Sygn. akt: KIO 1399/21
POSTANOWIENIE
z dnia 24 czerwca 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Justyna Tomkowska
po rozpoznaniu na posiedzeniu be
z udziału Stron i Uczestników postępowania w dniu
24 czerwca 2021 roku w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 10 maja 2021 roku przez wykonawcę - Odwołującego: S&T Poland
Sp
ółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego: Centrum Informatyki Resortu
Finansów z siedzibą w Radomiu
przy udziale wykonawc
ów zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po
stronie Zamawiającego
1) IT Solution Factor Sp
ółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Warszawie;
2) Integrated Solutions Sp
ółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Warszawie
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze;
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwotę 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynastu tysięcy pięciuset złotych zero groszy) stanowiącej 90%
kwoty uiszczonego wpisu na rzecz
Odwołującego: S&T Poland Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz.U.2019 r., poz. 2019 ze zmianami) na niniejsze postanowienie
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
…………………………….
Sygn. akt KIO 1399/21
UZASADNIENIE
Dnia 10 maja 2021 roku do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie,
na podstawie art. 505 i nast. ustawy
z dnia z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień
publicznych (dalej jako „nPZP”) odwołanie złożył Wykonawca S&T Poland Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie , (dalej jako „Odwołujący”).
Zamawiający Centrum Informatyki Resortu Finansów z siedzibą w Radomiu
prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest
„Dostawa, instalacja, konfiguracja i wdrożenie urządzeń przełączających ruch na potrzeby
komunikacji w sieci LAN Data
Center w podziale na 6 części". Numer ogłoszenia
w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej: 2020/S 250-623800 z dnia 23 grudnia 2020 r.
Wart
ość zamówienia w postępowaniu przekracza progi unijne.
O
dwołanie złożono wobec niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności
Zamawiającego, podjętych oraz zaniechanych w postępowaniu w zakresie części 2,
polegających na naruszeniu:
art. 89 ust 1 pkt 2) ustawy PZP poprzez zaniechanie odrzucenia oferty wykonawcy IS
oraz oferty wykonawcy Suntar pomimo, że treść oferty tych wykonawców nie odpowiada
treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej: „SIWZ") w zakresie:
przepustowości urządzenia w ruchu fullduplex, tj. wymagania wskazanego w Tom III
Opis przedmiotu zamówienia Część 2.2. lit. a) Firewalle równoważne do Firewall Paloalto
5260 tabela wers 1 „Dostarczone FireWalle muszą posiadać możliwość obsługi ruchu
sieciowego o wolumenie określonym atrybutem MIN przepustowość - MIN przepustowość-
64 [Gb/s
]" w zakresie opisanym w uzasadnieniu odwołania [Zarzut #1]
braku zaoferowania systemu/konsoli do zarządzania politykami bezpieczeństwa, tj.
wymagania wskazanego w Tom III Opis przedmiotu zamówienia Część 2.2. lit. a) Firewalle
równoważne do Firewall Paloalto 5260 tabela wers 12 oraz lit. b) Firewalle równoważne do
Firewall Paloalto 5220 tabela wers 12
„1 konsola (1 dedykowany system do zarządzania) do
zarządzania parą dostarczonych urządzeń
' w zakresie opisa
nym w uzasadnieniu odwołania
[Zarzut #2]
wymaganej ilości i typu portów/interfejsów sieciowych RJ45, tj. wymagania
wskazanego w Tom III Opis przedmiotu zamówienia Część 2.2. lit. a) Firewalle równoważne
do Firewall Paloalto 5260 tabela wers 8 „Dostarczone FireWalle muszą posiadać ilość
interfejsów 1Gb ~ RJ45 określaną atrybutem MIN liczba portów 1 Gb" w zakresie opisanym
w uzasadnieniu odwołania [Zarzut #3]
art. 89 ust. 1 pkt 2 PZP poprzez zaniechanie odrzucenia oferty wykonawcy IT
Solution pomimo, że treść oferty tego wykonawcy nie odpowiada treści SIWZ w zakresie:
deszyfrowania ruchu sieciowego, tj. wymagania wskazanego w Tom NI Opis
przedmiotu zamówienia Część 2.2. lit. b) Firewalle równoważne do Firewall Paloalto 5220
tabela wers 18 „Dostarczone FireWalle muszą posiadać funkcję deszyfrowania ruchu TLS
1,2 i TLS 1.3, oraz wspierać protokół HTTP/2" w zakresie opisanym w uzasadnieniu
odwołania [Zarzut #4]
braku zapewnienia możliwości downgrade bezpośrednio w GUI urządzeń NGFW, tj.
wymagania wskazanego w Tom
III SIWZ Opis Przedmiotu Zamówienia Część 2.2. lit.
a) i lit. b) w wierszu „Funkcjonalność IPS" - „Aktualizacja (z ang. upgrade) oraz
obniżenie wersji (z ang. downgrade) powinno być możliwe w GUI urządzeń NGFW" i
wskazanego w wyjaśnieniach treści SIWZ z dnia 20 stycznia 2021 r. (Zmiana SIWZ
nr 2 poz. 7)
w zakresie opisanym w uzasadnieniu odwołania [Zarzut #5]
braku spełnienia wymagania dot. interfejsów sieciowych RJ45, tj. wymagania
wskazanego w Tom III Opis prz
edmiotu zamówienia Część 2.2. lit. a) Firewalle równoważne
do Firewall Paloalto 5260 tabela wers 8
„Dostarczone FireWalle muszą posiadać ilość
interfejsów 1Gb - RJ45 okres la nq atrybutem MIN liczba portów 1 Gb” w zakresie opisanym
w uzasadnieniu odwołania [Zarzut#6]
3. art. 7 ust. 1 i 3 PZP w zw. z art 89 ust. 1 pkt 2 i pkt 4 PZP poprzez prowadzenie
p
ostępowania w sposób naruszający zasadę zachowania uczciwej konkurencji i równego
traktowania wykonawców, tzn. poprzez zaniechanie odrzucenia oferty wykonawcy IS, oferty
wykonawcy Suntar oraz oferty wykonawcy IT Solution, pomimo wystąpienia przesłanek
obligujących Zamawiającego do odrzucenia ofert tych wykonawców, co w konsekwencji
doprowadziło do wyboru oferty wykonawcy IS jako najkorzystniejszej niezgodnie z
przepisami ustawy PZP [Zarzut #7]
Odwołujący wnosił o uwzględnienie odwołania oraz nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienie czynności wyboru oferty wykonawcy IS jako najkorzystniejszej w
zakresie Części 2 postępowania,
dokonanie ponownego badania i oceny ofert,
odrzucenie oferty wykonawcy IS, oferty wykonawcy Suntar oraz oferty wykonawcy IT
Solution w zakresie Części 2 postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) PZP,
wyboru oferty Odwołującego jako oferty najkorzystniejszej w zakresie Części 2
p
ostępowania.
Skład orzekający Krajowej Izby Odwoławczej, wyznaczony do rozpoznania
niniejszej sprawy odwoławczej ustalił i zważył, co następuje:
Odwołujący wykazał, że posiada interes w korzystaniu ze środków ochrony prawnej,
kwalifikowany możliwością poniesienia szkody. Naruszenie przez Zamawiającego przepisów
ustawy Pzp, SIWZ
, ogłoszenia o zamówieniu, uniemożliwia Odwołującemu uzyskanie
zamówienia i zawarcie umowy, przez co poniesie On szkodę. Gdyby Zamawiający ocenił
ofertę Odwołującego zgodnie z kryteriami z SIWZ, to wybrałby ją jako najkorzystniejszą
i odrzuciłby oferty kwestionowane w odwołaniu. Wypełnione zostały zatem warunki określone
w art. 505 ustawy Pzp2019.
Zamawiający zamieścił informację o wyborze oferty najkorzystniejszej i przyznanej
Wykonawcom punktacji w dniu 30 kwietnia 2021 r. O
dwołanie zostało więc wniesione
w ustawowym terminie,
kopia odwołania została przekazana Zamawiającemu, Odwołujący
uiścił wpis w wymaganej wysokości na rachunek UZP. Odwołanie nie zawierało braków
formalnych.
Do post
ępowania odwoławczego zgłoszenie przystąpienia po stronie Zamawiającego
złożyli następujący Wykonawcy:
S&T Poland Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie,;
Integrated Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Warszawie.
Izba potwierdziła skuteczność przystąpień i dopuściła Przystępujących do udziału
w postępowaniu odwoławczym.
Odwołujący, w dniu 23 czerwca 2021 roku, przed wyznaczeniem terminu posiedzenia
i rozprawy przed Izbą na dzień 25 czerwca 2021 roku, złożył oświadczenie o wycofaniu
od
wołania w całości. Oświadczenie o cofnięciu odwołania zostało złożone przez osobę
umocowaną do działania w imieniu Wykonawcy.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 520, art. 568 pkt 1 oraz art. 553
ust. 1 zda
nie drugie ustawy Pzp postanowił umorzyć postępowanie odwoławcze w sprawie,
ponieważ oświadczenie o cofnięciu odwołania uznać należy za oświadczenie najdalej idące
złożone przez Stronę, która zainicjowała postępowanie odwoławcze. Złożenie takiego
oświadczenia warunkuje zakończenie postępowania odwoławczego bez konieczności
rozpoznawania zarzutów i merytorycznego stanowiska Izby. Odwołujący podejmuje bowiem
decyzję o ostatecznym zaniechaniu kontynuowania sporu przed Izbą.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż cofnięcie odwołania miało miejsce najpóźniej w dniu
poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony termin rozprawy lub posiedzenia
z udziałem stron i uczestników postępowania, zatem za rzecz Odwołującego należało
zwrócić 90% kwoty wpisu uiszczonego na rachunek Urzędu Zamówień Publicznych, czyli
kwotę 13 500,00 zł, stosownie do art. 557 i art. 575 ustawy z dnia 11 września 2019 r. –
Prawo zamówień publicznych oraz § 9 ust. 1 pkt 3a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania
odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania
(Dz. U. z 2020r., poz. 2437 ze zmianami).
Przewodniczący:
…………………………….