KIO 1940/18 POSTANOWIENIE dnia 5 października 2018 r.

Stan prawny na dzień: 05.12.2018

Sygn. akt: KIO 1940/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 5 października 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:     Aleksandra Patyk 

Członkowie:   

Anna Osiecka 

Anna Packo 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym 

bez udziału stron oraz uczestników postępowania 

o

dwoławczego w dniu 5 października 2018 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 25 września 2018 r. przez wykonawcę SUNTAR Sp. z o.o. 

z  siedzibą  w  Tarnowie,  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Sąd  Apelacyjny  

w Gdańsku, 

postanawia: 

Umarza postępowanie odwoławcze. 

2.  N

akazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy 

SUNTAR Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście 

tysięcy złotych zero groszy), uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.  

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - 

Prawo zamówień publicznych 

(t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia 

jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 

do Sądu Okręgowego w Gdańsku. 

Przewodniczący:      ……………………………..   

Członkowie:   

…………………………….. 

…………………………….. 


Sygn. akt: KIO 1940/18 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Sąd  Apelacyjny  w  Gdańsku  [dalej  „Zamawiający”]  prowadzi 

postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na 

dostawę sprzętu komputerowego na potrzeby sądów powszechnych apelacji gdańskiej (znak 

postępowania: I.391.9.2018). 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej w dniu 

15 września 2018 r. pod numerem 2018/S 178-402725. 

W dniu 

25 września 2018 r. wykonawca SUNTAR Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie 

[dalej „Odwołujący”] wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie: 

art.  29  ust.  1  i  2  ustawy  Pzp  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu  zamówienia  

w  sposób  naruszający  zasadę  równego  traktowania  wykonawców  i  uczciwej 

konkurencji  oraz  w  sposób  niejednoznaczny  i  niewyczerpujący  w  szczególności  

w zakresie następujących parametrów: 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-01-009 

komputer typ 1 -2018/2 -standardowy - nazwa komponentu 

– BIOS, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-01-009 

komputer typ 1 -2018/2 -standardowy - nazwa komponentu 

– Obudowa, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-01-011 

komputer typ 1 - WERSJA 1 -2018/2 -standardowy - nazwa komponentu 

– BIOS, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-01-011 

komputer typ 1 - WERSJA 1 -2018/2 -standardowy - nazwa komponentu 

– Obudowa, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  T-05-01-01-012 

komputer typ 1 - WERSJA 2 -2018/2 -standardowy - nazwa komponentu 

– BIOS, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-01-012 

komputer typ 1 - WERSJA 2 -2018/2 -standardowy - nazwa komponentu 

– Obudowa, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  T-05-01-01-013 

komputer typ 1 - WERSJA 3 -2013/2 

–standardowy - nazwa komponentu – BIOS, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-01-013 

komputer typ 1 - WERSJA 3 -2018/2 -standardowy - nazwa komponentu 

– Obudowa, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-03-005 

komputer AllInOne typ 1 -2013/2 - nazwa komponentu 

– Obudowa, 

zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-03-007 

komputer AllInOne typ 1 - WERSJA 1 - 2018/2 - nazwa komponentu 

– Obudowa, 


zał.  nr  2a  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  -  T-05-01-03-008 

komputer AllInOne typ 1 - WERSJA 2 - 2018/2 - nazwa komponentu 

– Obudowa, 

zał. nr 2b - do umowy opis przedmiotu zamówienia komputery - T-05-02-01-010 laptop 

typ 1 -2018/2 - standardowy - nazwa komponentu 

– Wyposażenie, 

zał. nr 2b - do umowy opis przedmiotu zamówienia komputery - T-05-02-01-012 laptop 

typ 1 - WERSJA 1 -2018/2 - standardowy - nazwa komponentu 

– Wyposażenie, 

zał.  nr  2b  -  do  umowy  opis  przedmiotu  zamówienia  komputery  –  T-05-02-01-013 

laptop typ 1 - WERSJA 2 -2018/2 - standardowy - nazwa komponentu 

– Wyposażenie, 

zał. nr 2b - do umowy opis przedmiotu zamówienia komputery - T-05-02-01-014 laptop 

typ 1 - WERSJA 3 -2018/2 - standardowy - nazwa komponentu 

– Wyposażenie, 

zał. nr 2b - do umowy opis przedmiotu zamówienia komputery - T-05-02-02-010 laptop 

typ 2 -2018/2 - ponadstandardowy - nazwa komponentu 

– Wyposażenie, 

zał. nr 2b - do umowy opis przedmiotu zamówienia komputery - T-05-02-02-012 laptop 

typ 2 - WERSJA 1 - 2018/2 - ponadstandardowy - nazwa komponentu 

– Wyposażenie. 

2.  art.  7  ust.  1  ustawy  Pzp  poprzez  prowadz

enie postępowania  w  sposób  naruszający 

zasadę  zachowania  uczciwej  konkurencji  i  równego  traktowania  wykonawców,  

w związku z naruszeniem ww. przepisów ustawy Pzp. 

Mając  na  uwadze  powyższe  zarzuty  Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  

i nakazanie Za

mawiającemu modyfikacji treści SIWZ w sposób określony w treści odwołania, 

a  także  zasądzenie  od  Zamawiającego  na  rzecz  Odwołującego  kosztów  postępowania 

odwoławczego według norm przepisanych. 

Do postępowania odwoławczego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca. 

W  dniu 

4  października  2018  r.  Zamawiający  wniósł  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  pismo,  w  którym  oświadczył,  że  dokonał  zmiany  treści  SIWZ  uwzględniając  

w  całości  zarzuty  zawarte  w  treści  wniesionego  przez  wykonawcę  SUNTAR  Sp.  z  o.o. 

odwołania.  Ww.  pismo  podpisane  zostało  przez  osobę  uprawnioną  do  reprezentowania 

Zamawiającego.  

Zgodnie  z  art.  186  ust.  2  ustawy  Pzp,  w  przypadku  uwzględnienia  przez 

zamawiającego  w  całości  zarzutów  przedstawionych  w  odwołaniu  Izba  może  umorzyć 

postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że 

postępowaniu 

odwoławczym 

po 

stronie 

zamawiającego 

nie 

przystąpił  

w  terminie  żaden  wykonawca.  W  takim  przypadku  zamawiający  wykonuje,  powtarza  lub 


unieważnia  czynności  w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  zgodnie  z  żądaniem 

zawartym w odwołaniu. 

Wobec  powyższych  ustaleń,  Krajowa  Izba  Odwoławcza  stwierdziła,  że  zachodzą 

przesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania odwoławczego na podstawie 

art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.  

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania na podstawie 

art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp oraz na podstawie § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia 

Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  

i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972 t.j.). 

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji. 

Przewodniczący:      ……………………………..   

Członkowie:   

…………………………….. 

……………………………..