KIO 108/21 POSTANOWIENIE dnia 3 lutego 2021 r.

Stan prawny na dzień: 07.04.2021

Sygn. akt: KIO 108/21 

POSTANOWIENIE 

z dnia 3 lutego 2021 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Aleksandra Patyk 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez 

udziału stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego  w  dniu  3  lutego  2021  r.  w  Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa 

K

rajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  7  stycznia  2021  r.  przez  wykonawcę  Comarch 

Healthcare S.A. z siedzibą w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez Samodzielny 

Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Staszowie, 

przy  udziale  wykonawcy 

CompuGroup  Medical  Polska  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą w  Lublinie 

zgłaszającego  przystąpienie  do  postępowania  odwoławczego  w  sprawie  o  sygn.  akt:  KIO 

/21 po stronie Zamawiającego, 

postanawia: 

Umarza postępowanie odwoławcze. 

Nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Odwołującego  –  wykonawcy  Comarch  Healthcare  S.A.  z  siedzibą  w  Krakowie 

kwoty  13  500 

zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy), 

stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  579  i  580  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo  zamówień  

publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 

dni  od  dnia jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za pośrednictwem  Prezesa Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący:      ……………………………..  


Sygn. akt: KIO 108/21 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –   Samodzielny  Publiczny  Zespół  Zakładów  Opieki  Zdrowotnej  

w  Staszowie 

[dalej  „Zamawiający”]  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  na 

dostawę  i  wdrożenie  infrastruktury 

serwerowej i sieciowej oraz oprogramowania dla szpitalnego systemu informatycznego (SSI) 

(znak postępowania: DZPiZ-380-35/2020). 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej w dniu 28 grudnia 2020 r. pod numerem 2020/S 252 - 635309. 

Do ww. postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 

11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 

2019  poz.  2020),  jako  wszczętego  i  niezakończonego  przed  dniem  1  stycznia  2021  r., 

stosuje  się  przepisy  dotychczasowe,  tj.  przepisy  ustawy  z dnia  29 stycznia  2004  r.  Prawo 

zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) [dalej „ustawa Pzp”]. 

W  dniu  7  stycznia  2021  r.  wykonawca 

Comarch  Healthcare  S.A.  z  siedzibą  

w Krakowie 

[dalej „Odwołujący”] wniósł odwołanie wobec postanowień specyfikacji istotnych 

warunków zamówienia zarzucając Zamawiającemu naruszenie: 

1. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez brak dokładnego opisu procesu 

migracji  oraz  rozszerzenie  zakresu  migracji  o  dane  rozliczeniowe  w  przypadku  wymiany 

systemu (z jednoczesnym zaniechaniem  zgodnego z PZP o

pisania przedmiotu zamówienia 

w  tym  zakresie),  a  zatem  opisanie  przedmiotu  zamówienia  i  sformułowanie  treści 

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w sposób niejednoznaczny oraz ograniczający 

zasady równej konkurencji;  

2. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, p

oprzez zaniechanie określenia w SIWZ 

wszystkich  wymaganych  danych  dotyczących  integracji  z  aktualnie  wykorzystywanym 

oprogramowaniem,  przenosząc  na  potencjalnego  wykonawcę  obowiązek  uwzględnienia  

w  cenie  ofertowej  wszelkich  kosztów  wykonania  tej  operacji,  w  tym  tych,  na  których 

wysokość potencjalny wykonawca nie ma wpływu z uwagi na niezapewnienie potencjalnemu 

wykonawcy przez Zamawiającego dokumentacji technicznej i kodów źródłowych dotychczas 

posiadanego systemu, z którym ma zostać zintegrowany system;  

3. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia 

w  sposób  niekonkurencyjny,  zawężający  krąg  potencjalnych  wykonawców  i  forujący 


konkretnego  dostawcę,  poprzez  postawienie  niekonkurencyjnych  wymagań  w  ramach 

modułów:  

a. dokumentacja formularzowa,  

b. rejestracja amubalotryjna  

c. zakażenia  

d. blok operacyjny  

e. generator formularzy.  

 
Wobec  w

w.  zarzutów  Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie 

Zamawiającemu  dokonania  zmiany  postanowień  SIWZ  i  załączników  w  sposób  wskazany  

w uzasadnieniu odwołania. 

Mając  na  uwadze,  iż  odwołanie  zostało  wniesione  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  w  dniu  7  stycznia  2021  r.,  do  przedmiotowego  postępowania  odwoławczego, 

zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 11 wrz

eśnia 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę - 

Prawo zamówień  publicznych (Dz.U.  z  2019  r. poz.  2020),  znajdują  zastosowanie przepisy 

ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo  zamówień    publicznych  (Dz.  U.  z  2019  r.  

poz. 2019 ze zm.) [dalej „ustawa nPzp”].  

Do  po

stępowania  odwoławczego  po  stronie  Zamawiającego, w  dniu  11  stycznia 

2021 r., zgłosił przystąpienie wykonawca CompuGroup Medical Polska Sp. z o.o. z siedzibą 

w Lublinie. 

Izba stwierdziła skuteczność zgłoszenia przystąpienia ww. wykonawcy, który stał się 

tym samym uczestnikiem 

postępowania odwoławczego. 

W  dniu  2  lutego  2021  r.

,  tj.  dzień  przed  wyznaczonym  terminem  posiedzenia  

i  rozprawy  z  udziałem  Stron  i  Uczestników,  Odwołujący  wniósł  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  pismo  w  formie  elektronicznej,  w  którym  oświadczył,  że  cofa  odwołanie 

wniesione w dniu 7 stycznia 2021 r. 

Izba stwierdziła, że oświadczenie o wycofaniu odwołania 

zostało złożone przez osobę uprawnioną do reprezentowania Odwołującego. 

Wobec  powyższych  ustaleń  Izba  wskazuje,  że  na  skutek  cofnięcia  odwołania 

wystąpiła przesłanka do umorzenia postępowania odwoławczego, o której mowa w art. 520 

ust. 1 i 2 oraz art. 568 pkt 1 ustawy nPzp. 

Stosownie do treści art. 520 ust. 1 ustawy nPzp, 

odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy. Cofnięte odwołanie nie 

wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby 


(art.  520  ust.  2  ustawy  nPzp).  Z  kolei  w  myśl  art.  568  pkt  1  ustawy  nPzp,  Izba  umarza 

postępowania odwoławcze, w formie postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.  

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  Izba  orzekła  na  podstawie  art.  557  i  575 

ustawy nPzp w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie 

szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz 

wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 

r.  poz.  2437), 

nakazując  zwrot  na  rzecz  Odwołującego  90%  kwoty  wpisu  uiszczonego 

wysokości 15 000,00 zł.  

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji. 

Przewodniczący:      ……………………………..