Sygn. akt: KIO 1418/21
KIO 1420/21
POSTANOWIENIE
z 24 maja 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
Monika Kawa-
Ogorzałek
Ewa Kisiel
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w Warszawie 24 maja 2021 r.
odwołań wniesionych do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 10 maja 2021 r. przez:
wykonawcę PORR S.A. z siedzibą w Warszawie (KIO 1418/21),
wykonawcę Strabag S.A. z siedzibą w Pruszkowie (KIO 1420/21),
w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony
w Płocku, przy udziale:
A.
wykonawców zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego o sygn.
akt KIO 1418/21 po stronie odwołującego:
Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie,
PORR S.A. z siedzibą w Warszawie,
B. wykonawcy
Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie zgłaszającego przystąpienie
do postępowania odwoławczego o sygn. akt KIO 1420/21 po stronie odwołującego,
postanawia:
umarza postępowanie odwoławcze o sygn. akt KIO 1418/21 i KIO 1420/21;
2. nakazuje zwrot z rachunk
u bankowego Urzędu Zamówień Publicznych:
2.1 na rzecz
wykonawcy PORR S.A. z siedzibą w Warszawie - odwołującego w sprawie
o sygn. akt KIO 1418/21 kwoty 20 0
00 zł 00 gr (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych
zero groszy) uiszczone
j tytułem wpisu od odwołania,
2.2 na rzecz wykonawcy
Strabag S.A. z siedzibą w Pruszkowie - odwołującego w sprawie
o sygn. akt KIO 1420/21 kwoty
20 000 zł 00 gr (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych
zero groszy) uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z 11
września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ............…………………............…………….………
…………………............…………….………
…………………............…………….………
Sygn. akt: KIO 1418/21
KIO 1420/21
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Wojewódzki Szpital Zespolony w Płocku (dalej: Zamawiający) na podstawie
przepisów ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r.,
poz. 2019, dalej: Pzp) prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie
przetargu nieograniczonego
pn. „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formule
zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa i wyposażenie Ośrodka
Radioterapii na terenie Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Płocku”, nr postępowania:
SIR.2910.03.2021. Og
łoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 30 kwietnia 2021 r.
w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2021/S 084-213351.
10 maja 2021 r. wykonawca
PORR S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej Odwołujący PORR)
wniósł odwołanie (sygn. akt KIO 1418/21) wobec postanowień Specyfikacji Warunków
Zamówienia (Dalej: SWZ), zarzucając Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów
Pzp:
1. art. 112 ust. 1 i ust. 2 pkt 4 oraz art. 116 ust. 1 w zw. z art. 16 pkt 1-3 Pzp przez
określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej
i zawodowej w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia i nadmierny
dla zweryfikowania zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, tj.:
a)
ukształtowanie warunku udziału w sposób, który powoduje, że w
postępowaniu będą mogli uczestniczyć wyłącznie wykonawcy, którzy w
okresie ostatnich
10 lat przed terminem złożenia ofert wykonali 2 ośrodki
radioterapii
o powierzchni i wartości określonej przez Zamawiającego (pkt
111.1.3 ust. 1
ogłoszenia oraz rozdział IV ust. 2 pkt 1 SWZ);
b)
ustalenie warunku dysponowania projektantem technologii posiadającym
uprawnienia budowalne do projektowania o specjalności architektonicznej
lub sanitarnej bez ograniczeń (pkt 111.1.3 ust. 2 lit. i) i ust. 3 ogłoszenia oraz
rozdział IV ust. 2 lit. i) i ust. SWZ);
2. art. 240 ust. 1 i ust. 2 Pzp w zw. z art. 16 pkt 1-3 Pzp
przez określenie kryterium
oceny ofert pn.
„Dodatkowe doświadczenie kluczowych osób kierowanych przez
wykonawcę do realizacji zamówienia” (w pkt XII ust. 2 pkt 2.4 SWZ) w sposób
nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz naruszający zasadę uczciwej
konkurencji przez:
a) ustalenie nadmiernej liczby inwestycji w celu uzyskania maksymalnej liczby
punktów;
b)
ograniczenie do 10 lat okresu punktowanego doświadczenia;
c) ustalenie wymogu, aby obiekty przedstawione w celu uzyskania dodatkowych
punktów posiadały zakład/pracownię/ośrodek radiologii/diagnostyki obrazowej
lub radioterapii;
3. art. 99 ust. 1 i ust. 4 oraz art. 101 ust. 1 i ust. 4 w zw. z art. 16 Pzp przez dokonanie
opisu przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, tj. opis
parametrów katalizatorów uzdatniania powietrza w sposób, który charakteryzuje
produkty dostarczane przez jednego wykonawcę (pkt 2.3.1.12 PFU), tj. wymóg
posiadania certyf
ikatu Fundacji Kosmicznej „Space Fundation” oraz przedłożenia
międzynarodowych publikacji naukowych dotyczących urządzenia; oraz
przez dokonanie opisu przedmiotu zamówienia ze wskazaniem nazwy własnej
technologii medycznej (RCI Active Pure) bez dopuszczeni
a rozwiązań równoważnych
i wskazania warunków równoważności w zakresie katalizatorów uzdatniania
powietrza (pkt 2.3.1.12 PFU);
5. art. 16 pkt 1-3 Pzp
przez prowadzenie postępowania z naruszeniem zasad uczciwej
konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasad proporcjonalności
i przejrzystości.
Odwołujący PORR wniósł o nakazanie Zamawiającemu dokonania zmiany treści ogłoszenia
i SWZ w następujący sposób:
1. pkt 111.1.3 ust. 1
ogłoszenia oraz rozdział IV ust. 2 pkt 1 SWZ przez nadanie mu
następującego brzmienia:
„Warunek w rozumieniu zamawiającego spełni wykonawca, który wykaże, że w okresie
ostatnich dwudziestu lat (
§ 9 ust. 4 pkt 1 rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz
innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy) przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w
tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co
najmniej dwa zamówienia polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie obiektu o
klasie 1264 (wg. PKOB), z których każde musi spełniać łącznie następujące wymagania:
a)
wartość brutto zamówienia (robót budowlanych) wynosiła co najmniej 20 000 000
PLN;
b)
powierzchnia użytkowa obiektu była nie mniejsza niż 5 000 m
Odwołujący wniósł o wykreślenie pozostałej części dotychczasowego warunku, tj. punktów
od c) do c)7.
pkt 111.1.3 ust. 2 lit. i) i ust. 3 ogłoszenia oraz rozdział IV ust. 2 pkt 2 lit. i) i ust. 3
SWZ
przez nadanie mu następujące brzmienia:
„i) projektanta technologii: i) posiadający wykształcenie wyższe,
i)1. posiadający uprawnienia
budowlane do projektowania w specjalności: architektonicznej lub sanitarnej bez ograniczeń,
i)2. wymagane d
oświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta polegające na opracowaniu
co najmniej 1 projektu technologicznego dla obiektów o klasie 1264 (wg. PKOB)";
„3. Osoby wymienione w pkt 2, z wyłączeniem projektanta technologii, o którym mowa w pkt
2 lit. i), poza
uprawnieniami budowlanymi muszą posiadać:
a)
aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie właściwej izby samorządu
zawodowego i posiadają aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej
zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
b)
doświadczenia zawodowego od daty uzyskaniu uprawnień odpowiednio: — osoby
wymienione w pkt 2a
—2c — co najmniej 5 lat, — osoby wymienione w pkt 2d —
2h co najmniej 3 lata.
3. Ro
zdział XII ust. 2 pkt 2.4 SWZ przez:
• ustalenie, że maksymalna liczba punktów przysługuje za przedstawienie 2 (dwóch)
dodatkowych inwestycji;
• usunięcie ograniczenia czasowego (10 lat) punktowanego doświadczenia
i wprowadzenia zasady, że punkty mogą zostać przyznane za każdą inwestycję
posiadającą wymagane parametry, w której realizacji dana osoba uczestniczyła
od momentu uzyskania uprawnień;
• usunięcie wymogu, aby obiekty przedstawienie w celu uzyskania dodatkowych
punktów posiadały zakład/pracownię/ośrodek radiologii/diagnostyki obrazkowej
lub radioterapii;
• obniżenie liczby inwestycji wymaganych do uzyskania maksymalnej liczny
punktów;
4. pkt 2.3.1.12 ppkt 14-16 PFU -
przez wykreślenie wymogu posiadania przez
katalizatory uzdatniania powietrza certyfikatu Fundacji Kosmicznej „Space Fundation”
(pkt 14) oraz technologii RCI Active Pure, a także przedkładania dla tych urządzeń
międzynarodowych publikacji naukowych w celu potwierdzenia skuteczności
eliminacji mikrobiologicznej z powietrza i powierzchni m.in. Klebsiella pneumoniae
NDM-I (New Delhi) oraz SARS-COV-2 (pkt 15-16).
10 maja 2021 r. wykonawca
Strabag S.A. z siedzibą w Pruszkowie (dalej Odwołujący
Strabag
) wniósł odwołanie (sygn. akt KIO 1420/21) wobec postanowień Specyfikacji
Warunków Zamówienia (Dalej: SWZ), zarzucając Zamawiającemu naruszenie następujących
przepisów Pzp:
1. art. 99 ust. 1 i ust. 2 Pzp w zw. z art. 16 pkt 1 Pzp, art. 134 ust 1 pkt 6 Pzp oraz 436
pkt 1 Pzp w zw. z art. 8 ust 1 P
zp, art. 387 § 1 oraz 58 § 1 kodeksu cywilnego przez
określenie w dokumentacji postępowania, w tym SWZ, niemożliwego do zachowania
terminu końcowego realizacji zamówienia z podaniem daty dziennej, podczas gdy
termin ten uniemożliwia prawidłowe i terminowe zrealizowanie całości zamówienia
zważywszy, że w tym czasie wykonawca musi pozyskać ostateczną decyzję
o pozwoleniu na budowę i decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Ponadto kwestia
rozliczenia finansowego dotacji nie może stanowić obiektywnej okoliczności
w rozumieniu art. 436 ust 1 P
zp, uprawniającej Zamawiającego do wyznaczenia daty
dziennej zakończenia realizacji przyszłej umowy.
2. art. 16 pkt 1 i 3 Pzp w zw. z art. 8 ust. 1 Pzp w zw. z art. 647 Kc
przez ustalenie w §
10 ust. 4, ust.
9, ust. 11, 13 załącznika nr 10 do SWZ - wzoru Umowy oraz we wzorze
B załącznika nr 4 do wzoru Umowy (pkt 10 i 12) że:
(i)
Odbiór częściowy robót zostanie potwierdzony protokołem odbioru
wykonanych robót bez uwag i zastrzeżeń
(ii)
Za termin zakończenia wykonywania robót strony uważają dzień podpisania
bezusterkowo protokołu odbioru końcowego wykonanych robót
(iii)
Dopuszczenie że w przypadku stwierdzenia wad i usterek na etapie odbioru
Zamawiającemu przysługuje odpowiednio:
jeżeli wady i usterki są nielimitujące i nadają się do usunięcia – odmowa odbioru
i wyznaczenie zbyt krótkiego terminu na ich usunięcie,
w przypadku wad i usterek limitujących według wyboru obniżenie wynagrodzenia
lub domaganie się wykonania robót po raz drugi
podczas gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami uprawnienie inwestora
(Zamawiającego) do odmowy odbioru częściowego lub końcowego powinno mieć
miejsce jedynie w przypadku wystąpienia wad istotnych (limitujących) zaś w
przypadku zgłoszenia gotowości do odbioru przedmiotu umowy o roboty budowlanej
z wadami nieistotnymi (nielimitującymi) inwestor (Zamawiający) zobowiązany jest
dokonać odbioru końcowego. Zgodnie z art. 647 Kc inwestor (Zamawiający) ma
obowiązek dokonania odbioru i może uchylić się od tego obowiązku tylko w
przypadku, gdy przedmiot umowy obarczony jest wadami istotnymi. W przypadku
wystąpienia wad nieistotnych inwestor (Zamawiający) jest obowiązany dokonać
właściwego odbioru oraz wyznaczyć odpowiedni termin na usuniecie usterek
odbiorowych.
Powiązany z zarzutem wskazanym w pkt 2, zarzut naruszenia art. 16 pkt 1 i 3 Pzp
w zw. z art. 8 ust. 1 Pzp, art. 449 ust. 2 Pzp, art. 450 ust. 1 Pzp w zw. z art. 647 Kc
przez powiązanie w § 4.1 ust 1 pkt 1.2 wzoru umowy tj. płatności wynagrodzenia
z tytułu faktur częściowych i końcowej, wystawionej po zakończeniu robót
z
ich bezusterkowym odbiorem, podczas gdy płatność powinna nastąpić po odbiorze
a nie po usunięciu wad odbiorowych. Powiązanie płatności częściowej i końcowej
z usunięciem wad odbiorowych oznacza, że płatność wynagrodzenia tj. wstrzymanie
płatności stanowi nierówność kontraktową, niezasadnie premiująca i przysparzającą
Zamawiającego a ponadto stanowi dodatkowe zabezpieczenie należytego wykonania
umowy (zabezpieczenie usunięcia wad odbiorowych) a Zamawiający wbrew
wymogom ustawy Pzp
nie tylko narzuca formę zabezpieczenia, ale ustanawia
zabezpieczenie przekraczające dopuszczalną wysokość;
4. art. 16 pkt 1 i 3 Pzp w zw. art. 436 pkt 2 Pzp, art. 437 ust 1 pkt 4 Pzp oraz art. 447 ust
1 pkt 1 Pzp
przez uzależnienie w § 4.1 ust 9 pkt 9.1 wzoru umowy oraz wzoru A
Załącznika nr 8 do wzoru umowy wypłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy
od dołączenia do faktury oświadczenia Podwykonawców i dalszych podwykonawców,
że Wykonawca nie zalega z płatnościami wynikającymi z podpisanych umów
i wystawionych faktur oraz dokonał wszelkich należności wynikających z zawartych
umów z tytułu realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem że oświadczenie nie
może być wystawione z datą wcześniejszą niż protokół odbioru danej części
przedmiotu umowy co w całościowym ujęciu prowadzi do stwierdzenia że
oświadczenie podwykonawców nie dotyczy zapłaty wymagalnego, zgodnie z ustawą,
wynagrodzenia lecz każdego wynagrodzenia aktualnego do stanu robót wykonanych
na dzień złożenia przez wykonawcę faktury.
5. art. 16 pkt 1 i 2 Pzp, art. 447 ust 2, art. 449 ust. 2 Pzp, art. 450 ust. 1 Pzp w zw. art. 8
ust. 1 Pzp w zw
iązku z art. 353
Kc i art. 647 Kc
przez dopuszczenie w § 4 pkt 9.1 i
9.3 wzoru umowy:
(i)
możliwości wstrzymywanie odbiorów i w konsekwencji zapłaty wynagrodzenia
należnego wykonawcy do czasu przedłożenia Zamawiającemu stosownych
dokumentów (dotyczących zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom przed
dniem odbioru) podczas gdy wstrzymywanie płatności całości należnego
wykonawcy wynagrodzenia jest nieproporcjonalne i niezgodne z Pzp
a powinno dotyczyć tylko odpowiedniej części wynagrodzenia w zakresie,
których brakuje dowodów zapłaty.
(ii)
narzucenie nieproporcjonalnego wymogu zawartego w § 4 ust. 9.33 wzoru
umowy ograniczającego dowody potwierdzające zapłatę wynagrodzenia
na rzecz podwykonawców wyłącznie do oświadczeń podwykonawców
podczas gdy zgodnie z art. 447 ust. 1 Pzp
możliwe jest przedstawienie
wszelkich możliwych dowodów potwierdzających zapłatę bez ograniczania
tych dowodów wyłącznie do oświadczeń podwykonawców;
6. art. 433 pkt 4 Pzp w zw. art. 8 ust. 1 Pzp
oraz art. 65 § 1 i 2 Kc przez dopuszczenie
rezygnacji z
części dostawy sprzętu i wyposażenia za powiadomieniem
Zamawiającego najpóźniej w terminie 10 tygodni przed planowanym terminem
dostawy (tj. § 5 ust 8 i 9 wzoru umowy) bez wskazania minimalnej wielkości lub
wielości świadczenia stron a także niespójności tych postanowień wzoru umowy
z postanowieniami § 2 ust. 10 wzoru umowy, powodującej niemożność ustalenia
w świetle art. 65 § 1 i 2 Kc jednoznacznego oświadczenia woli Zamawiającego
w kontekście wielkości zmniejszanego wolumenu zamówienia.
7. art. 16 pkt 1 i 2 Pzp i art. 8 ust. 1 Pzp
w związku z art. 353
Kc i art. 647 Kc w zw. z
art. 484 § 2 w zw. z art. 483 Kc i art. 473 § 1 Kc ze względu na: Zastrzeżenie w § 15
ust. 1 pkt. 1.1 i 1.2 wzoru umowy kar umownych rażąco wygórowanych oraz kar
dublujących się (tj. podwójnie krających za to samo przewinienie):
(i)
związanych z uchybieniem w dotrzymaniu terminu końcowego – w ocenie
Wykonawcy kara umowna w wysokości 0,20% całości wynagrodzenia za
każdy dzień zwłoki jest rażąco wygórowana,
(ii)
związanych z uchybieniem w dotrzymaniu terminów końcowych
poszczególnych Etapów tj. Etapu I i II – w ocenie Wykonawcy kara umowna w
wysokości 0,10 % całości wynagrodzenia jest rażąco wygórowana a ponadto
kary za poszczególne Etapy dublują się z karami za zwłokę w realizacji całości
kont
raktu a przez to powodują podwójne karanie Wykonawcy raz za termin
etapu a drugi raz za termin końcowy całego kontraktu.
Odwołujący Strabag wniósł o nakazanie Zamawiającemu dokonania zmiany treści załącznika
nr 10 do SWZ wzór umowy przez:
(i) ustalenie ter
minu obiektywnego i realnie niezbędnego na realizację Przedmiotu
Umowy w szczególności uwzględniającego czas na dopuszczenie przedmiotu umowy
do użytkowania (co obejmuje przeprowadzenie czynności związanych ze
zgłoszeniem do służb PSP i PIS oraz pozyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na
użytkowanie), co w realiach związanych z epidemią COVID-19 zajmuje w
przeważającej większości przypadków więcej niż 60 dni. Zdaniem Odwołującego
niezbędnym okresem realizacji całości umowy powinien być okres nie krótszy niż 24
miesiące liczonych od dnia podpisania umowy. Jednocześnie zgodnie z ustawą
termin powinien podany być w miesiącach, tygodniach lub latach a nie w dacie
dziennej.
(ii)
wyeliminowanie odbiorów bezusterkowych i zobowiązanie Zamawiającego
do dokonania odbi
oru w przypadku braku wad istotnych (limitujących);
(iii)
wyeliminowania odbiorów bezusterkowych czy też odbiorów bez zastrzeżeń jako
warunku wystawienia i płatności faktury;
(iv) zamian
ę postanowień dotyczących płatności wynagrodzenia, w tym na rzecz
wykonawcy, ta
k aby Wykonawca był zobowiązany do odpowiedniego wykazania
dokonania płatności wynagrodzenia należnego tj. „wymagalnego” podwykonawcom a
nie wynagrodzenia referującego do stanu wykonanych robót (stwierdzonych
protokołem odbioru danej części przedmiotu umowy) na dzień wystawienia faktury
przez wykonawcę.
(v) z
mianę postanowień dotyczących wstrzymania płatności całości wynagrodzenia
należnego Wykonawcy z danej faktury do czasu przedstawienia odpowiednich
dowodów zapłaty na rzecz podwykonawców na zapisy dopuszczające wstrzymanie
tylko części wynagrodzenia, jakie miałoby przypadać podwykonawcom, którym nie
przedłożono odpowiednich dokumentów oraz dopuszczenie wszelkich dowodów bez
ograniczenia ich wyłącznie do oświadczeń podwykonawców,
(vi) ujednolicenie i wyeliminowan
ie rozbieżności zapisów wzoru umowy w świetle
obligatoryjnej klauzuli abuzywnej ustawy Pzp
nakazującej określenie minimalnej
wartości lub wielkości świadczenia stron w stosunku do postanowień przewidujących
możliwość rezygnacji z części asortymentu objętego przedmiotem umowy.
(vii) zmian
ę postanowień umowy w zakresie kar umownych taka aby kary nie były rażąco
wygórowane w zakresie uchybienia terminom realizacji poszczególnych Etapów lub
terminu końcowego oraz nie dublowały się za to samo przewinienie.
W oparci
u o powyższe żądanie Odwołujący Strabag zaproponował szereg zmian
kwestionowanych postanowień.
20 maja 2021 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła odpowiedź Zamawiającego
z 19 maja 2021 r. na oba odwołania. Zamawiający oświadczył, że uwzględnia w całości oba
odwołania i że dokona zmian treści SWZ zgodnych z żądaniem odwołujących.
Do postępowania odwoławczego o sygn. akt KIO 1418/21 i KIO 1420/21 w wymaganym
terminie
po stronie Zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca.
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba uznała, że zachodzą podstawy do umorzenia
postępowania odwoławczego o sygn. akt KIO 1418/21 i KIO 1420/21 w oparciu o art. 522
ust. 1 Pzp. Zgodnie z
treścią tego przepisu w przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć
postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod
warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił
w
terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub
unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu. Taka sytuacja zaistniała w przedmiotowym postępowaniu
odwoławczym. Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty odwołania, natomiast po jego
stronie nie przystąpił do postępowania odwoławczego żaden wykonawca, co wyczerpuje
dyspozycję ww. przepisu i obliguje Izbę do umorzenia postępowania odwoławczego.
Powyższe powoduje zakończenie postępowania odwoławczego bez merytorycznego
rozpoznania zarzutów odwołań.
W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 522 ust. 1 Pzp
umorzyła postępowanie
odwoławcze o sygn. akt KIO 1418/21 i KIO 1420/21, orzekając w formie postanowienia
zgodnie z art. 568 pkt 3 Pzp.
O
kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 Pzp
w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 r.
poz. 2437), nakaz
ując dokonanie na rzecz Odwołujących zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych kwot uiszczonych tytułem wpisu.
Przewodniczący: ............…………………............…………….………
…………………............…………….………
…………………...........…………….………