Pytanie:
Zamawiający jest jednostką organizacyjną gminy, posiada 10 obiektów i jest zobowiązany do stosowania ustawy Pzp. W planie postępowań o udzielenie zamówienia na 2024 rok zaplanował roboty budowlane, które różnią się od siebie przedmiotem zamówienia i miejscem ich wykonania (różne lokalizacje). Zamawiający agreguje roboty budowlane względem obiektów (malowanie, wymiana instalacji, wymiana podłogi itp.) Jeżeli planowane roboty na danym obiekcie w ciągu roku nie przekraczają 130 tys. zł, udzielane są zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień do 130 tys. zł.
Zamawiający zaplanował postępowanie w trybie podstawowym na „Wymianę drzwi wejściowych oraz montaż systemu wspomagania otwierania drzwi wejściowych” w kilku obiektach na kwotę 150 tys. zł. Wcześniej chciałby wykonać malowanie części klatek schodowych jednego obiektu za 20 tys. zł niezwiązane z powyższym przetargiem i udzielić go do kwoty 130 tys. zł. Jednocześnie wiadomo, że część dotycząca wymiany drzwi na tym obiekcie wyniesie 20 tys. zł.
W drugim obiekcie chcemy wykonać roboty budowlane „na wymianę instalacji systemu awaryjnego antywłamaniowego” za 15 tys. zł i malowanie za 30 tys. zł. Część dotycząca wymiany drzwi na tym obiekcie wyniesie 20 tys. zł.
- Czy zamawiający może tej sytuacji udzielić zamówienia na malowanie i wymianę instalacji do 130 tys. zł czy musi wszcząć przetarg, ponieważ ma w planie inną robotę budowlaną wymianę drzwi na kilku obiektach (w tym na opisanych wyżej)?
- Czy zamawiający powinien zagregować wszystkie niezwiązane ze sobą roboty budowlane, na danym obiekcie, łączyć i udzielać zgodnie z ustawą Pzp, nawet jeżeli będą się różnić przedmiotem zamówienia i nie będą ze sobą powiązane czasowo?
- Jak właściwie zagregować zamówienia do 130 tys. zł w opisanych sytuacjach, jeżeli zaplanowano przetarg na robotę budowlaną, która dotyczy wielu obiektów i trzeba wykonać kolejną robotę niezwiązaną przedmiotowo i czasowo w tych samych obiektach, a łączna wartość prowadzonych różnych mniejszych robót nie przekracza 130 tys. zł na obiekt?