Sygn. akt: KIO 521/22
POSTANOWIENIE
z dnia 9 marca 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Anna Chudzik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 9 marca 2022 r. w Warszawi
e odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Iz
by Odwoławczej w dniu 25 lutego 2022 r. przez J. D.
prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą PARAMEDYK J. D.,
w postępowaniu prowadzonym przez Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej
w Celestynowie,
orzeka:
umarza postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje z
wrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego
kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej 90% wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 wr
ześnia 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) na niniejsze
postanowienie
– w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za
p
ośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodni
czący:
Sygn. akt: KIO 521/22
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie –
– prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia pn.
Dostawa
wyrobów medycznych i środków do dezynfekcji do odświeżenia zestawów
medycznych Poziomu 1 dla RBZMED. Warto
ść zamówienia jest większa niż progi unijne.
Og
łoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
15 lutego 2022 r. pod nr pod numerem 2022/S 032-081459.
W dniu 25 lutego 2022 r. J. D. prowadz
ący działalność gospodarczą pod nazwą
PARAMEDYK J. D.
wniósł odwołanie wobec następujących postanowień specyfikacji
warunków zamówienia:
Załącznika nr 5a do SWZ – Szczegółowy opis części zadań przedmiotu zamówienia,
w zakresie w jakim
formułuje wymaganie, aby opatrunek na rany penetracyjne klatki
piersiowej miał „kształt okrągły o średnicy minimum 14 cm”;
Załącznika nr 5d do SWZ – Procedura badania próbek, w zakresie w jakim formułuje
wymaganie, aby nadruk
przy pocieraniu dłonią nie rozmazywał się i był trwały oraz aby
„informacje: znak CE, termin ważności, numer serii i oznaczenia sterylności były
umieszczone na opakowaniu w s
posób nieusuwalny, w tym: nie da się ich dłonią
zetrzeć, zmazać czy odkleić”;
Załącznika nr 4 do SWZ – Oświadczenie o zgłoszeniu wyrobu do URPLWMiPB,
w zakresie w jakim
zawiera nieścisłości i sprzeczności z przepisami ustawy z dnia 20
maja 2010 r. o wyrobach medycznych (DZ.U. z 2021 r. poz. 1565);
Załącznika nr 5c do SWZ – Opatrunek na rany penetracyjne klatki piersiowej, w zakresie
w jakim
formułuje wymaganie, aby opatrunek na rany penetracyjne klatki piersiowej był
wyłącznie sterylny i jednocześnie nie dopuszcza możliwości oferowania.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie przepisów art. 99 ust. 1 i 4 w zw.
z art. 16 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp oraz art. 58 ustawy o wyrobach medycznych.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
zmiany załącznika nr 5a do SWZ – Szczegółowy opis części zadań przedmiotu
zamówienia, poprzez modyfikację wymagania dotyczącego opatrunków o okrągłym
kształcie i dopuszczenie opatrunków o średnicy minimum 13 cm, tj. poprzez nadanie
punktowi 10 litera b, ti
ret pierwsze tego załącznika następującego brzmienia:
kształt okrągły o średnicy minimum 13 cm lub owalny o wymiarach minimum 17 cm x 14
cm ±10% lub w kształcie prostokąta o wymiarach minimum 15 x 20 cm ±10% z
zaokrąglonymi narożnikami lub w kształcie kwadratu o wymiarach minimum 15 x 15 cm
±10% z zaokrąglonymi narożnikami;
zmiany załącznika nr 5d – Procedura badania próbek poprzez modyfikację wymagań
dotyczących sprawdzenia opakowania opatrunku, poprzez nadanie punktowi 1.1. (str. 5,
część załącznika poświęcona Szczegółowej procedurze badania Próbki: Opatrunku na
rany penetr
acyjne klatki piersiowej) następującego brzmienia:
„1.1 zamawiający sprawdzi czy oznaczenia są czytelne, a ich treść zgodna z OPZ
i
aktualnymi przepisami prawa w zakresie wyrobów medycznych, oraz czy nadruk przy
pocieraniu dłonią (tj. przy trzykrotnym przetarciu kciukiem) nie rozmazuje się i jest trwały.
Zamawiający wymaga, aby informacje: znak CE, termin ważności, numer serii
i
oznaczenia sterylności były umieszczone na opakowaniu w sposób nieusuwalny, tj.
przy trzykrotnym przetarciu kciukiem w tym: nie d
a się ich dłonią zetrzeć, zmazać czy
odkleić (Zamawiający dopuszcza stosowanie naklejki). W przypadku oznakowania
niezgodnego z wymaganiami SWZ lub aktualnymi przepisami prawa w zakresie
wyrobów medycznych Zamawiający odrzuci ofertę.”
zmiany załącznika nr 4 do SWZ - Oświadczenie o zgłoszeniu wyrobu do URPLWMiPB
poprzez nadanie drugiemu akapitowi tego oświadczenia następującej treści:
„W związku z powyższym, oświadczam, iż oferowany asortyment w zakresie pozycji
nr……. został zgłoszony do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych
Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych przez wytwórcę lub autoryzowanego
przedstawiciela
lub był przedmiotem powiadomienia albo będzie przedmiotem
powiadomienia w terminie do 7 dni od dnia wprowadzenia pierwszego wyrobu na
terytorium
Rzeczypospolitej
Polskiej,
Prezesa
Urz
ędu Rejestracji Produktów
Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych o wprowadzeniu wyrobu na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
”.
4) zmiany z
ałącznika nr 5c do SWZ – Opatrunek na rany penetracyjne klatki piersiowej,
poprzez rezygna
cję z wymagania dotyczącego sterylności opatrunku, poprzez nadanie
lit. c tego załącznika następującego brzmienia: dopuszczalne są opatrunki sterylne lub
niesterylne.
5) n
iezwłocznego przekazania dokonanej zmiany wszystkim wykonawcom, którym
przekazano SWZ oraz zamieszczenia zmienionej
SWZ także na stronie internetowej, na
której SWZ jest udostępniona;
przedłużenia terminu składania ofert przynajmniej o dwa tygodnie.
W
związku z tym, że postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia zostało
wszczęte po 1 stycznia 2021 r., jest ono prowadzone na podstawie przepisów ustawy
z 11 w
rześnia 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.
zm.).
W dniu 7 marca 2022 r. do Prezesa
Izby wpłynęło oświadczenie Odwołującego
o
cofnięciu odwołania. Wobec powyższego postępowanie odwoławcze – zgodnie z art. 568
pkt 1 ustawy Pzp
– należało umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 557 ustawy
Pzp i
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
awie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania
oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r. poz. 2437),
nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13.500 zł stanowiącej 90% uiszczonego
wpisu.
Przewodniczący: