Sygn. akt: KIO 1874/20
POSTANOWIENIE
z dnia 18 sierpnia 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
po rozpoznaniu na posiedzeniu
niejawnym bez udziału stron w dniu 18 sierpnia 2020 r.,
w Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
7 sierpnia 2020
r. przez wykonawcę
ROKOM
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą w Warszawie
w postępowaniu prowadzonym przez
Gminę Jabłonna
przy udziale wykonawcy PRIKNAUBER
S
półka z ograniczoną odpowiedzialnością
spółka komandytowa z siedzibą w Legionowie
zgłaszającego przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz ROKOM
Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
kwoty
000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej
uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1843
z późn. zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 1874/20
U z a s a d n i e n i e
Z
amawiający – Gmina Jabłonna prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na „wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj sieci wodociągowej oraz sieci
kanalizacji sanitarnej w zlewni pompo
wni „PD-2" w Dąbrowie Chotomowskiej” na podstawie
ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1843
z późn. zm.).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 4 czerwca 2020 r. w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej pod numerem 2020/S 107-258530.
Wartość zamówienia jest większa niż
kwoty określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
O
dwołujący – ROKOM Sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec czynności i zaniechań
Zamawiającego polegających na: wyborze jako oferty najkorzystniejszej oferty wykonawcy
PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp. k
omandytowa, zaniechaniu odrzucenia z postępowania tej
oferty, pomimo
że oferta ta podlega odrzuceniu jako niezgodna z treścią specyfikacji
istotnych warunków zamówienia oraz zawierająca błędy w obliczeniu ceny, co przy
uwzględnieniu danych zawartych w ofercie Odwołującego i postanowień specyfikacji
istotnych warunków zamówienia ma wpływ na zaniechanie wyboru oferty Odwołującego jako
najkorzystniejszej w p
ostępowaniu, zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 89 ust. 1 pkt 2
ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez zaniechanie odrzucenia
oferty wykonawcy PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp. komandytowa, pomimo
że jej treść jest
niezgodna z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2. art. 89 ust. 1 pkt 6
ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez zaniechanie odrzucenia
oferty wykonawcy PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp. komandytowa, pomimo
że zawiera ona błędy
w obliczeniu ceny oferty,
3. art. 91 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez wadliwy
wybór oferty najkorzystniejszej.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej jako obarczonej wadą mającą
wpływ na wynik postępowania,
2. odrzucenia oferty wykonawcy PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp. komandytowa z p
ostępowania,
powtórzenia czynności oceny ofert w postępowaniu, co spowoduje wybór oferty
Odwołującego jako najkorzystniejszej.
Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego kopię odwołania przekazał on wykonawcom
7 sierpnia 2020 r.
, termin zgłaszania przystąpień upłynął więc 10 sierpnia 2020 r.
zgłosił wykonawca PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp. komandytowa.
13 sierpnia 2020 r. Z
amawiający złożył odpowiedź na odwołanie, w której oświadczył, że
uwzględnia w całości odwołanie i wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego w trybie
art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zobowiązał się do: unieważnienia
czynności oceny ofert z 11 sierpnia 2020 r., przeprowadzenia ponownej czynności oceny
ofert (czynność dokonana w następstwie unieważnienia czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej) oraz odrzucenia oferty wykonawcy PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp.
komandytowa na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oświadczenie zostało złożone przez osobę umocowaną do reprezentowania
Zamawiającego.
14 sierpnia 2020 r. Izba postanowiła o wezwaniu wykonawcy PRIKNAUBER Sp. z o.o.
sp. komandytowa do wniesienia sprzeciwu co do uwzględnienia odwołania w całości.
Wezwanie to zostało doręczone wykonawcy 14 sierpnia 2020 r. ze wskazaniem terminu
wniesienia sprzeciwu
– 3 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem umorzenia
postępowania odwoławczego. Termin zgłoszenia przystąpienia upłynął 17 sierpnia 2020 r.
Wykonawca PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp. komandytowa nie
zgłosił sprzeciwu.
Izba uznała, że Zamawiający uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu przed
otwarciem posiedzenia, a jako
że zgłaszający przystąpienie po stronie zamawiającego
wykonawca PRIKNAUBER Sp. z o.o. sp. komandytowa nie wniósł sprzeciwu
w wyznaczonym terminie,
stwierdziła, iż zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie
postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych, orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972).
Przewodniczący: ……………….………