KIO 1369/18 POSTANOWIENIE dnia 25 lipca 2018 r.

Stan prawny na dzień: 05.11.2018

Sygn. akt: KIO 1369/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 25 lipca 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Katarzyna Odrzywolska  

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym be

z udziału stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego  w  dniu  25  lipca  2018  r.  w  Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa 

Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  9  lipca  2018  r.  przez  wykonawcę:  IMMITIS  Sp.  z  o.o.  

85-009 Bydgoszcz, ul. Dworcowa 83 

postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego: Centrum Zasobów Informatycznych 

909 Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 9/ 13 

przy udziale wykonawcy: 

OPTeam Spółka Akcyjna 36-002 Jasionka, Tajęcina 113

Egida IT Solutions Sp. z o.o. 01-570 Warszawa, ul. W. Niegolewskiego 17; 

KONCEPT Sp. z o.o. 03-

992 Warszawa, ul. Wodniaków 19; 

zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego; 

Komputronik Biznes Sp. z o.o. 60-

003 Poznań, ul. Wołczyńska 37

MAXTO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowo-akcyjna 

32-085 Modlniczka, ul. Willowa 87

Towarzystwo  Handlowe  ALPLAST  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością 

Spółka komandytowa 78-100 Kołobrzeg-Niekanin, ul. Śliwkowa 1

zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego; 


postanawia: 

1.  um

orzyć postępowanie odwoławcze;  

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz           

wykonawcy  IMMITIS  Sp.  z  o.o.  85-009  Bydgoszcz,  ul.  Dworcowa  83  kwoty  

zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej 

90% kwoty uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  24  sierpnia  2017  r.  poz.  1579  ze  zm)  na  niniejsze  postanowienie  

w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.  

Przewodniczący: 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 1369/18 

U z a s a d n i e n i e 

Postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego 

na:  „Dostawę  sprzętu  komputerowego  oraz  oprogramowania"  nr  sprawy: 

2616.12.2018.EB 

(dalej „Postępowanie” lub „Zamówienie”), o wartości przekraczającej kwoty 

wskazane  w  przepisach  wydanych  na  podstawie  art.  11  ust.  8  ustawy  z  dnia  29  stycznia 

2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.  U.  z  2017  r.,  poz.  1579  ze  zm.)  -  dalej  „ustawa 

Pzp”  zostało  wszczęte  ogłoszeniem  w  Dzienniku  Urzędowym  Wspólnot  Europejskich  

pod  nr  2018/S  118-267717  w  dniu  22  czerwca  2018  r.  przez 

Centrum  Zasobów 

Informatycznych 00-

909 Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 9/ 13 (dalej „zamawiający”).  

W dniu 27 czerwca 2018 r. z

amawiający opublikował na swojej stronie internetowej 

Specyfikację  Istotnych  Warunków  Zamówienia  (dalej  „SIWZ”)  wraz  z  Opisem  Przedmiotu 

Zamówienia.  

W  dniu  9  lipca  2018  r.  wykonawca:  IMMITIS  Sp.  z  o.o.  85-009  Bydgoszcz,  ul. 

Dworcowa  83 

(zwany  dalej  „odwołującym”)  wniósł  odwołanie  wobec  niezgodnej  

z  przepisami  ustawy  Pzp  czynności  zamawiającego,  polegającej  na  opisaniu  przedmiotu 

zamówienia  dla  części  II  zamówienia  –  dostawa  urządzeń  skanujących  SK3  w  sposób 

niezgodny z przepisami ustawy Pzp. 

Odwołujący zarzucił zamawiającemu obrazę następujących przepisów: art. 29 ust. 2 i 

3 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, polegające na dokonaniu opisu przedmiotu 

zamówienia z naruszeniem zasady proporcjonalności i w sposób mogący utrudniać uczciwą 

konkurencję,  poprzez  nieuzasadnione  faworyzowanie  rozwiązań  technologicznych 

oferowanych  przez  jednego  konkretnego  producenta  (Fujitsu)  i  nieuzasadnione  potrzebami 

zama

wiającego  ograniczenie  dostępu  do  udziału  w  postępowaniu  wykonawcom 

zainteresowanym  udziałem  w  postępowaniu  zdolnym  do  zaoferowania  sprzętu 

odpowiadającego  uzasadnionym  potrzebom  zamawiającego,  wynikające  z  określenia 

wymogów  co  do  parametrów  oczekiwanego  urządzenia  rozpatrywanych  jako  całość  

w sposób dyskryminujący, sztucznie zawężający konkurencję i nie znajdujący uzasadnienia 

w realnych potrzebach zamawiającego, determinujący zgodność z przedmiotem zamówienia 

tylko  je

dnego  urządzenia  wypełniającego  łącznie  wszystkie  parametry  podane  przez 

zamawiającego (skaner dokumentowy Fujitsu fi-7280). 


Wskazując  powyższe  odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  w  całości 

poprzez  nakazanie  zamawiającemu,  w  trybie  art.  192  ust.  3  pkt  1  ustawy  Pzp,  zmiany 

kwestionowanych postanowień załącznika nr 1 do SIWZ Opis Przedmiotu Zamówienia, dział 

IV.  Wymagania  techniczne,  Część  2-  dostawa  urządzeń  skanujących  SK3,  w  sposób 

postulowany w treści odwołania. 

Zamawiający  w  dniu  11  lipca  2018  r.,  zgodnie  z  dyspozycją    art.  185  ust.  1  ustawy 

Pzp

, poinformował o wniesieniu odwołania, zamieszczając kopię odwołania na swojej stronie 

internetowej  oraz 

wezwał  uczestników  postępowania  do  wzięcia  udziału  w  postępowaniu 

odwoławczym.  Termin  na  zgłoszenie  przystąpienia,  zgodnie  z  art.  185  ust.  2  ustawy  Pzp, 

upłynął w dniu 16 lipca 2018 r. (dzień 14 lipca 2018 r. wypadał w sobotę a zatem, zgodnie  

z  art.  185  ust.  8  ustawy  Pzp  jeżeli  koniec  terminu  do  wykonania  czynności  przypada  

na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub 

dniach wolnych od pracy).  

Do post

ępowania odwoławczego przystąpili: 

OPTeam Spółka Akcyjna 36-002 Jasionka, Tajęcina 113 w dniu 12 lipca 2018 r.; 

Egida IT Solutions Sp. z o.o. 01-570 Warszawa,  ul. W. Niegolewskiego 17 w dniu 

12 lipca 2018 r.; 

KONCEPT Sp. z o.o. 03-

992 Warszawa, ul. Wodniaków 19 w dniu 13 lipca 2018 r.; 

zgłaszając przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego; 

Komputronik Biznes Sp. z o.o. 60-

003 Poznań, ul. Wołczyńska 37 w dniu 13 lipca 

2018 r.; 

MAXTO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowo-akcyjna 

32-085 Modlniczka, ul. Willowa 87 w dniu 16 lipca 2018 r.; 

Towarzystwo  Handlowe  ALPLAST  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością 

Spółka  komandytowa  78-100  Kołobrzeg-Niekanin,  ul.  Śliwkowa  1  w  dniu  16  lipca 

2018 r.; 

zgłaszając przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego. 

W  dniu  23 

lipca  2018  r.,  przed  otwarciem  rozprawy  wyznaczonej  na  dzień  25  lipca  

2018 r. odwołujący złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania. 

Zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp, odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu  

zamknięcia  rozprawy;  w  takim  przypadku  Izba  umarza  postępowanie  odwoławcze.  W  myśl 

zaś art.  192 ust.  1 ustawy  Pzp,  o oddaleniu odwołania lub  jego  uwzględnieniu Izba  orzeka  

w    wyroku.  W  pozostałych  przypadkach  Izba  wydaje  postanowienie.  Odwołujący  złożył 

skuteczne oświadczenie o cofnięciu wniesionego przez siebie odwołania, co nastąpiło przed 

otwarciem  rozprawy.  Uwzględniając  powyższe,  Krajowa  Izba  Odwoławcza,  działając  


na  podstawie  art.  187  ust.  8,  art.  192  ust.  1  zd.  2  ustawy  Pzp,  postanowiła,  w  drodze 

postanowienia, umorzyć postępowanie odwoławcze w tej sprawie.  

Jednocześnie,  stosownie  do  art.  187  ust.  8  zd.  2  ustawy  Pzp,  jeżeli  cofnięcie 

odwołania  nastąpiło    przed  otwarciem  rozprawy,  odwołującemu  zwraca  się  90  %  wpisu. 

Analogiczne brzmienie posiada przepis § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady 

Ministrów z 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania 

oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  

(Dz. U. z 2010 r. nr 41 poz. 238 oraz Dz. U. z 2017 r., poz. 47). 

Ponieważ odwołujący cofnął 

odwołanie  przed  otwarciem  rozprawy,  Izba  na  podstawie  art.  187  ust.  8  zd.  2  ustawy  Pzp 

oraz  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  powołanego  rozporządzenia,  postanowiła  o  dokonaniu  zwrotu 

odwołującemu  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  kwoty  13.500,00  zł, 

stanowiącej 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania. 

Postanowienie  zost

ało  ogłoszone  poprzez  jego  wywieszenie  na  tablicy  ogłoszeń              

w trybie § 32 Rozporządzenia Prezesa Rady  Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie 

regulaminu  postępowania  przy  rozpoznawaniu  odwołań  (Dz.  U.  z  2014  r.,  poz.  964  oraz  

Dz. U. z 2017 r., poz.14). 

Przewodniczący: 

………………………………