KIO 862/17 POSTANOWIENIE dnia 17 maja 2017. r. Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: Przewodniczący: Emil Kawa Protokolant : Sylwia Muniak po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 17 lutego 2017 r. w Warszawie odwołania

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 862/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 17 maja 2017. r. 

                       Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

                                       Przewodniczący:     

Emil Kawa 

                                              Protokolant :        Sylwia Muniak 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym  w dniu 17 lutego 2017 r. w Warszawie odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  28  kwietnia  2017  r.  przez 

wykonawcę S. J. M. sp. z o.o. ul. (…) w postępowaniu prowadzonym przez  Zamawiającego  

R. S. S. i. D.T. C. ul. (…) 

przy  udziale  wykonawcy  J.  P.  sp.  z  o.o.  ul.  (…)  zgłaszającego  przystąpienie  do 

postepowania odwoławczego po stronie zamawiającego 

                                                     postanawia: 

1. umorzyć postępowanie odwoławcze w związku z jego wycofaniem. 

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz S. J. M. 

sp.  z  o.o.  ul.  (…)  kwoty  13  500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero 

groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.  poz.  2164  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  -  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  

Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Radomiu. 

                                                   Przewodniczący:     

………………..… 


Sygn. akt KIO  862/17 

                                                         UZASADNIENIE 

Zamawiający,  R.  S.  S.  i.  D.  T.  C.  ul.  (…)  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia  publicznego  prowadzonego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  na  dostawę  

wyrobów  medycznych(stymulatorów,  defibrylatorów,  elektrod)  dla  potrzeb  R.  S.  S.  - 

opublikowanego  w  Dzienniku  Urzędowym  Oficjalnych  Publikacji  Wspólnot  Europejskich  nr 

Dz.U./ S 041-074558.    

Postępowanie  jest  prowadzone  z  zastosowanie  zasad  obowiązujących  przy  procedurze 

udzielania zamówień publicznych, kiedy wartość zamówienia przekracza kwoty określone w 

przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.    

We  wniesionym  odwołaniu  wykonawca  zarzucił  zamawiającemu  dokonanie  

niezgodnych  z  przepisami  ustawy  Pzp  czynności  polegających  na:  odrzuceniu  oferty 

Odwołującego w zakresie części 16 a także nieodrzucenie oferty J. P. sp. z o.o. ul. (…), jako 

nieodpowiadającej treści postanowieniom SIWZ 

W dniu 17 maja 2017 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej   wpłynęło pismo 

Odwołującego  z  ww.  daty  w  którym  Odwołujący  oświadczył,  że  cofa  wniesione  odwołanie. 

Wobec powyższego Izba była zobowiązana do umorzenia postępowania odwoławczego.   

Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 187 

ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. 

poz. 2164.), oraz w związku § 13 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 

22  marca  2010  r.  w  sprawie  regulaminu  postępowania  przy  rozpoznawaniu  odwołań  (  tj. 

Dz.U. 2014 poz. 964

 ze zm.) umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.   

Zgodnie  z  art.  187  ust.  8  zdanie  drugie  ustawy  -  Prawo  zamówień  publicznych  i  na 

podstawie  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca 

2010  r.  w  sprawie  wysokości  i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów 

kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41, poz. 238 ze 

zm.), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu, który został 

uiszczony w wysokości 15 000,00 złotych.  

                                                      Przewodniczący:     

………………..