Procedurę podstawową z możliwością negocjacji zastosuj wówczas, gdy określiłeś wszystkie wymagania i warunki związane z realizacją zamówienia, ale chcesz móc negocjować złożone oferty w zakresie podlegającym ocenie w ramach kryteriów. Dzięki negocjacjom możesz osiągnąć korzystniejsze warunki realizacji zamówienia. Istotne przy tym, że jeśli satysfakcjonują Cię pierwotnie złożone oferty, to nie ma obowiązku przystępować do negocjacji. O tym, jak krok po kroku przejść przez procedurę, dowiesz się z poniższego schematu. Sprawdź, na jakim etapie postępowania jesteś i skorzystaj z linków do porad, orzeczeń, wzorów dokumentów oraz kompleksowych artykułów związanych z tym tematem.
Zgodnie z art. 275 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp tryb podstawowy z możliwością negocjacji (wariant II trybu podstawowego) to procedura, w której w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy, a następnie zamawiający może prowadzić negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, o ile przewidział taką możliwość. Po zakończeniu negocjacji zamawiający zaprasza wykonawców do składania ofert dodatkowych.
Przykładowy etap postępowania z przydatnymi linkami, który znajdziesz w artykule wygląda tak:
Otwarcie ofert
Najpóźniej przed otwarciem ofert udostępnij na stronie WWW postępowania informację o kwocie, jaką zamierzasz przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (art. 222 ust. 4 ustawy Pzp).
Skorzystaj z wzoru dokumentu >> Informacja o kwocie, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia (TP wariant II)
Kwota przeznaczona na zamówienie – pytania Czytelników, porady Ekspertów
1. Otwórz oferty niezwłocznie po upływie terminu ich składania, ale nie później niż następnego dnia po dniu, w którym termin upłynął (art. 222 ust. 1 ustawy Pzp).
2. Niezwłocznie opublikuj informację z otwarcia ofert na stronie WWW (art. 222 ust. 5 ustawy Pzp). Zwróć uwagę na zakres udostępnianych informacji, w szczególności na to, że niezależnie od tego czy w postępowaniu dojdzie do negocjacji, zasadna jest publikacja już na tym etapie „pełnej informacji z otwarcia ofert” tj. zawierającej dane wykonawcy i cenę/koszt oferty.
Skorzystaj z wzoru dokumentu >> Informacja z otwarcia ofert (TP wariant II)
Sprawdź też:
Przeczytaj, jakie czynności wykonać po kolei, aby nie ominąć żadnej formalności.
Skorzystaj także ze schematu procedury w formacie pdf: Tryb podstawowy z możliwością negocjacji wariant II (plakat/schemat do wydruku PDF)