Zamawiający – muzeum zamierza przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie prac związanych z remontem konserwatorskim elewacji pałacu będącego jednocześnie siedzibą zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ustawy Pzp przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, w szczególności z użyciem znaków towarowych, z opisanymi w przepisach wyjątkami. Remontowany obiekt jest wpisany do rejestru zabytków. Zamawiający ma decyzję konserwatorską wraz z zatwierdzonym przez konserwatora zabytków programem prac konserwatorskich. Program prac konserwatorskich stanowi w tym postępowaniu element opisu przedmiotu zamówienia. Zawiera on jednak nazwy własne produktów, którymi zgodnie z tym programem należy przeprowadzić np. dezynfekcję tynków w miejscach porażonych korozją biologiczną lub produktu określającego nazwę tynku renowacyjnego. Czy zamawiający może pozostawić tak ukształtowane zapisy opisu programu prac konserwatorskich ze względu na specyfikę zamówienia? Czy użycie znaków uzasadnia zatwierdzony program konserwatorski, który cały czas na etapie tworzenia był uzgadniany z konserwatorem? Czy może ze względu na zapisy ustawy Pzp należy dookreślić parametry równoważności dla zatwierdzonego programu konserwatorskiego? Spowoduje to z pewnością konieczność zwrócenia się do konserwatora o wyrażenie zgody na tę czynność.
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.