Sygn. akt: KIO 1067/21
WYROK
z dnia 8 czerwca 2021 r.
Krajowa
Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Małgorzata Matecka
Protokolant:
Klaudia Kwadrans
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 czerwca 2021 r. w Warszawie
odwołania wniesionego
d
o Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 kwietnia 2021 r. przez wykonawcę: T. Ś.
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą T. Ś. „MONT-PLAST” w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego: Zarząd Lokali Miejskich z siedzibą w Łodzi
przy udziale wykonawcy
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po
stronie zamawiającego: B. B. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą PRO-BART
B. B.
orzeka:
1. U
marza postępowanie odwoławcze w zakresie zarzutu naruszenia art. 226 ust. 1 pkt 5
ustawy
Prawo zamówień publicznych (zarzut nr 8).
Uwzględnia odwołanie w zakresie zarzutu naruszenia art. 128 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych (zarzut nr 6) i nakazuje zamawiającemu unieważnienie
czynno
ści wyboru oferty najkorzystniejszej oraz powtórzenie czynności badania i oceny
ofert, w tym wezwanie wykonawcy
B. B.
prowadzący działalność gospodarczą pod
nazwą PRO-BART B. B. do złożenia wyjaśnień w zakresie oświadczenia o
ni
epodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 5 oraz art.
109 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W pozostałym zakresie odwołanie oddala.
Kosztami postępowania obciąża odwołującego w części 6/7 i zamawiającego w części
1/7, i:
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 10 000 zł 00 gr (słownie:
dziesięć tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez odwołującego tytułem wpisu od
odwołania;
zasądza od zamawiającego na rzecz odwołującego kwotę 1 428 zł 57 gr (słownie:
jeden tysiąc czterysta dwadzieścia osiem złotych pięćdziesiąt siedem groszy)
stanowiącą 1/7 kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania;
zasadza od odwołującego na rzecz wykonawcy B. B. prowadzący działalność
gospodarczą pod nazwą PRO-BART B. B. kwotę 3 600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące
sześćset złotych zero groszy) poniesioną tytułem wynagrodzenia pełnomocnika;
znosi wzajemnie pomiędzy odwołującym i zamawiającym koszty poniesione z tytułu
wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ….……………………………
Sygn. akt: KIO 1067/21
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Zarząd Lokali Miejskich z siedzibą w Łodzi prowadzi postępowanie o
udzielenie
zamówienia publicznego na zawarcie umowy ramowej dotyczącej wykonania
remontów lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi w podziale na 2
części. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 15 lutego 2021 r. w
Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 2021/BZP 00007539/01.
I. W dniu 7 kwietnia 2021 r. wykonawca T.
Ś. prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
T.
Ś. „MONT-PLAST” wniósł odwołanie w zakresie części 1 wobec:
zaniechania wykluczenia z postępowania wykonawcy B. B. prowadzący działalność
gospodarczą pod nazwą PRO-BART B. B. (dalej jako: „wykonawca B. B. PRO-
BART”), z uwagi na zaistnienie wobec tego wykonawcy przesłanek wykluczenia z
postępowania, względnie zaniechania wezwania wykonawcy PRO-BART do złożenia
wyjaśnień,
2. wadliwej oceny oferty wykonawcy B. B. PRO-
BART, poprzez błędne uznanie, że
złożona oferta nie podlega odrzuceniu,
3. dokonania wyboru oferty wykonawcy B. B. PRO-BART jako najkorzystniejszej,
odrzucenia oferty odwołującego jako rzekomo niezgodnej z treścią SWZ,
zaniechania dokonania wyboru oferty odwołującego jako najkorzystniejszej.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie następujących przepisów:
1. art. 109 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, ze zm.)
, dalej jako „ustawa Pzp”, poprzez zaniechanie
wykluczenia wykonawcy B. B. PRO-
BART, który w sposób zawiniony poważnie
naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności
wykonawca B. B. PRO-
BART w wyniku zamierzonego działania lub rażącego
niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonywał umowy realizowane na rzecz
Zarządu Lokali Miejskich w Łodzi,
2. art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy B.j B.
PRO-
BART, który w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie
wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązania wynikające z
umów zawartych z Zarządem Lokali Miejskich w Łodzi, co doprowadziło do
wykonania zastępczego realizowanego przez innych wykonawców, m.in. przez
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Desdim" S.C. L.B., T.O.-Ś., a także
najprawdopodobniej do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania,
lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
3. art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy B. B.
PRO-
BART, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa
wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega
wykluczeniu oraz, że spełnia warunki udziału w postępowaniu lub zataił te informacje,
co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
4. art. 109 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy B. B.
PRO-
BART, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje
wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez
z
amawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
5. art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez zaniechanie wezwania wykonawcy B. B. PRO-
BA
RT, do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych ofert oraz przedmiotowych
środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń,
6. art. 128 ust. 4 ustawy Pzp
poprzez zaniechanie żądania od wykonawcy B. B. PRO-
BART wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy Pzp
, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych
dokument
ów lub oświadczeń składanych w postępowaniu,
art. 128 ust. 5 ustawy Pzp, poprzez zaniechanie zwrócenia się bezpośrednio do
podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym
zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu,
w
szczególności do 31 Wojskowego Oddziału Gospodarczego (ul. Konstantynowska
100 Zgierz), w celu weryfikacji przedstawionych referencji przez wykonawcę B.
B. PRO-BART,
8. art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, poprzez odrzucenie oferty o
dwołującego, kiedy to
wskazana oferta była zgodna z warunkami zamówienia,
a w konsekwencji:
9. art. 16 ustawy Pzp poprzez naruszenie za
sady prowadzenia postępowania
o
udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji,
równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności
i
przejrzystości, a także poprzez brak rzetelnej oceny oferty odwołującego.
W związku z podniesionymi zarzutami odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania
i
nakazanie zamawiającemu:
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej,
wykluczenia wykonawcy B. B. PRO-BART, względnie nakazanie wezwania
wykonawcy B. B. PRO-
BART do złożenia wyjaśnień,
unieważnienia czynności odrzucenia oferty odwołującego,
powtórzenie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty odwołującego.
II. Pismem wniesionym w dniu 2 czerwca
2021 r. zamawiający udzielił odpowiedzi na
odwołanie. W treści odpowiedzi na odwołanie zamawiający złożył oświadczenie
o
uwzględnieniu zarzutów wskazanych pod nr: 1, 2, 3, 4, 8 oraz zarzutu nr 9 w zakresie
odnoszącym się do wcześniejszej wymienionych zarzutów odwołania. W pozostałym
zakresie wniósł o oddalenie odwołania.
III. Przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego zgłosił
wykonawca B. B. PRO-BART.
Stanowisko w sprawie przystępujący przedstawił w piśmie wniesionym do akt sprawy w dniu
2 czerwca 2021 r.
Zarzuty odwołania uznał za niezasadne.
Na posiedzeniu niejawnym z udz
iałem stron oraz uczestników postępowania odwoławczego
w dniu 4 czerwca 2021 r. wykonawca B. B. PRO-BART
zgłosił sprzeciw wobec
uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania wskazanych pod nr 1, 2, 3, 4 oraz
zarzutu nr 9 w zakresie odn
oszącym się do wcześniejszej wymienionych zarzutów
odwołania.
Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła i zważyła, co następuje:
Zarzut naruszenia art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, poprzez odrzucenie oferty odwołującego,
kiedy to wskazana oferta była zgodna z warunkami zamówienia [zarzut nr 8]
Wobec złożenia przez zamawiającego oświadczenia o uwzględnieniu ww. zarzutu oraz
braku sprzeciwu przystępującego postępowanie odwoławcze w zakresie tego zarzutu
podlegało umorzeniu na podstawie art. 522 ust. 4 ustawy Pzp.
Zarzuty naruszenia:
art. 109 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy B. B.
PRO-
BART, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co
podważa jego uczciwość, w szczególności wykonawca B. B. PRO-BART w wyniku
zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie
wykonywał umowy realizowane na rzecz Zarządu Lokali Miejskich w Łodzi [zarzut nr
art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy B. B.
PRO-
BART, który w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie
wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązania wynikające z
umów zawartych z Zarządem Lokali Miejskich w Łodzi, co doprowadziło do
wykona
nia zastępczego realizowanego przez innych wykonawców, m.in. przez
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Desdim" S.C. L. B., T. O.-Ś., a także
najprawdopodobniej do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania,
lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady [zarzut nr 2]
art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy B. B.
PRO-
BART, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa
wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega
wykluczeniu oraz, że spełnia warunki udziału w postępowaniu lub zataił te informacje,
co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego [zarzut nr 3]
art. 109 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia wykonawcy B. B.
PRO-
BART, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje
wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez
zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia [zarzut nr 4]
art. 128 ust. 4 ustawy Pzp poprzez zaniechanie żądania od wykonawcy B. B. PRO-
BART wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy Pzp, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych
dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu [zarzut nr 6]
Wykluczenie wykonawcy z postępowania na podstawie przepisów art. 109 ust. 1 pkt 5 lub
pkt 7 ustawy Pzp
wymaga wykazania przez zamawiającego zaistnienia wszystkich
przes
łanek składających się na ww. podstawy wykluczenia. Ten sam obowiązek ciąży na
wykonawcy podnoszącym w odwołaniu zarzuty oparte na ww. podstawach. W niniejszym
postępowaniu odwoławczym nie doszło do wykazania przez odwołującego bądź
zamawiającego wszystkich przesłanek składających się na ww. podstawy wykluczenia
wykonawcy z postępowania. Jedynie za okoliczność bezsporną, gdyż przyznaną przez
przystępującego (także dowód w postaci pisma zamawiającego z dnia 20 kwietnia 2021 r.)
należy uznać fakt nieterminowej realizacji przez przystępującego niektórych umów na rzecz
zamawiającego. Powyższe nie jest jednak wystarczające do wykluczenia wykonawcy z
postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 5 lub 7 ustawy Pzp, jak i – wobec stwierdzenia
przez wykonawcę wprowadzenia w błąd zamawiającego – na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 8
lub 10 ustawy Pzp.
W związku z tym podniesione w tym zakresie zarzuty odwołania nie
podlegały uwzględnieniu. Wymaga dodatkowego wyjaśnienia, że Izba nie uwzględniła
zgłoszonego przez odwołującego wniosku o przeprowadzenie dowodu z zeznań świadka
Pana L.B, albowiem z treści wiadomości email z dnia 7 kwietnia 2021 r. (załączonej jako
dowód do odwołania) wynika, że ww. osoba opiera się jedynie na informacjach
przekazanych przez pracowników zamawiającego – natomiast nie wynika, że Pan L.B.
posiada w tym zakresie jakieś konkretne informacje mogące mieć znaczenie dla
rozstrzygnięcia sprawy. Jednocześnie zamawiający w treści odpowiedzi na odwołanie
stwierdził, że nie mam wiedzy co do tego, aby w przypadku umów z przystępującym doszło
do wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady, w tym
w
szczególności aby wykonanie zastępcze było realizowane przez Przedsiębiorstwo
Handlowo-
Usługowe „Desdim" S.C. L.B., T.O.-Ś. Podstawowymi dowodami w postępowaniu
odwoławczym są dowody z dokumentów. Dopuszczenie innych dowodów może mieć
miejsce, o ile ich przeprowadzenie ma na celu
i może skutkować udowodnieniem
okoliczności mających dla rozstrzygnięcia sprawy istotne znaczenie, co nie zostało
wykazane przez odwołującego w przypadku wniosku o przeprowadzeniu dowodu z zeznań
świadka Pana L.B. Mając na uwadze powyższe, Izba uznała, że dopuszczenie ww. dowodu i
odroczenie w tym celu rozprawy stanowiłoby nieuzasadnione opóźnienie rozstrzygnięcia
sp
rawy i w związku z tym nie uwzględniła ww. wniosku odwołującego na podstawie art. 531
ustawy Pzp a contrario.
Ponadto, w przypadku wykluczenia wykonawcy z
postępowania na podstawie przepisów art.
109 ust. 1 pkt 5 lub pkt 7 ustawy Pzp
zamawiający obowiązany jest do przedstawienia
wyczerpującego uzasadnienia ww. czynności i tym samym umożliwienia wykonawcy
podjęcia obrony w postępowaniu odwoławczym. W niniejszej sprawie nie miało to miejsca.
Co więcej, przystępujący został de facto zaskoczony zmianą decyzji zamawiającego, skoro
dotychczas zamawiający nie widział powodów do wykluczenia go z postępowania. Zasługuje
również na uwzględnienie stanowisko przystępującego, że nie miał podstaw do stwierdzenia,
że zamawiający uważa go za wykonawcę nierzetelnego, skoro pomimo zaistniałych sytuacji
nieterminowej realizacji umów zamawiający w dalszym ciągu powierzał mu realizację
zamówień. Nawet jeśli faktycznie w poprzednich postępowaniach zamawiający nie
przewidywał fakultatywnych przesłanek wykluczenia z postępowania (twierdzenia
zamawiającego), to jednak już samo stwierdzenie przez zamawiającego braku potrzeby
przewidywania ww. podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania ma pewne
znaczenie w zakresie
oceny przystępującego przez zamawiającego, choć nie można
odmówić zamawiającemu prawa do zmiany tej oceny. Z drugiej strony Izba nie może
ignorować faktu uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania co do zaistnienia
w stosunku do
przystępującego podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art.
109 ust. 1 pkt 5 lub pkt 7 ustawy Pzp, co dotyczy w
szczególności podstawy z art. 109 ust. 1
pkt 5 ustawy Pzp, a
zatem właśnie dokonania zmiany przez zamawiającego oceny
uczciwości zawodowej przystępującego (z treści odpowiedzi na odwołanie wynika, że
uwzględnienie zarzutu naruszenia art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp miało miejsce z
ostrożności). W świetle wszystkich wskazanych powyżej okoliczności Izba uznała, że skoro
w ocenie zamawiającego zaistniała podstawa do wykluczenia przystępującego z
post
ępowania, to wykonawcy temu powinno się zapewnić prawo do obrony w postępowaniu
odwoławczym, co winno być poprzedzone przedstawieniem przez zamawiającego
uzasadnienia tej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Powyższe
powinien mieć na względzie również zamawiający stwierdzając w ostatnim dniu roboczym
przez
wyznaczonym
terminem
rozprawy
zaistnienie
podstawy
do
wykluczenia
przystępującego z postępowania. W takiej sytuacji zamawiający nie powinien był
uwzględniać
zarzutów
odwołania
prowadzących
do
ostatecznego
wykluczenia
przystępującego z postepowania, lecz zarzut dotyczący przeprowadzania w tym zakresie
postępowania wyjaśniającego. W szczególnych okolicznościach niniejszej sprawy
zapewnienie prowadzenia
postępowania zgodnie z przepisami ustawy Pzp, w tym zasadami
zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, mogło zapewnić
jedynie uprzednie zakomunikowanie przystępującemu przez zamawiającego o zmianie jego
decyzji w zakresie oceny przystępującego w odniesieniu do ww. podstaw wykluczenia z
postępowania poprzez wystosowanie do niego wezwania, na podstawie art. 128 ust. 4
ustawy
, do złożenia wyjaśnień Pzp w zakresie oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 5 oraz art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo
zamówień publicznych. Mając to na uwadze Izba uznała za zasadne uwzględnienie
odwołania w zakresie zarzutu naruszenia art. 128 ust. 4 ustawy Pzp. Po przedstawieniu
wyjaśnień przez przystępującego zamawiający będzie mógł podjąć czynność w zakresie
wykluc
zenia przystępującego z postępowania – z zachowaniem przepisów ustawy Pzp.
Zarzut naruszenia art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez zaniechanie wezwania wykonawcy B.
B. PRO-
BART, do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych ofert oraz przedmiotowych
środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń [zarzut nr 5]
Przepis art. 223 ust. 1 ustawy Pzp
przewidujący możliwość wezwania wykonawcy do
złożenia wyjaśnień dotyczy treści oferty, przedmiotowych środków dowodowych lub innych
dok
umentów lub oświadczeń mających znaczenie dla oceny oferty, tymczasem żadne
z
zarzutów i twierdzeń podniesionych w odwołaniu do tych kwestii się nie odnosiły. W
związku z powyższym zarzut ten należało uznać za niezasadny.
Zarzut naruszenia art. 128 ust. 5
ustawy Pzp, poprzez zaniechanie zwrócenia się
bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w
tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu,
w
szczególności do 31 Wojskowego Oddziału Gospodarczego (ul. Konstantynowska 85, 95-
100 Zgierz), w celu weryfikacji przedstawionych referencji przez wykonawcę B. B. PRO-
BART [zarzut nr 7]
Powyższy zarzut odwołujący oparł na okoliczności braku udziału przystępującego w realizacji
robót remontowo – budowlanych związanych z remontem II i III piętra w budynku nr 2
zlokalizowanego w Wojskowym Centrum Kształcenia Medycznego w Łodzi. Na
potwierdzenie powyższego odwołujący przedstawił dowód w postaci pisma 31 Wojskowego
Oddziału Gospodarczego z dnia 19 kwietnia 2021 r., w treści którego wskazano m.in. że
wykonawca PHU MATEO W.Z. nie zgłaszał podwykonawcy w ramach realizacji zamówienia
pn. Remont budynku nr 2 zlokalizowanego w kompleksie wojskowym w Łodzi przy ul. 1-go
Maja 90. Izba za traf
ne uznała stanowisko zamawiającego i przystępującego, że sama
okoliczność braku zgłoszenia danego podmiotu jako podwykonawcy nie dowodzi faktu braku
udziału w realizacji danego zadania. Dla wykazania spełnienia warunku udziału w
postępowaniu istotne znaczenie ma fakt nabycia wymaganego przez zamawiającego
doświadczenia. W ocenie Izby treść ww. pisma 31 Wojskowego Oddziału Gospodarczego z
dnia 19 kwietnia 2021 r.
nie przesądza o nieprawdziwości treści wykazu robót oraz referencji
w ww. zakresie, niemniej jednak i tak p
owyższy zarzut odnosił się wyłącznie do zaniechania
zastosowania w postępowaniu przepisu art. 128 ust. 5 ustawy Pzp.
Zarzut naruszenia art. 16 ustawy Pzp poprzez naruszenie zasady prowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej
konkurencji, równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i
przejrzystości, a także poprzez brak rzetelnej oceny oferty Odwołującego [zarzut nr 9].
Izba nie stwierdziła naruszenia przez zamawiającego dotychczas w toku samego
postępowania o udzielenie zamówienia zasad wskazanych w art. 16 ustawy Pzp.
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba orzekła, jak w punkcie pierwszym, drugim i trzecim
sentencji, na podstawie art. 553 oraz art. 554 ust. 1 pkt 1, ust. 2 oraz ust. 3 pkt 1 lit. a i b
ustawy Pzp.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557, 574 i 575
ustawy Pzp oraz
stosując odpowiednio przepisy § 7 ust. 2 pkt 3, ust. 4 pkt 1 i 2, ust. 5, ust. 6
oraz
§ 9 ust. 3 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r. poz. 2437), przy
uwzględnieniu że: wynik sprawy jest negatywny dla odwołującego w odniesieniu do sześciu
z
siedmiu zarzutów odwołania podlegających rozpoznaniu (Izba jak wskazano poniżej nie
uwzględniała w tym zakresie zarzutu nr 9), a dla zamawiającego w odniesieniu do jednego
z
siedmiu zarzutów odwołania, natomiast przystępujący nie przegrał w zakresie żadnego
z zarzut
ów, wobec uwzględnienia których wniósł sprzeciw. Zarzut nr 9 dotyczący naruszenia
przez zamawiającego zasad prowadzenia postępowania w zasadzie nie jest traktowany jako
oddzielny zarzut odw
ołania, lecz jest związany z naruszeniem innych przepisów ustawy Pzp.
Mając na uwadze powyższe Izba nie uwzględniła ww. zarzutu orzekając o kosztach
postępowania.
Przewodniczący: …..……………………………