KIO 1247/21 POSTANOWIENIE dnia 29 czerwca 2021 r.

Stan prawny na dzień: 11.10.2021

Sygn. akt: KIO 1247/21 

POSTANOWIENIE 

  z dnia 29 czerwca 2021 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Chudzik 

Członkowie:   

Andrzej Niwicki 

Anna Wojciechowska 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w dniu  29  czerwca  2021  r.  w Warszawie 

odwołania wniesionego  do  Prezesa  Krajowej Izby  Odwoławczej  w  dniu  26 kwietnia  2021 r. 

przez wykonawc

ę Asseco Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie,  

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Zakład  Ubezpieczeń  Społecznych  z  siedzibą 

w Warszawie

przy  udziale  wykonawc

ów  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  Comarch 

Polska  S.A. 

siedzibą w Krakowie, Comarch S.A. z siedzibą w Krakowie, zgłaszających 

przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Odwołującego, 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze; 

znieść  wzajemnie  koszty  postępowania  odwoławczego  i  nakazać  zwrot  z  rachunku 

Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: 

piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony wpis od odwołania. 


Stosownie  do  art.  579  ust.  1  i  580  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  –  Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie – 

terminie 14 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie

Przewodniczący:      ………………... 


Sygn. akt: KIO 1247/21 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Zakład  Ubezpieczeń  Społecznych  w  Warszawie  –  prowadzi 

postępowanie  w  celu  zawarcia  umowy  wykonawczej  na  „Optymalizację  funkcji  aplikacji 

interakcyjnych  wspierających  pracowników  ZUS  w  realizacji  zadań  w  procesach"  na 

podstawie  Umów  ramowych  nr  1066671  oraz  nr  1066673  dotyczących  modyfikacji 

i rozbudowy  oprogramowania  KSI  ZUS. 

Wartość  zamówienia  jest  większa  niż  kwoty 

określone  w przepisach  wydanych  na  podstawie  art.  11  ust.  8  ustawy  Pzp.  Ogłoszenie 

zamówieniu  zostało  opublikowane  w Dzienniku  Urzędowym  Unii  Europejskiej  5  stycznia 

2018 r. pod numerem 2018/S 003-003351.  

W  dniu  26  kwietnia  2021  r. 

wykonawca Asseco Poland S.A. wniósł dotyczące opisu 

przedmiotu zamówienia, podnosząc zarzuty dotyczące: 

określenia terminu realizacji  poprzez  wskazanie daty  kalendarzowej,  przy  nieznanej  na 

dzień złożenia oferty dacie zawarcia Umowy Wykonawczej

2)  nieprecyzyjnego wymagania 

dotyczącego wersji przeglądarek, 

3)  braku 

określenia rejestrów ZUS integrowanych w ramach rozwiązania, 

4)  otwartego 

zakresu 

wymagań  DOK/2017/03-WF-0003,  DOK/2017/03-WF-0024, 

DOK/2017/03-WF-0154, 

5)  nieprecyzyjnego wymagania 

dotyczącego interfejsu użytkownika, 

6)  nieprecyzyjnego wymagania 

dotyczącego raportów, 

7)  braku 

definicji interfejsów dla integracji CRKZ z pozostałą częścią KSI, 

8)  braku 

specyfikacji interfejsów dla systemu ARFA, 

9)  braku 

kompletu informacji, które są niezbędne do przygotowania oferty, 

10)  braku 

specyfikacji interfejsów dla systemu ARFA. 

Odwołujący  zarzucił  Zamawiającemu  naruszenie  art.  29  ust.  1  w  zw.  z  art.  7  ust.  1 

ustawy  Pzp,  poprzez  opisanie  przed

miotu  zamówienia,  w  tym  obowiązków  wykonawcy, 

sposób  niejednoznaczny,  niewystarczający,  niepełny,  niejasny,  który  uniemożliwia 

przygotowanie  oferty,  co  stanowi  prowadzenie  postępowania  z  naruszeniem  zasad 

zachowania  uczciwej  konkurencji,  równego  traktowania  wykonawców,  proporcjonalności 

oraz przejrzystości. 


Izba ustaliła i zważyła, co następuje: 

Z  uwagi  na  fakt,  że  odwołanie  zostało  wniesione  26  kwietnia  2021  r.,  do 

postępowania  odwoławczego  w  niniejszej  sprawie  znajdują  zastosowanie  przepisy  ustawy 

z 11 

września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm. 

(dalej:  nowa  ustawa  Pzp), 

stosownie  do  92  ust.  2  ustawy  z  11  września  2019  r.  Przepisy 

wprowadzające ustawę ‒ Prawo zamówień publicznych. 

Izba  stwierdziła,  że  do  postępowania  odwoławczego  po  stronie  Odwołującego 

skutecznie  przystąpiło  Konsorcjum:  Comarch  Polska  S.A.,  Comarch  S.A.,  natomiast  do 

postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca. 

Izba  ustaliła,  że  23  czerwca  2021  r.  Zamawiający  złożył  odpowiedź  na  odwołanie, 

której oświadczył, że uwzględnia zarzuty oznaczone w odwołaniu numerami 2 i 4 i wnosi 

umorzenie postępowania w tym zakresie. 

W  dniu  25  czerwca  2021  r.  do  Prezesa  Izby  wpłynęło  oświadczenie  Odwołującego 

cofnięciu zarzutów nieuwzględnionych przez Zamawiającego. 

Biorąc  powyższe  pod  uwagę,  postępowanie  odwoławcze  należało  umorzyć, 

stosownie do dyspozycji art. 522 ust. 3 nowej ustawy Pzp. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  art.  557  nowej 

ustawy Pzp i 

§ 9 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 

2020  r.  w 

sprawie  szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich 

rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U.  z 2020 r. poz. 

2437),  orzekając  o  dokonaniu  zwrotu  Odwołującemu  z  rachunku  Urzędu  kwoty  uiszczonej 

tytułem wpisu. 

Przewodniczący:      ………………...