Zamówienie na kredyt – jak gmina przeprowadzi postępowanie?

Dodano: 16.05.2024
Pytanie:

W 2022 roku gmina udzieliła zamówienia na obsługę bankową urzędu i podległych mu jednostek (na lata 2023–2026). Obecnie pojawiła się potrzeba udzielenia zamówienia w przedmiocie kredytu w rachunku bieżącym. Wartość zamówienia przekracza 130 tys. zł. Nie zachodzi także wyjątek, o którym mowa w art. 11 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp. Problematyczne byłoby jednak utworzenie kolejnego rachunku bankowego, ponieważ istniejący rachunek jest integralnie związany z całym systemem bankowości i księgowości gminy i jej jednostek podległych. Ponadto rachunek ten objęty jest umową do końca 2026 roku i stanowi ponad 50% wartości zamówienia na obsługę bankową. Brak jest zatem możliwości rezygnacji z niego. W jaki sposób zamawiający powinien przeprowadzić postępowanie, biorąc pod uwagę, że celem jest udzielenie kredytu w istniejącym rachunku bieżącym?

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Justyna Andała-Sępkowska

Justyna Andała-Sępkowska

Prawnik z wieloletnią praktyką w dziedzinie zamówień publicznych po stronie zamawiającego. Autorka licznych profesjonalnych publikacji poświęconych problematyce związanej z prawem zamówień...