Sygn. akt: KIO 1871/21
POSTANOWIENIE
z dnia 10 sierpnia 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodnicz
ący: Anna Wojciechowska
po rozpoznaniu
na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w Warszawie w dniu 10 sierpnia 2021 r. odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24 czerwca 2021 r. przez wykonawcę WASKO S.A.
z
siedzibą w Gliwicach w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Centrum
Informatyki Resortu Finansów z siedzibą w Radomiu
przy udziale
wykonawcy Decsoft S.A. z siedzibą w Warszawie zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze;
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy WASKO S.A. z
siedzibą w Gliwicach kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy), uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i 2
ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.) na niniejsze
postanowienie
– w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………………………
Sygn. akt KIO 1871/21
Uzasadnienie
Zamawiający – Centrum Informatyki Resortu Finansów z siedzibą w Radomiu -
prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu
nieograniczonego pn.
„Dostawa obiektowego systemu składowania danych o efektywnej
dostępności dla danych i metadanych pojemności użytecznej nie mniejszej niż 450 TB wraz
z
wdrożeniem oraz udzieleniem gwarancji na okres 59 miesięcy”, nr postępowania:
PN/68/20/GDYP.
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej w dniu 23 grudnia 2020 r., za numerem 2020/S 250-624010.
W dniu 24 czerwca 2021
r. odwołanie wobec wyboru najkorzystniejszej oferty
wykonawcy Decsoft S.A. z siedzibą w Warszawie – dalej Przystępujący wniósł wykonawca
WASKO S.A. z siedzibą w Gliwicach – dalej Odwołujący i zarzucił naruszenie przepisów art.
91 ust. 1 w zw. z art. 2 pkt 5) ppkt a) ustawy pzp, art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz art. 7 ust. 3
ustawy pzp.
W związku z powyższymi zarzutami Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania
i
nakazanie Zamawiającemu dokonania następujących czynności:
1. u
nieważnienia czynności wyboru jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez wykonawcę
Decsoft;
2. p
owtórzenia czynności badania i oceny ofert;
3. wyboru jak
o najkorzystniejszej oferty złożonej przez Odwołującego.
Skład orzekający Krajowej Izby Odwoławczej, wyznaczony do rozpoznania
niniejszej sprawy odwoławczej ustalił i zważył, co następuje:
W związku z brzmieniem art. 90 ust. 1 Przepisów wprowadzających ustawę - Prawo
zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 2020), zgodnie
z
którym do postępowań o udzielenie zamówienia, o których mowa w ustawie uchylanej
w art.
89, wszczętych i niezakończonych przed dniem 1 stycznia 2021 r. stosuje się przepisy
dotychczasowe. Uwzględniając okoliczność, iż postępowanie wszczęte zostało w dniu 23
grudnia
2020 r., ilekroć w treści uzasadnienia mowa o przepisach materialnych ustawy pzp
należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.
j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.).
Jednocześnie, z uwagi na treść art. 92 ust. 2 Przepisów wprowadzających ustawę -
Prawo zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 2020),
zgodnie z
którym do postępowań odwoławczych oraz postępowań toczących się wskutek
wniesienia skargi do sądu, o których mowa w ustawie uchylanej w art. 89, wszczętych po
dniu 31 grudnia 2020 r., dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia wszczętych
przed dniem 1
stycznia 2021 r., stosuje się przepisy ustawy, o której mowa w art. 1 (ustawa z
dnia 11 września 2019 r., t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.), Izba ustaliła, że
odwołanie czyni zadość wymogom proceduralnym zdefiniowanym w Dziale IX ustawy z dnia
11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, tj. odwołanie nie zawiera braków
formalnyc
h oraz został uiszczony od niego wpis. Izba ustaliła, że nie zaistniały przesłanki
określone w art. 528 ustawy pzp, które skutkowałyby odrzuceniem odwołania.
Izba
ustaliła, że w dniu 28 czerwca 2021 r. do postępowania odwoławczego po
stronie Zamawiającego zgłosił skuteczne przystąpienie wykonawca Decsoft S.A. z siedzibą
w Warszawie.
W dniu 6 sierpnia
2021 r. wpłynęła do Krajowej Izby Odwoławczej odpowiedź na
odwołanie, w której Zamawiający oświadczył, że uwzględnia wniesione odwołanie w całości.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo uwzględniające odwołanie zostało złożone
prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie uwzględnione przed otwarciem rozprawy.
Pismem z dnia 9 sierpnia 2021 r. wykonawca
Decsoft S.A. z siedzibą w Warszawie
złożył oświadczenie, iż nie zgłasza sprzeciwu wobec uwzględnienia odwołania przez
Zamawiającego.
Krajowa Izba Odwoławcza uznała, iż zachodzą podstawy do umorzenia
postępowania odwoławczego w oparciu o art. 522 ust. 2 ustawy pzp, zgodnie z którym „jeżeli
uczestnik postępowania odwoławczego, który przystąpił do postępowania po stronie
zamawiającego, nie wniesie sprzeciwu co do uwzględnienia w całości zarzutów
przedstawionych w odwołaniu przez zamawiającego, Izba umarza postępowanie, a
zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.” Taka sytuacja zaistniała w
przedmiotowym postępowaniu odwoławczym. Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty
odwołania, natomiast uczestnik postępowania, który przystąpił po jego stronie do
postępowania odwoławczego nie wniósł w wyznaczonym terminie sprzeciwu co do
uwzględnienia w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu przez zamawiającego, co
wyczerpuje dyspozycję ww. przepisu i obliguje Izbę do umorzenia postępowania
odwoławczego. Powyższe powoduje zakończenie postępowania odwoławczego bez
merytoryczneg
o rozpoznania zarzutów odwołania.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na postawie art. 557 i 575
ustawy z
dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych oraz § 9 ust. 1 pkt 2 lit. a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych
rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu
pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r., poz. 2437 ze zm.), nakazując dokonanie na
rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej
tytułem wpisu od odwołania.
Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.
Przewodniczący: …………………….