazanych robót
budowlanych w Do
mu Pomocy Społecznej, zgodnie z art. 41 ust. 2 i ust. 12 w zw. z art.
146aa ust. 1 pkt 2 ustawy, zastosowanie znajdzie stawka podatku w
wysokości 8%.
Tym
samym
wykonawca
M.
W.
prowadzący działalność gospodarczą pod
firmą: PPHU Budownictwo Ogólne M. W. wadliwie obliczył cenę ofertową
przyjmując do jej ustalenia 23 % VAT, a nie 8 % VAT.
Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie wnosząc o jego oddalenie. W ocenie
Zamawiającego nie zachodzi podstawa do odrzucenia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10
Ustawy oferty wybranej
, gdyż w tym przypadku nie można mówić o cenie zawierającej błąd.
Zamawiający przywołał orzecznictwo Izby z lat wcześniejszych, w którym prezentowany był
pogląd, że zastosowanie błędnej stawki podatku VAT nie stanowi błędu, który skutkowałby
odrzuceniem oferty. Orzeczenia,
w których uznawano, że zachodzi błąd w obliczeniu ceny
zapadały w stanach faktycznych, gdy przyjęta stawka VAT była niższa od stawki właściwej,
co mogło mieć wpływ na wybór oferty najkorzystniejszej. Ponieważ w ofercie wybranej
przyjęta została wyższa stawka niż w ofercie Odwołującego, należy uznać, iż oferta wybrana
byłaby bardziej korzystniejsza względem oferty Odwołującego. Uwzględnienie żądania
odrzucenia oferty jedynie z tej przyczyny
, która na dodatek nie wpływa na możliwość
rzete
lnej oceny ofert, przy uwzględnieniu wszystkich podstawowych zasad postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego, stanowiłoby w istocie nadużycie prawa i naruszenie
zasad współżycia społecznego, co w świetle art. 5 k.c. jest niedopuszczalne.
Od
wołujący przedłożył opinię doradcy podatkowego z 6.10.2021 r. sporządzoną na jego
wniosek i odnoszącą się ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT dla przedmiotowego
zamówienia. We wnioskach wskazano, iż zakres wykonywanych czynności wchodzących w
skład usług budowlanych będących przedmiotem zamówienia klasyfikowany jest jako usługi
budowy czy przebudowy, o których mowa w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT i będą
wykonywane w bryle budynku. Budynek DPS sklasyfikowany jest do grupy 1130 PKOB, jego
podstawowym celem jest zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych, a opieka medyczna jest
zagwarantowana dodatkowo
– dlatego zaliczany jest do budownictwa objętego społecznym
programem mieszkaniowym w rozumieniu art. 41 ust. 12a ustawy o VAT.
Powyższe spełnia
przesłanki do zastosowania stawki 8% VAT do wyliczenia ceny oferty.
Stanowisko Izby.
Do rozpoznania
zarzutów w odwołaniu zastosowanie znajdowały przepisy ustawy z dnia 11
września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.),
obowi
ązującej w dacie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, zwana dalej
Ustawą.
Izba nie stwierdziła wystąpienia przesłanek z 528 ust. 1 Pzp do odrzucenia odwołania.
Przystępując do rozpoznania odwołania, Izba w pierwszej kolejności zobowiązana była do
oceny wypełnienia przesłanek z art. 505 ust. 1 Ustawy, tj. istnienia po stronie Odwołującego
interesu w
uzyskaniu zamówienia oraz możliwości poniesienia przez Niego szkody w wyniku
kwestionowanych czynności Zamawiającego. Ponieważ przedmiotem zarzutów jest
czynność polegająca na wyborze oferty konkurencyjnej, a żądania odwołania zmierzają do
uchylenia tej decyzji
, złożone odwołania może realnie zmienić sytuację prawną Wykonawcy i
doprowadzić do wyboru jego oferty. W konsekwencji powyższego, odwołanie ma na celu
ochronę interesu Odwołującego w uzyskaniu zamówienia, który miał doznać uszczerbku na
skutek decyzji objętej zarzutami, a w konsekwencji również uniknięcie szkody w postaci
braku uzyskania korzyści związanych z umową.
W świetle powyższego Izba uznała, że spełnione zostały przesłanki materialno-prawe do
merytorycznego rozpoznani
a odwołania.
W oparciu o przedłożoną dokumentację postępowania Izba ustaliła okoliczności faktyczne
istotne z pun
ktu widzenia zarzutów.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa Domu Pomocy Społecznej w Pabianicach.
G
łówny zakres prac stanowić maja roboty budowlane (CPV 45.00.00.00-7), a dodatkowymi
będą roboty rozbiórkowe (CPV 45.11.13.00-1), roboty w zakresie stolarki budowlanej (CPV
45.42.10.00-4), roboty murarskie i murowe (CPV 45.26.25.00-6), tynkowanie (CPV
45.41.00.00-4), roboty malarskie (CPV 45.44.21.00-
8), kładzenie wykładzin elastycznych
(CPV 45.43.21.11-5), roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych (CPV
45.31.10.00-0), roboty sanitarne (CPV 45.23.24.60-4). Wszys
tkie prace będą wykonywane w
bryle budynku DPS.
Zama
wiający nie wskazał w dokumentach postępowania, jaką stawkę podatku VAT należy
prz
yjąć do obliczenia ceny ofertowej.
W
postępowaniu złożone zostały cztery oferty. Trzech wykonawców przyjęło do wyliczenia
ceny stawkę podatku 23% VAT (dwie z nich zostały odrzucone z innych przyczyn, niż
przyjęta stawka podatkowa), natomiast tylko Odwołujący uwzględnił stawkę 8% VAT.
Zamawiaj
ący 2.09.2021 r. dokonał wyboru oferty wykonawcy M. W. .
Mając na uwadze powyższe Izba uznała, iż odwołanie zasługiwało na uwzględnienie.
W sprawie nie było spornym pomiędzy stronami w jaki sposób należy interpretować przepisy
ustawy o VAT,
co związane jest z ustaleniem zakresu prac wykonywanych w bryle budynku
w odniesieniu do prz
esłanek wskazanych w art. 41 ust. 12 pkt 1 i 41 ust. 12a ustawy o VAT.
Zamawiający nie kwestionował ustalenia przeznaczenia budynku, charakteru prac objętych
zamówieniem, jak również praktyki stosowania przepisów podatkowych przez organy
podatkowe,
co zostało omówione w opinii doradcy podatkowego i zostało przyjęte przez
Izbę, jako okoliczności przyznane, nie wymagające omówienia.
Zamawiający nie kwestionował tego, że w odniesieniu do przedmiotu zamówienia należy
przyjąć jako poprawną stawkę podatku 8% VAT, koncentrując swoją argumentację na
wykazaniu, iż przyjęcie nieprawidłowej stawki podatkowej nie stanowiło o błędzie w
obliczeniu c
eny, który skutkować powinien odrzuceniem oferty najkorzystniejszej, dla której
przyjęto stawkę podstawową 23% VAT.
Tym samym dla n
iniejszego odwołania zasadniczym stało się odniesienie do kwestii prawnej,
jaką jest błąd w obliczeniu ceny w rozumieniu przepisów Ustawy. Instytucja błędu w
obliczeniu ceny wprow
adzona na gruncie przepisów Ustawy stanowiła przedmiot licznych
orzeczeń i publikacji, co było również spowodowane rozbieżnością w orzecznictwie, w
którym odmiennie traktowano zastosowanie nieprawidłowej stawki podatku VAT. W części
orzecznictwo to zostało przywołane przez Zamawiającego w odpowiedzi na odwołanie i
prezentuje pogląd, w którym błędna stawka nie była postrzegana, jako błąd w obliczeniu
ceny.
Nie uwzględnia ono licznego orzecznictwa prezentującego pogląd odmienny. Co
istotne w tej sprawie stanowisko
zajął ostatecznie Sąd Najwyższy w uchwałach z 20
października 2011 r., sygn. akt III CZP 52/11 i III CZP 53/11 przyjmując, iż „Określenie w
ofercie ceny brutto z uwzględnieniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług
stanowi błąd w obliczeniu ceny, jeżeli brak jest ustawowych przesłanek wystąpienia omyłki
(art. 89 us
t. 1 pkt 6 w związku z art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych, jedn. Tekst: Dz. U. 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.)”. Tym samym,
Sąd Najwyższy potwierdził, że zamawiający na gruncie przywołanej regulacji
ma obow
iązek weryfikacji zaoferowanej ceny pod kątem ustalenia, czy nie zawiera ona błędu
w obliczeniu ceny, w zakresie dotyczącym określenia właściwej stawki VAT. Na
za
mawiającym spoczywa bowiem, wynikający z Ustawy, obowiązek prawidłowego i
zgodnego z przepisam
i przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia, w celu dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej z zachowaniem zasad
uczciwej konkurencji
i równego traktowania wykonawców. W przywołanych uchwałach Sąd
Najwyższy podniósł także, że w świetle art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o
cenach nie może budzić wątpliwości, że podatek VAT jest składnikiem ceny, stanowiącym
element cen
otwórczy, co już na etapie składania ofert nakłada obowiązek obliczenia
określonej w ofercie ceny z uwzględnieniem właściwej stawki podatku VAT.
Ponieważ w sprawie nie było spornym to, że przedmiot zamówienia klasyfikowany jest na
g
runcie przepisów ustawy o VAT do usługi budowlanej, dla której zastosowanie powinna być
stawka 8%
, Izba uznała, iż dokonanie wyboru oferty ze stawką nieprawidłową, tj. 23%
prowadziło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy, która w takiej sytuacji
nakazuje odrzucić ofertę, jako zawierającą błąd w obliczeniu ceny lub kosztu (art. 226 ust. 1
pkt 10 Ustawy). Nakaz odrzu
cenia takiej oferty nie został obłożony żadnym warunkiem, czy
też wyłączeniem jego stosowania, np. w sytuacji, gdy wybór takiej oferty nie prowadziłby do
zmiany wyniku postępowania. Tym samym niezależnie, od tego, czy jedyna oferta złożona w
postepowaniu
zawiera błąd, czy też ustalenia, że pozostawałby nadal najkorzystniejszą,
oferta z błędną stawką podatku VAT, traktowana powinna być jako oferta z błędem w
obliczeniu ceny. Je
dynie w sytuacji, gdy nieprawidłowa stawka podatku VAT może być
zakwalifikowana,
jako omyłka podlegająca poprawieniu, błąd wykonawcy może być
skorygowany.
Jak zauważył Sąd Najwyższy w uzasadnieniu przywoływanych wcześniej
uchwał dokonanie poprawy w treści oferty możliwe jest wyłącznie, gdy zamawiający
przesądził w dokumentacji przetargowej jaka stawka podatku VAT jest właściwa. W uchwale
czytamy: „Jedynie wówczas jeśli zamawiający wskazał w SIWZ konkretną stawkę podatku
VAT, kształtującą przecież także wysokość określonej w ofercie ceny, to dopiero wtedy może
dojść do ewentualnego wystąpienia innej omyłki, polegającej na niezgodności przyjętej w
ofercie stawki VAT ze st
awką zawartą w SIWZ. Niezgodność taka uzasadniałaby obowiązek
poprawienia oferty i to tylko wówczas, gdy omyłka polegająca na takiej niezgodności
nie powoduje istotnych
zmian w treści oferty. Natomiast w sytuacji, w której zamawiający
nie określił w SIWZ stawki podatku VAT w ogóle nie może dojść do wystąpienia innej omyłki
w rozumieniu art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp
, ponieważ nie wystąpi wówczas ustawowa
przesłanka niezgodności oferty z SIWZ, a to wobec braku dwóch potrzebnych do porównania
elementów, a zarazem niezbędnych do oceny przesłanki w postaci zaistnienia niezgodności.
W tej ostatnio wskazanej sytuacji w rachubę wchodzi wyłącznie ocena wystąpienia błędu
w obli
czeniu w ofercie ceny. Wobec braku faktycznej możliwości odniesienia się do stawki
podatku VAT w
obec jej nieuwzględnienia w SIWZ, obowiązek zamawiającego musi
ograniczyć się wyłącznie do oceny prawidłowości przyjętej w ofercie wykonawcy stawki
podatku VAT,
która jako element cenotwórczy miała niewątpliwie bezpośredni wpływ na
ukształtowanie wysokości przedstawionej w ofercie ceny.”
W niniejszej s
prawie Zamawiający nie określił w specyfikacji stawki podatku VAT, jaką
wykonawcy mieliby przyjąć do obliczenia ceny oferty, co pozwalałoby na skorygowanie
oświadczenia wykonawcy, jako omyłki. Zamawiający nie podjął się wykazania, aby taka
możliwość zachodziła, co prowadziło do uznania, iż doszło do błędu w obliczeniu ceny oferty
wybranej jako najkorzystniejsza.
Zam
awiający próbował przekonywać, iż zastosowanie stawki preferencyjnej nie jest
obowiązkowe, a tym samym w każdym przypadku możliwe jest przyjęcie do wyliczenia ceny
stawki podstawowej, tj. 23% VAT
, co nie prowadziłoby do naruszenia przepisów
podatkowych. Iz
ba nie przychyliła się do tego stanowiska prezentując w tym zakresie
przekonanie, iż dla oceny prawnej instytucji regulowanej na gruncie przepisów Ustawy
wiodące znaczenie mają zasady określone dla procedury o udzielenie zamówienia
publicznego.
Skład orzekający podziela w tym zakresie stanowisko prezentowane w wyroku
z 26.11.2020 r., sygn. akt KIO 2933/20,
iż tylko wybór wykonawcy, dokonany w sposób
legalny, zgodny
z przepisami o zamówieniach publicznych może być uznany za zgodny z
przepisami ustawy o finansach publicznych. Izba w licznych orzeczeniach
podkreślała
obowiązek badania przez zamawiającego poprawności przyjętej do wyliczenia stawki
podatkowej. P
rzykładowo w wyrokach Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 26 lipca 2017 r. i z
dnia 8 lipca 2019 r., zapad
łych w sprawach o sygn. akt KIO 1462/17 oraz KIO 1046/20 i
zostało to opisane, jako działanie konieczne „W celu prawidłowego porównania cen
ofert, złożonych w trybie zamówień publicznych, zamawiający powinien szczegółowo badać
stawkę VAT wskazaną przez wykonawcę i to nie tylko ze względu na ewentualny obowiązek
rozliczenia podatku w ramach mechanizmu o
dwrotnego obciążenia VAT, ale również z uwagi
na odpowiedzialność zamawiającego za prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego” oraz „zgodnie z literalnym brzmieniem
art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp
zamawiający ma obowiązek odrzucenia oferty zawsze, jeżeli
stwierdzi błędy w obliczeniu ceny lub kosztu. Ustawodawca w żaden sposób nie dookreślił,
jakie błędy skutkują odrzuceniem oferty, nie dokonał w tym zakresie żadnego zróżnicowania.
Przyjąć zatem należy, że chodzi tutaj o każdy błąd polegający na zastosowaniu
nieprawid
łowej stawki VAT, i to niezależnie od tego, czy wykonawca zastosował stawkę
niższą czy też wyższą od prawidłowej”.
Stanowisko
odwołującego, iż wykonawca zawsze ma prawo zastosować podstawową
stawkę podatku VAT, zaś możliwość zastosowania stawki VAT 8% to uprawnienie, nie zaś
obowiązek wykonawcy nie znajduje również potwierdzenia w przepisach ustawy o VAT.
Ustawodawca w art. 41 ustawy o VAT wprowadza regulacj
ę dotyczącą stawek VAT.
Obowiązkiem zaś podatnika jest przyporządkowanie sprzedaży towarów czy usług
do określnej, właściwej stawki. Oznacza to, że określając wysokość stawki VAT podatnik
mu
si przede wszystkim ustalić, czy sprzedawany przez niego towar lub świadczona usługa
nie korzystają z obniżonej stawki lub ze zwolnienia z VAT. Jeśli tak, to powinien zastosować
taką stawkę, jaka wynika z przepisów ustawy o VAT.
Izba dokonuje oceny czynn
ości w tym postępowaniu uwzględniając okoliczności ustalone w
oparciu o przeprowadzone do
wody. Ponieważ strony nie były w sporze w zakresie
zwi
ązanym z ustaleniem, iż przedmiot zamówienia podlega opodatkowaniu stawką 8%
podatku VAT,
jak również nie było podstaw do przyjęcia, iż w ofercie wybranej doszło do
innej omyłki podlegającej poprawieniu, Izba uwzględniła zarzuty odwołania i żądania, czemu
wyraz dała w sentencji orzeczenia.
O
kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku na podstawie przepisów § 7 ust. 1
pkt 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437). Izba zaliczyła do
kosztów postępowania wpis wniesiony przez Odwołującego w wysokości 10.000,00 zł. oraz
koszty poniesione przez
Odwołującego w związku z wynagrodzeniem pełnomocnika w
wysokości 3.600,00 zł i obciążyła nimi Zamawiającego.
Przewod
niczący: ……………………….