Sygn. akt KIO 2154/18
POSTANOWIENIE
z
29 października 2018 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
Protokolant:
Rafał Komoń
po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem stron w dniu 29 października 2018 roku w
Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 19
października 2018 r. przez wykonawcę Alcon Polska Sp. z o.o. ul. Marynarska 15, 00-676
Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Kliniczny im. Heliodora
Święcickiego
Uniwersytetu
Medycznego
im.
Karola
Marcinkowskiego
ul.
Przybyszewskiego 49, 60-
355 Poznań
przy udziale wykonawcy CONSULTRONIX S.A.
ul. Przemysłowa 17, 32-083 Balice
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego.
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego wykonawcy Alcon Polska Sp. z o.o. ul. Marynarska 15, 00-676 Warszawa -
kwoty 15
000,00 (słownie: piętnaście tysięcy) złotych, tytułem zwrotu kwoty uiszczonego
wpisu od odwołania.
3. oddala wniosek
odwołującego o zasądzenie zwrotu kosztów wynagrodzenia
pełnomocnika
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych ( tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu.
Przewodniczący……………..
Sygn. akt: KIO 2154/18
UZASADNIENIE
Zamawiający, Szpital Kliniczny im. Heliodora Święcickiego Uniwersytetu Medycznego
im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego o
wartości powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8
ustawy Prawo zamówień publicznych, dla postępowania pod nazwą „Zestawy do wykonania
procedury Witrektomii i fakowitrektomii kompatybilne z posiadanym aparatem oraz dzierżawa
apara
tu do wykonania procedury witrektomii i fakowitrektomii pakiet nr 2”— numer
postępowania: DZP/101/2018
Odwołujący wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zarzucając
zamawiającemu odrzucenie oferty odwołującego, pomimo, że oferta ta nie podlegała
odrzuceniu, gdyż nie zostały spełnione przesłanki z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych oraz zaniechanie wyboru jako najkorzystniejszej oferty odwołującego
pomimo, że oferta tego wykonawcy jest najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu i nie
podlega odrzuceniu
W dniu
25 października 2018 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedź zamawiającego na odwołanie w której oświadczył, ze postanowił uwzględnić
zarzuty odwołania w całości. W związku z powyższym Prezes KIO wystąpił do
Przystępującego wykonawcy po stronie zamawiającego o złożenie oświadczenia w
przedmiocie
możliwości wniesienia sprzeciwu co do uwzględnienia przez zamawiającego
zarzutów odwołania w całości.
Przystępujący nie złożył odpowiedzi na przedmiotowe wezwania, jak również nie stawił
się na wyznaczony termin posiedzenia/rozprawy w KIO pomimo prawidłowego
poinformowania o terminie posiedzenia (dowód akta sprawy- wezwanie z dnia 24.10.2018
r.)
. W związku z powyższym Izba w oparciu o przepis art. 186 ust. 2 i 3 ustawy Prawo
zamówień publicznych oraz §13 ust.2a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 22 marca
2010 r.
w sprawie regulaminu przy rozpoznawaniu odwołań ( t.j. Dz. U z 2018 roku poz.
1092) uznała, ze przystępujący nie wniósł sprzeciwu od uwzględnienia zarzutów odwołania i
postanowiła umorzyć postepowanie odwoławcze.
Dla wywarcia skutku procesowego w postaci umorzenia postępowania odwoławczego,
konieczne jest uwzgl
ędnienie przez zamawiającego zarzutów podniesionych w odwołaniu.
Dalsze czynności, jakie zamawiający podejmie w związku z uwzględnieniem zarzutów,
pozostają bez znaczenia dla ustalenia przesłanki do umorzenia postępowania
odwoławczego.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza z mocy
przepisu art. 186 ust. 6 pkt 2b ustawy Prawo zamówień publicznych uznała, że w sytuacji
uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania w całości koszty postepowania
znoszą się wzajemnie. Wobec powyższego wniosek pełnomocnika odwołującego o
zasądzenie na jego rzecz kosztów zastępstwa prawnego Izba oddaliła, jako nie mający
podstawy prawnej.
Równocześnie Izba orzekła o konieczności zwrotu całości kwoty wpisu uiszczonego przez
odwołującego z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych, stosownie do § 5 ust. 1 pkt 1a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz.U. z 22 maja 2018r. poz. 972 .).
Przewodniczący:
…………………………