Zamówienia usługi przez MOPS na rzecz Miejskiego Zakładu Cmentarnego wymaga odpowiedniej decyzji administracyjnej

Dodano: 13.10.2015
Pytanie:

Czy na podstawie art. 4 pkt 6) i art. 4 pkt 13) ustawy Pzp Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kędzierzynie-Koźlu, będący jednostką organizacyjną gminy Kędzierzyn-Koźle, może zlecić usługę sprawienia pogrzebu gminnemu zakładowi budżetowemu - Miejskiemu Zakładowi Cmentarnemu w Kędzierzynie-Koźlu bez stosowania przepisów ustawy? Do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy: sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym. Powyższe zadania w imieniu gminy wykonuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kędzierzynie-Koźlu. Na podstawie art. 2, w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236) - gospodarka komunalna może być prowadzona przez jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności w formie samorządowego zakładu budżetowego, w celu zaspokojenia zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, w szczególności zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. W myśl art. 14 pkt 9) ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn. zm.) - zadania własne z zakresu samorządu terytorialnego w zakresie cmentarzy mogą być wykonywane przez samorządowe zakłady budżetowe. Zgodnie z § 2 ust. 1 i 2 Uchwały Nr III/7/10 Rady Miasta Kędzierzyn-Koźle z dnia 20 grudnia 2010 r. w sprawie utworzenia gminnego zakładu budżetowego pod nazwą Miejski Zakład Cmentarny w Kędzierzynie-Koźlu, „przedmiotem działalności Zakładu jest wykonywanie zadań własnych Gminy Kędzierzyn-Koźle, określonych w przepisach o cmentarzach i chowaniu zmarłych. Do zadań Zakładu należy zwracanie się do organów Gminy właściwych do ustalania opłat za pochowanie zwłok, a także ich pobieranie w wysokości ustalonej przez właściwe organy Gminy”. Czy w świetle w/w przepisów, na podstawie art. 4 pkt 6) i art. 4 pkt 13) ustawy Pzp, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kędzierzynie-Koźlu, będący jednostką organizacyjną gminy Kędzierzyn-Koźle może zlecić usługę sprawienia pogrzebu gminnemu zakładowi budżetowemu - Miejskiemu Zakładowi Cmentarnemu w Kędzierzynie-Koźlu bez stosowania przepisów ustawy? Czy też konieczne byłoby wydanie odpowiedniej decyzji administracyjnej przez Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle, o której mowa w art. 4 pkt 6)? Na marginesie wskazuję, że wątpliwości w przedmiocie interpretacji dotyczą faktu, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kędzierzynie-Koźlu nie pełni funkcji organu założycielskiego dla Miejskiego Zakładu Cmentarnego w Kędzierzynie-Koźlu. Ponadto nie istnieje decyzja, o której mowa w art. 4 pkt 6), a stan prawny tworzą powołane powyżej akty prawne.

Pozostało jeszcze 68% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Agata Hryc-Ląd

Agata Hryc-Ląd

specjalistka z zakresu zamówień publicznych zawodowo związana z największą instytucją zamawiającą w Polsce działającą w branży inwestycji infrastrukturalnych, uczestniczka procesu legislacyjnego...