Sygn. akt: KIO 1499/18
POSTANOWIENIE
z dnia 6 sierpnia 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Monika Szymanowska
po rozpoznaniu na posiedzeniu
niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 6 sierpnia 2018 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 30 lipca 2018 r. przez wykonawcę GE Medical Systems
Polska Sp. z o.o. w Warszawie w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Szpital
Miejski nr 4 w Gliwicach sp. z o.o. w Gliwicach
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
znieść wzajemnie między stronami koszty postępowania odwoławczego i nakazać
Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku bankowego na rzecz wykonawcy
GE Medical Systems Polska Sp. z o.o. w Warszawie kwoty 15 000
zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej równowartość uiszczonego wpisu
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Przewodniczący:
…………………………
U z a s a d n i e n i e
do postanowienia z dnia 6 sierpnia 2018 r. w sprawie o sygn. akt: KIO 1499/18
Zamawiający Szpital Miejski nr 4 w Gliwicach Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Zygmunta
Starego 20, 44 - 100 Gliwice,
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
pn.: ,,Zakup
i
dostawa
cyfrowego
rentgenowskiego
tomografu
komputerowego
z
dodatkowymi urządzeniami, montaż, uruchomienie oraz wykonanie niezbędnej adaptacji
zespołu pomieszczeń stanowiących Pracownię Tomografii Komputerowej, przeznaczonej na
ich instalację, a także odkupienie tomografu komputerowego Brilliance 6 Power marki
Philips, rok produkcji 2006 będącego w posiadaniu Zamawiającego", o numerze nadanym
przez zamawiającego 81/PN/2018, o ogłoszeniu o zamówieniu publicznym opublikowanym
w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 19 lipca 2018 r. pod numerem 2018/S 137-
, o dokumentacji postępowania zamieszczonej na stronie internetowej
zamawiającego w dniu 19 lipca 2018 r., zwane dalej jako „postępowanie”.
Izba ustaliła, że postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego,
o wartości powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2017
r., poz. 1579 ze zm.), dalej jako „p.z.p.”
W dniu 30 lipca 2018 r.
odwołanie wobec treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia wniósł wykonawca GE Medical Systems Polska Sp. z o.o., z siedzibą przy
ul.
Wołoskiej 9, 02 - 583 Warszawa, zwany dalej jako „odwołujący”. W odwołaniu postawiono
zamawiającemu zarzuty naruszenia:
art. 29 ust. 1 i 2 p.z.p. w zw. z art. 7 ust. 1 p.z.p., poprzez dokonanie opisu
przedmiotu zamówienia w sposób nieuwzględniający wszystkich wymagań
i
okoliczności mogących mieć wpływ na treść oferty oraz w sposób utrudniający
uczciwą konkurencję, czym zamawiający uniemożliwił złożenie oferty odwołującemu;
art. 7 ust. 1 p.z.p.,
poprzez określenie sposobu oceny ofert w kryterium „parametry
techniczne” w sposób nieobiektywny, nieproporcjonalny, sprzeczny z zasadą
równego traktowania i uczciwej konkurencji.
Wobec powyższego odwołujący wniósł o nakazanie zamawiającemu dokonania
zmiany zaskarżonych odwołaniem postanowień SIWZ, zgodnie z żądaniami zawartymi
w t
reści odwołania. W uzasadnieniu odwołania odwołujący przedstawił okoliczności
faktyczne i
prawne uzasadniające wniesienie środka ochrony prawnej.
W dniu 2 sierpnia 2018 r., w formie e-maila,
wpłynęła do Izby odpowiedź na
od
wołanie, zawierająca oświadczenie zamawiającego o uwzględnieniu odwołania w całości.
Przedmiotowe stanowisko procesowe, w dniu 6 sierpnia 2018 r., zostało doręczone Izbie
w formie pisemnej. O
świadczenie o uwzględnieniu odwołania złożył prezes zarządu spółki,
zgodnie ze sposobem reprezentacji ujawnionym w KRS,
osoba właściwie umocowana do
składania oświadczeń w imieniu zamawiającego. Zamawiający również dokonał zmian
w
treści SIWZ.
Izba zważyła, co następuje:
Zgodnie z art. 186 ust. 2 p.z.p. „W przypadku uwzględnienia przez zamawiającego
w
całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na
posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego,
którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że
w
postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności
w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.”
Przenosząc powyższe unormowanie na grunt postępowania zainicjowanego
odwołaniem należy uznać, że zamawiający w piśmie z 2 sierpnia 2018 r. w sposób
niebudzący wątpliwości wyraził wolę uwzględnienia zarzutów przedstawionych w odwołaniu,
zaś wobec braku zgłoszenia przystąpienia po stronie zamawiającego, w wywiedzionym
stanie faktycznym i prawnym, Izba stwierdziła spełnienie przesłanek opisanych w dyspozycji
art.
186 ust. 2 p.z.p. i zobligowana była postępowanie umorzyć, w związku z czym orzeczono
jak w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż uwzględnienie odwołania miało miejsce przed otwarciem
posiedzenia, zatem koszty te znoszą się wzajemnie na mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt
p.z.p. Jednocześnie Izba nakazała dokonanie na rzecz odwołującego zwrotu kwoty
uiszczonego wpisu, z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych, stosownie do § 5 ust. 1 pkt
lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972).
Przewodniczący:
…………………………